StoryEditor

Dialóg medzi obchodníkmi pomôže aj zákazníkom

20.10.2023, 00:00

Z dobrej vzájomnej spolupráce dodávateľov a obchodného reťazca profitujú predovšetkým zákazníci. Na historicky prvom strategickom dialógu sa na tom zhodli predstavitelia spoločnosti Lidl a ich významní slovenskí dodávatelia.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Dvadsať kľúčových domácich dodávateľov diskutovalo so zástupcami spoločnosti Lidl Slovenská republika. Medzi účastníkmi nechýbali členovia topmanažmentov firiem ako Budiš, IDC Holding, Istermeat, Mecom, Milsy, SHP Harmanec, Tatranská mliekareň či Zeleninárska. Témami boli zvýšené požiadavky v oblasti digitalizácie, IT bezpečnosti a logistiky, meniace sa správanie spotrebiteľov, otázky kontroly kvality, výzvy v oblasti nestabilných dodávateľských reťazcov, trvalej udržateľnosti a zdravého stravovania. „Jedným z kľúčových atribútov našej spoločnosti je kvalita. Vďaka nej vieme spolu uspieť aj za hranicami Slovenska. Dôležité sú tiež inovácie, ktoré predstavujú akýsi hnací motor na domácom i zahraničnom trhu. Nielen v zmysle technologickom, ale aj s ohľadom na receptúry či obaly. S viacerými dodávateľmi pracujeme napríklad na znižovaní pridaného cukru a soli vo výrobkoch pri zachovaní lahodnej chuti,“ vysvetlil Radek Vrbka, obchodný riaditeľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za stály sortiment.

image
Lidl

Rozvoj kvality a inovácií

Od osamostatnenia sa slovenského nákupu v roku 2016 sa počet slovenských dodávateľov zvýšil viac ako dvojnásobne, hodnota spolupráce v nákupných cenách narástla trojnásobne.

V obchodnom roku 2022 mal Lidl na Slovensku 278 dodávateľov, ktorým za ich výrobky zaplatil 452 miliónov EUR pre svoju vlastnú potrebu a pre 63 dodávateľov sprostredkoval export v hodnote ďalších 84 miliónov EUR. Slovenské firmy dlhodobo dodávajú najväčší objem potravín pre Lidl – aktuálne viac ako 36%.

„S našimi dodávateľmi máme rovnaký cieľ, ktorým je spokojnosť zákazníkov. Výzvy, ktorým čelíme dnes a rovnako tie, ktoré nás čakajú v budúcnosti, zvládneme len spoločne. Chceme byť prvou a správnou voľbou pre našich zákazníkov aj dodávateľov. Kľúčom k stabilnej a úspešnej spolupráci je dialóg, vďaka ktorému dokážeme spoločne rásť a vychádzať v ústrety našim zákazníkom,“ uviedol Martin Nagy konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup.

image
Lidl

Udržateľnosť je záväzkom

Trvalá udržateľnosť je dôležitou témou aj v obchode. Lidl i jeho dodávatelia si uvedomujú, že  je najvyšší čas konať. V súlade so spoločenskou zodpovednosťou firiem (CSR) komunikuje Lidl s výrobcami ohľadom opatrení na znižovanie a nahrádzanie plastov, rozvoj obehového hospodárstva, prijímanie klimatických stratégií a udržateľnej výroby potravín. Lidl deň s dodávateľmi, ako znel názov prvého strategického dialógu, nadviazal na Lidl Akadémiu, ktorú diskont organizoval v predošlých dvoch rokov, s ohľadom na vtedajšiu situáciu, online. „Máme veľkú radosť z toho, že sme sa s dodávateľmi tentokrát videli osobne a mohli sme viesť skutočný dialóg a tiež neformálne rozhovory. Určite budeme v tomto koncepte pokračovať aj v budúcnosti, strategická spolupráca je totiž jedinou cestou ako môžeme byť všetci aj naďalej úspešní v snahe maximálne vyhovieť našim zákazníkom,“ uzavrel Martin Nagy.

Lidl má na svojej stránke dostupný formulár, prostredníctvom ktorého môžu dodávatelia predložiť svoje ponuky.

image
Lidl
menuLevel = 1, menuRoute = hn-nativ, menuAlias = hn-nativ, menuRouteLevel0 = hn-nativ, homepage = false
28. apríl 2024 10:31