Informuje o tom Európska vysielacia únia (EBU). Z 46 mediálnych trhov sa 22 spolieha hlavne na verejné zdroje, 22 na systém poplatkov a dva hlavne na reklamu. Dodatočné informácie ukazujú na trhu s 56 štátmi v EBU zóne pomer 29 ku 23 ku dvom, pričom údaje nie sú k dispozícii pre dva štáty.
Na verejnom financovaní ako štátnom rozpočte, si zakladajú hlavne Španielsko, krajiny Beneluxu a východná Európa.
Licenčný poplatok sa platí v 30 z 56 krajín. Patria sem krajiny západnej a juhovýchodnej Európy vrátane Slovenska a Česka. EBU však upozorňuje, že tento poplatok nemusí byť nevyhnutne aj hlavný zdroj príjmov pre verejnoprávne médiá, hlavným však je vo Francúzsku, Nemecku, Taliansku a Veľkej Británii.
Reklama sa ako hlavný zdroj príjmov ukázala iba v Poľsku. Dôvodom je, že od roku 2008 platí koncesionárske poplatky menej ľudí. Kritici ich verejnoprávnym médiám vyčítali, že sa zmenili na „hlasné trúby svojich vlád“. Vládna strana Právo a spravodlivosť má právo menovať šéfov verejnoprávneho vysielania a od roku 2016 sú tieto médiá priamo podriadené vláde.