Necelých 60 kilometrov ciest vyjde štát na 1,7 miliardy eur. Pôvodné odhady prekračovali štyri miliardy.
„Takýto precedens na Slovensku neexistuje, aby sa robilo takéto nehorázne šetrenie, ktoré ide až na tretinu pôvodnej ceny zo 4,3 miliardy na 1,7 miliardy eur. Na úkor kvality bude musieť padnúť veľa vecí,“ vystríha Uhler.
Poukázal pritom na to, že skutočnosť na stavbe nezodpovedá navrhnutému technickému riešeniu.
Diaľnica ponad Dunaj totiž podľa Uhlera nebude stáť na pylónoch, ako sa pôvodne očakávalo, ale na násype obohnanom betónovými múrmi.
Takéto riešenie zabráni bezproblémovej migrácii zvierat a výstavbe cyklochodníka.
Koncesionár po mesiacoch na margo obvinení konštatuje len to, že stavia podľa finálneho technického riešenia a s cyklochodníkom do budúcnosti počíta.