Aj keď sa ešte tešíme z teplého počasia, mnoho Slovákov aj pre meniacu sa situáciu vo svete už myslí na zimu. Svedčí o tom ich nákupné správanie. Neporovnateľne vyšší záujem o rôzne ohrievače hlásia e-shopy, ale aj firmy.
Plus 280 percent
„Pozorujeme nárast záujmu o vykurovacie výrobky. Predaje olejových radiátorov v júli medzimesačne vzrástli o 125 percent a elektrických ohrievačov o 115 percent. V porovnaní s minulým rokom celá táto kategória narástla až o 280 percent,“ približuje čísla Ivo Mrena, country lead spoločnosti Shoptet pre Slovensko.
Ochota investovať do týchto produktov aj v čase inflácie a celkového poklesu online nákupov svedčí o tom, že mnoho z nich považuje energetickú hrozbu za pomerne reálnu. Preto vynaložia desiatky či dokonca stovky eur, aby sa proti nej aspoň do určitej miery dokázali zabezpečiť.
Je bežné, že sa predaj vykurovacích telies rozbieha už na začiatku leta? „Áno, časť zákazníkov sa pripravuje na zimnú sezónu už skôr. Ale takýto výkyv nie je vôbec bežný. Určitú úlohu tu zohráva aj skúsenosť z pandémie, keď niektoré druhy tovaru boli nejaký čas vypredané, pretože obchody boli zatvorené. Takže časť zákazníkov radšej rieši situáciu v predstihu,“ vraví Mrena.
Na vývoj situácie sme sa opýtali aj priamo predajní pôsobiach po celom Slovensku. Martina Filínová je obchodná riadi...
Zostáva vám 85% na dočítanie.