StoryEditor

Aké značky k nám prišli minulý rok?

08.01.2019, 23:00
Burger King má ambiciózne plány.

Burger King vznikol v USA v roku 1954. V tomto prípade nejde o úplne nový príchod na slovenský trh, ale skôr o návrat. S tromi prevádzkami sa u nás už pokúšal uchytiť pred ôsmimi rokmi, čo sa mu však nepodarilo.

Odborníci za dôvodmi jeho neúspechu videli krízu či neskúsenosť prevádzkovateľa v reštauračnom segmente. Bola ním totiž spoločnosť Tekaz, ktorej hlavnou podnikateľskou činnosťou bolo stavebníctvo. Reťazec sa nestretol s očakávanými tržbami a prevádzky museli až dotovať.

​Minulý rok si Burger King zvolil pre svoj comeback za prevádzkovateľa spoločnosť Am Rest, ktorá zastrešuje aj reťazce Starbucks či Pizza Hut. Teraz plánuje expanziu po celom Slovensku, čím chce konkurovať podobnému fastfoodovému reťazcu McDonald´s.

Avizuje okolo 30 reštaurácií, ako dávnejšie uviedol riaditeľ reťazca pre Česko a Slovensko Daniel Ryška.

Pôvodné plány ešte hovorili iba o polovičnom počte prevádzok. Prvú otvoril na konci novembra v bratislavskom obchodnom centre Bory Mall, nasledovala ju ďalšia v Avione.

Obdobný je aj príbeh svetovej siete pizzerií Pizza Hut. Svoju stabilnú pozíciu si u nás držala už od roku 1997, minulý rok sa však rozhodla zavrieť aj poslednú prevádzku v petržalskom Tescu Extra. Pizzeria sa však po krátkej, asi mesačnej prestávke vrátila v pozmenenej podobe ako Pizza Hut Express.

A rovnako ako prvý spomenutý reťazec našla najprv svoje miesto v Boroch a neskôr v Avione.

Pizza Hut Express

​Čo sa týka menších prevádzok, na Slovensku sa minulý rok objavili aj predajne Havlíkovej prírodnej apotéky, obľúbenej českej biokozmetiky z moderne spracovaných tradičných prírodných receptúr českého lekárnika minulého storočia Karla Havlíka.

V Česku má viac ako 30 kamenných predajní, u nás zatiaľ štyri, v Bratislave, Trnave, Nitre a Košiciach. Podľa majiteľky Zuzany Krejčí prejavili záujem o ich výrobky aj svetové kozmetické koncerny, uviedla dávnejšie pre HN.

V prípade gastroprevádzky nastala u nás vlani aj franšíza budapeštianskej siete reštaurácií Hummus Bar. Prvá vznikla v maďarskej metropole v roku 2005 a v súčasnosti počet prevádzok prevyšuje 10.

01 - Modified: 2024-12-07 21:31:12 - Feat.: - Title: Výdavky na vianočné nákupy v USA zatiaľ rastú najmä v online obchodoch 02 - Modified: 2024-12-03 12:59:36 - Feat.: - Title: Čo priniesol Black Friday? Bitka obchodníkov napovedá veľa, nahráva jednému segmentu 03 - Modified: 2024-11-30 08:47:14 - Feat.: - Title: Do obchodu v Japonsku vnikol medveď, zranil jedného človeka 04 - Modified: 2024-10-19 21:57:13 - Feat.: - Title: Nová fáza globálnej expanzie. Čína chce obísť západné clá výstavbou tovární v zahraničí 05 - Modified: 2024-10-30 15:45:22 - Feat.: - Title: Jaroslav Hrabovský z DeutschMann: "Priateľská atmosféra a dôvera je predpokladom úspešnosti obchodníckych teamov"
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
26. december 2024 16:38