David Nan-yang Lee tvrdí, že projekt spoločného výskumu a vývoja medzi slovenskou a taiwanskou stranou v segmente polovodičov je win-win situácia pre všetkých zúčastnených. FOTO: Tchajpejská Reprezentačná Kancelária V Bratislave
StoryEditor

Šéf taiwanského zastúpenia v Bratislave pre HN: Slovensko sa pre nás stáva vstupnou bránou do celého regiónu

19.06.2024, 16:29
  • Vedúci Tchaj-pejskej reprezentačnej kancelárie David Nan-yang Lee vysvetľuje pre HN okrem iného aj to:
  • Čo prinesie slovenskej ekonomike a podnikateľskému prostrediu spoločný projekt vývoja invertora za účasti taiwanských odborníkov.
  • Či tento produkt dokáže konkurovať britským a japonským technológiám.
  • Prečo je takáto spolupráca výhodná pre obidve strany.

V pondelok ste sa v Bratislave za účasti delegácie taiwanského Priemyselného technologického výskumného inštitútu (ITRI) zúčastnili na prezentácii prvých čiastkových výsledkov spoločného projektu vývoja polovodičov oboch našich krajín. Môžete o ňom povedať niečo viac?

Tento projekt pozostáva z dvoch hlavných fáz – výskumu a vývoja a tréningového programu. Výsledkom prvej fázy, ktorá potrvá dovedna štyri roky, bude vznik nového zariadenia nazývaného invertor. Vďaka nemu sa motor elektromobilu stane účinnejším a rýchlejším. Táto technológia bude iba tretia na svete tohto typu – po Japonsku a Británii, ktoré na nej pracujú dlhodobo a sú vo veľmi pokročilom štádiu vývoja. My máme aktuálne za sebou prvý rok vývojovej fázy.

image

Spoločný vývoj s globálnymi lídrami z Taiwanu rýchlo napreduje. Stáva sa zo Slovenska polovodičová veľmoc?

Ste spokojný s doterajšími výsledkami programu?

Áno, bol som úprimne prekvapený, aký kvalitný výskum tu prebieha. Slovenská technická univerzita a SAV robia naozaj skvelú prácu. Sme radi, že máme príležitosť podporovať ich. Teším sa na ďalšie tri roky, kým sa ukončí prvá fáza tohto projektu.

Čo si od vzniku tejto technológie sľubujete?

Pomôže celému elektromobilovému priemyslu vo vašej krajine, ktorá sa radí medzi lídrov automotive sektora. A všetci dobre vieme, že budúcnosť patrí práve elektromobilite. Zariadenie by malo byť následne vyrábané fabrikou taiwanskej spoločnosti Delta Electronics v Dubnici nad Váhom, ako i ďalšími taiwanskými podnikmi tu na Slovensku.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 62% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-06-18 09:47:13 - Feat.: 0 - Title: Spoločný vývoj s globálnymi lídrami z Taiwanu rýchlo napreduje. Stáva sa zo Slovenska polovodičová veľmoc? 02 - Modified: 2023-05-22 11:03:14 - Feat.: 0 - Title: Veľká reportáž z Taiwanu: Ostrov sa chystá na útok Číňanov, cenné lekcie si berie z ukrajinského konfliktu 03 - Modified: 2023-03-10 23:00:00 - Feat.: 0 - Title: Pokrízové zotavovanie ekonomiky. Prinesie Ázia čerstvý vietor pre slovenské investície?
01 - Modified: 2024-12-20 09:52:03 - Feat.: - Title: Miliardová transakcia zabezpečila O2 druhý turbomotor (rozhovor) 02 - Modified: 2024-12-18 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako spolu súvisia inovačná a biznis stratégia? 03 - Modified: 2024-12-18 09:04:32 - Feat.: - Title: Alarmujúce prepojenia. Nepodložené presvedčenia ohrozujú verejné zdravie, tvrdia vedci zo SAV 04 - Modified: 2024-12-17 23:00:00 - Feat.: - Title: Oceliari pochybujú o sile Európy, aj pri miliardách z Bruselu otáľajú s investíciami. Dolieha to na Slovensko 05 - Modified: 2024-12-17 15:15:24 - Feat.: - Title: NBS je vzhľadom na budúcnosť Slovenska pesimistická. Len európske peniaze a automobilky nám už nebudú stačiť
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
20. december 2024 11:19