Na hlavných linkách zostanú dané trasy, aktuálna ponuka ovplyvní ich interval, veľkosť vozidiel a to, či bude napríklad na konkrétny spoj treba nasadiť električku s jedným alebo dvomi vozmi.
Flexibilnejšie budú nadväzovacie linky, kde by sa mohla i trasa prispôsobiť potrebám cestujúcich.
V neposlednom rade potom rozvoj autonómnych vozidiel umožní rozšíriť mestskú dopravu i do miest, kam dnes pravidelné spoje pre nízky počet cestujúcich nezachádzajú, pretože sa to dopravcom neoplatí.
Prvým krokom je podľa Morysa vybavenie skoro sedem desiatok spojov elektronickými počítadlami počtu cestujúcich.
Takto získané údaje pomôžu dopravcom s rozhodnutím, či na trase nasadiť viac vozidiel alebo sa ich počet naopak zníži.
Do budúcnosti by mali podobné počítadlá byť i na zastávkach, aby dopravcu upozornili na čakajúcich cestujúcich.