Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Mastercard
- podľa prieskumov spoločnosti Mastercard v minulom roku čelilo kybernetickým útokom 95 percent z opýtaných českých a slovenských firiem. V 81 percentách išlo o phishing, čo je pokus o podvodné získanie citlivých informácií, ako sú heslá a podrobnosti o kreditných kartách, maskovaním sa za dôveryhodnú osobu alebo inštitúciu
- pre české a slovenské firmy a spoločnosti môžu byť inovatívne spôsoby boja proti kybernetickým útokom nevyhnutnosťou
- najzraniteľnejším v digitálnom priestore je človek, zamestnanec
- najčastejšou príčinou úspešného kyberútoku je podľa 72 percent opýtaných kliknutie na podozrivé odkazy alebo reakcia na podozrivé správy
- firmy potrebujú nástroje, ktoré im pomáhajú chrániť digitálnu identitu. Tieto nástroje ju overujú už vtedy, keď si ju užívateľ alebo zákazník vytvára. Je za tým umelá inteligencia, ktorá dokáže rozpoznať či účet, ktorý si užívateľ zakladá je reálny, či je to skutočná osoba, ktorá už s danými údajmi niekedy pracovala, alebo útočník, ktorý náhodne generuje digitálnu identitu
- príkladom ochrany je ID Theft Protect, čo je nástroj, ktorý pomáha monitorovať zaobchádzanie s osobnými údajmi
- aký má význam príprava na kybernetické útoky pomocou plánov
- aké dôsledky môže mať pre veľkú firmu kybernetický útok u jej dodávateľa
- Iba približne 20 percent veľkých firiem sa zaujíma o to, či sú aj ich subdodávatelia zabezpečení pred kybernetickými útokmi
- Risk Recon je nástroj Mastercard, ktorý audituje kybernetické zabezpečenie firiem a funguje tak, že hľadá slabé miesta IT infraštruktúry danej firmy
Viac sa dozviete vo videorozhovore