Keď pred dvadsiatimi rokmi prichádzal na náš trh Baumax, našiel pole neorané. Nekonsolidovaný trh, ktorý tvorili drobní predajcovia stavebnín či malé železiarstva. To rakúsky reťazec využil a začal expandovať naprieč celým Slovenskom. Potom však prišla kríza i ďalšia konkurencia. Špekulácie o tom, že sa Baumax chce zo Slovenska stiahnuť, boli na trhu dlho. Skutočnosťou sa stali vlani, keď sa prevalilo, že predajne má po rakúskom reťazci pre domácich majstrov prevziať nemecký Obi. Baumax sa totiž dostal do finančných problémov a rozhodol sa riešiť to skresávaním biznisu. V rámci rozpredávania zahraničných dcér voľba padla aj na tú u nás. Na Slovensku sieť prevádzkovala 14 predajní. Pod novou značkou predajne otvorili vo februári tohto roka.MAFRA/Marek Kmeť
18.12.2018, 23:00
Rakúsky bauMax, sieť hoby predajní, je od roku 2015 tiež minulosťou.

Po viac ako 20 rokoch existencie ho prevzal nemecký obchodný reťazec OBI spolu s developerskou skupinou Supernova.

„BauMax oznamuje, že v rámci reštrukturalizácie budú všetky predajne bauMax na Slovensku prevzaté strategickým investorom,“ uviedla vtedy spoločnosť.

bauMax pochovali zlé finančné výsledky, v roku 2014 mal stratu 157,9 milióna eur a rok predtým 152,7 milióna eur. Dôvodom mala byť aj rýchla expanzia v krajinách strednej Európy, Turecku či vo východnej Európe a z toho prameniace finančné problémy. Na Slovensku mal bauMax 14 predajní.

V susednom Česku síce niektoré predajne prešli pod OBI, bauMax je však stále aktívny vo viacerých mestách. Líšia sa naši spotrebitelia od tých v zahraničí?

„Je to otázka pohľadu na veľkosť trhu. Česká republika, Maďarsko či Poľsko sú minimálne dvakrát väčšie trhy z hľadiska počtu kupujúcich, ako je Slovensko,“ vysvetľuje Drahovský.

V mnohých prípadoch teda podľa neho odchod značiek nenastal preto, lebo predaj bol neúspešný, ale skôr z dôvodu, že nebol adekvátny tomu, aký sa dosahoval v okolitých krajinách.

„Dalo by sa povedať, že Slováci míňajú v obchodoch viac než spotrebitelia v okolitých štátoch v porovnaní s ich príjmami,“ tiež zdôrazňuje.

01 - Modified: 2024-12-07 21:31:12 - Feat.: - Title: Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch 02 - Modified: 2024-12-03 12:59:36 - Feat.: - Title: Čo priniesol Black Friday? Bitka obchodníkov napovedá veľa, nahráva jednému segmentu 03 - Modified: 2024-11-30 08:47:14 - Feat.: - Title: Do obchodu v Japonsku vnikol medveď, zranil jedného človeka 04 - Modified: 2024-10-19 21:57:13 - Feat.: - Title: Nová fáza globálnej expanzie. Čína chce obísť západné clá výstavbou tovární v zahraničí 05 - Modified: 2024-10-30 15:45:22 - Feat.: - Title: Jaroslav Hrabovský z DeutschMann: "Priateľská atmosféra a dôvera je predpokladom úspešnosti obchodníckych teamov"
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
22. december 2024 08:06