StoryEditor

Nestíhate „osobák“? Lístok aj cez SMS. Rýchlo, jednoducho a bez čakania

17.04.2025, 00:00

Stojíte na stanici, vlak prichádza o pár minút – ale pokladnica je zatvorená a v stanici nie je internet? Čas sa kráti a za nákup lístka vo vlaku nechcete platiť poplatok za servis u vlakvedúceho? V takej chvíli stačí poslať jednu SMS na číslo 2255 – a v osobných vlakoch cestujete 60 alebo 20 minút. Rovnako jednoducho môžete poradiť aj svojim blízkym, napríklad rodičom či starým rodičom, aby poslali SMS správu a vyhli sa aj dodatočnému poplatku za servis.

Najobľúbenejšou voľbou medzi SMS lístkami bol v minulom roku 60-minútový lístok, po ktorom cestujúci siahali najčastejšie – využili ho viac než 95-tisíckrát. Aj 20-minútový lístok si našiel svojich pravidelných používateľov, no záujem o dlhšiu platnosť jasne dominoval.

•ZSSK rozširuje digitalizáciu svojich služieb.

•Pri kúpe lístka nemusíte platiť nič navyše za servis.

Článok vznikol v spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pokračuje v rozširovaní a modernizácii svojich digitálnych služieb aj v roku 2025, pričom cieľom je sprístupniť pohodlné cestovanie ešte väčšiemu počtu ľudí bez zbytočného stresu či dodatočných nákladov. Digitálne formy nákupu nie sú viazané na otváracie hodiny a sú dostupné 24 hodín denne.

Aplikácia a e-shop

ZSSK odporúča všetkým cestujúcim, aby využívali moderné digitálne formy nákupu cestovných lístkov cez mobilnú aplikáciu IDeme vlakom, e-shop ZSSK alebo SMS správu. Tieto spôsoby sú nielen pohodlné a rýchle, ale zákazníkom pomáhajú vyhnúť sa poplatku za servis, ktorý sa od polovice marca účtuje pri kúpe lístka v pokladnici alebo priamo vo vlaku. Dôvodom je zefektívnenie a digitalizácia predaja či spravodlivé rozdelenie nákladov za predaj lístkov.

Ako funguje SMS lístok

Ak cestujete osobným vlakom kdekoľvek na Slovensku mimo Vysokých Tatier, máte viacero možností na zakúpenie lístka:

- pošlite SMS v tvare A na číslo 2255 a získajte 60-minútový lístok za 2,50 eur

- zašlite SMS v tvare B na číslo 2255 a máte 20-minútový lístok za 1,30 eur

- odošlite SMS v tvare Z na číslo 2255 a kúpite si tak 180-minútový lístok pre cestujúcich so 100-percentnou zľavou za 0,30 eur.

Ak chcete cestovať vlakmi vo Vysokých Tatrách, teda tatranskými električkami a zubačkami, pošlite:

- SMS v tvare A na číslo 2233 a získajte dvojhodinový lístok za dve eurá

- SMS v tvare C na číslo 2233 a kúpite si tak 24-hodinový lístok za štyri eurá.

Platný lístok vám príde spätnou SMS správou, ktorú stačí pri kontrole ukázať vlakvedúcemu.

Rady a tipy

Prečo kupovať lístok digitálne?

1. Vyhnete sa čakaniu v radoch aj poplatku za servis.

2. Lístok si kúpite kedykoľvek a kdekoľvek.

3. Online či SMS lístok si vybavíte aj pár minút pred príchodom vlaku.

4. Ak máte v okolí niekoho, kto aplikácie neovláda, pomôžte mu.

Digitálne formy predaja sú navyše ekologickejšie, ZSSK takto šetrí aj papier a náklady na tlač fyzických lístkov.

Ďalšie tipy ako ušetriť a platiť za lístky na vlak menej nájdete TU.

Výzva na pomoc blízkym

Digitalizácia služieb je pre ZSSK kľúčová. Podľa prvotných čísel si za minulý týždeň online lístok zakúpilo až 66 percent cestujúcich, čo je doposiaľ najviac od polovice marca. „Chceme, aby si každý cestujúci vedel kúpiť lístok bez stresu, bez čakania a výhodnejšie. Zároveň vyzývame našich zákazníkov, aby viedli k týmto možnostiam aj svojich blízkych. A to najmä seniorov, ktorým sa takto cestovanie môže výrazne finančne zvýhodniť, aj keď sa ich poplatok za servis netýka“ vysvetľuje Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK. Najmä starší cestujúci totiž ocenia, keď im niekto pomôže s nastavením aplikácie alebo vysvetlí, ako správne poslať SMS, vďaka čomu si ušetria čas i peniaze.

image
ZSSK

Budúcnosť v znamení digitalizácie a elektronických dokladov

ZSSK podpísala memorandum o spolupráci s Ministerstvom vnútra SR na zavádzanie digitálnej identity a e-dokladov v doprave. Nové štátne nástroje ako e-Identita a eDoklady sa budú postupne integrovať do systémov národného dopravcu.

To umožní napríklad digitálne preukazovanie veku, zľavneného nároku alebo identity bez potreby plastového dokladu.

„Digitálna identita je budúcnosť, ktorá umožní pohodlnejší a rýchlejší kontakt so štátom aj dopravcom. Pre ZSSK ide o ďalší krok v budovaní inteligentného, digitálne prepojeného cestovania,“ vysvetľuje generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.

Cestujúci si tak v blízkej budúcnosti vystačia len s mobilným telefónom – bez nutnosti nosiť fyzické preukazy alebo potvrdenia.

Legislatívne zmeny, ktoré umožňujú používanie digitálnych dokladov aj v doprave, nadobudli účinnosť začiatkom roka 2025.

Viac info: Kúpte si lístok pohodlne cez SMS | Národný dopravca

image
ZSSK
menuLevel = 1, menuRoute = hn-nativ, menuAlias = hn-nativ, menuRouteLevel0 = hn-nativ, homepage = false
19. apríl 2025 18:12