Článok vznikol v spolupráci s Železničnou spoločnosťou Slovensko.
- Nový grafikon Železničnej spoločnosti Slovensko od 14. decembra 2025 zrýchli diaľkové spojenia.
- V regiónoch pribudnú nové spoje, skráti sa čakanie na prestupy a po ukončení viacerých výluk sa vrátia priame vlaky na viaceré kľúčové trasy.
- Moderné súpravy ComfortJet a RailJet výrazne zvýšia komfort cestovania na medzinárodnej linke Praha – Bratislava – Budapešť.
Železničná spoločnosť Slovensko od 14. decembra 2025 spustí nový Grafikon vlakovej dopravy 2025/2026, ktorý prinesie stabilizáciu cestovného poriadku. Pomohlo k tomu najmä ukončenie viacerých dlhodobých výluk, ktoré v predchádzajúcich grafikonových obdobiach komplikovali dopravu.
Vyšší dopyt v špičke
Nový cestovný poriadok reflektuje vyšší dopyt v špičke, posilňuje prípojové väzby a zrýchľuje spojenia medzi najvýznamnejšími mestami Slovenska. Železničná spoločnosť Slovensko deklaruje, že zmeny sú súčasťou dlhodobej stratégie. Majú priniesť modernejšie služby, stabilnejší systém a lepšie podmienky pre každodenných cestujúcich. Najvýraznejšie zmeny zaznamenajú cestujúci na hlavných ťahoch. Expresné vlaky Kriváň a Tatran medzi Bratislavou a Košicami skrátia jazdný čas, pričom najrýchlejšie spojenia Kriváňa prejdú celú trasu už za štyri hodiny a 53 minút.
Novinky v rýchlikovej doprave
Nočné rýchliky Zemplín sa po ukončení elektrifikácie trate na východe vracajú na pôvodnú trasu až do a tiež z Humenného. Z dôvodu nízkeho využitia však rýchliky už nebudú voziť autovozeň. Zaujímavé novinky prichádzajú aj na medzinárodnej linke Praha – Bratislava – Budapešť, kde už vo väčšine jazdia moderné súpravy ComfortJet a RailJet. Cestujúci tak majú prístup k novej reštauračnej zóne, palubnému informačno-zábavnému portálu, rodinným kupé, detskému kinu či prebaľovacím priestorom. Výrazný posun nastane aj v rýchlikovej doprave. Na trati Bratislava – Banská Bystrica sa vracajú priame spoje bez prestupov na autobus. Od leta 2026 bude úsek Bratislava – Žilina jazdiť v hodinovom intervale, pričom cestujúci opäť nájdu v ponuke aj obľúbené dámske kupé. Rýchliky zo Zvolena a Banskej Bystrice budú pokračovať až do Žiliny, čo zjednoduší cestovanie naprieč stredným Slovenskom.
Záhorie a západné Slovensko
Na linke Bratislava – Kúty začnú všetky osobné vlaky zastavovať v Sekuliach, čo zlepší dostupnosť dopravy pre miestnych obyvateľov. Obnoví sa aj posledný večerný vlak z Kútov do Skalice, a upravia sa odchody večerných vlakov z a do Kútov tak, aby lepšie nadväzovali na diaľkové spoje. Zlepší sa aj prestup na vlaky EuroCity na úseku Kúty – Brodské.
Trenčiansky kraj
Nový ranný vlak do Handlovej umožní študentom príchod do školy ešte pred začiatkom vyučovania. Počas roka sa zároveň plánuje posilnenie dopravy medzi Trenčínom a Žilinou.
Žilinský kraj
Zásadné zrýchlenie nastane pri prestupoch v Kraľovanoch, kde sa čakacie doby skrátia na minimum. Do regiónu zároveň pribudnú posilnené diaľkové spoje smerujúce na Žilinu.
Nitriansky kraj
Na linke Nové Zámky – Levice sa obnovuje pravidelný takt, pričom v rannej a popoludňajšej špičke pôjdu vlaky opäť každú hodinu.
Banskobystrický kraj
Po ukončení rozsiahlych výluk na tratiach Nová Baňa – Levice a Fiľakovo – Lučenec sa vracia bežná prevádzka a odpadá nutnosť prestupovať do náhradných autobusov. Naopak, kvôli nízkemu dopytu bude pozastavená osobná doprava na trati Šahy – Zvolen.
Východné Slovensko
Plná prevádzka sa vracia na jednu z najvyťaženejších regionálnych tratí Košice – Humenné, kde pribudnú aj nové spoje v pracovných dňoch. Železničná spoločnosť Slovensko zároveň plánuje dopravu pre budúcich zamestnancov automobilky vo Valalikoch, najmä smerom do Moldavy nad Bodvou, Rožňavy, Čane a okolitých obcí. V Prešovskom kraji pribudnú nové spoje medzi Kežmarkom a Starou Ľubovňou, ktoré posilnia dochádzanie v regióne.
Výluky v roku 2026 a letné obmedzenia
Modernizácia infraštruktúry bude pokračovať aj v roku 2026. ZSSK a ŽSR upozorňujú na plánované výluky na úsekoch Bratislava-Rača – Nové Mesto nad Váhom, Cífer – Trnava, Poprad – Vydrník, Červená Skala – Telgárt, či na českej strane medzi Púchovom a Horním Lidečom. Výluky môžu dočasne ovplyvniť niektoré vlakové spoje. Počas letných prázdnin, keď je dopyt tradične nižší, budú z dôvodu úspor obmedzené niektoré regionálne vlaky. Železničná spoločnosť Slovensko však tvrdí, že zostávajúca kapacita bude postačujúca a zachované budú aj prípoje na diaľkové spoje.
---------------------------------------------------------------------------
Diaľková doprava a dôležité zmeny od 14. decembra 2025
1. Od júnovej zmeny Grafikonu vlakovej dopravy 2025/2026 je vedenie vlakov R 7xx POVAŽAN v hodinovom takte z a do Žiliny. Rozšírila sa tu i obľúbená služba dámske kupé. Nasadzujú sa tiež moderné súpravy ComfortJet a RailJet na vybrané vlaky Praha – Bratislava – Budapešť. Ukončuje sa dlhodobá výluka na linke Bratislava – Banská Bystrica a vedenie vlakov Bratislava hl. st. – Banská Bystrica bez nutnosti zdĺhavých prestupov do autobusov NAD. Rozširuje sa tiež služba garancia smeru do ďalších vlakov diaľkovej dopravy.
Diaľková vnútroštátna doprava
Na trati Košice – Bratislava ostáva zachovaný denný hodinový takt vlakov Ex s dvomi pármi zrýchlených Ex 5xx. Na linke Humenné – Košice – Bratislava je vedený jeden pár nočných vlakov R 680/681. Ďalej sú na linke vedené vlaky Ex 6xx na trase Bratislava – Vrútky, Bratislava – Žilina a Košice - Žilina. Odchod z Bratislavy budú mať všetky expresné vlaky (EX) zjednotený na 32. minútu. Zachované zostávajú prestupy v stanici Košice na regionálne expresy (REX) Košice – Humenné a rýchliky (R) Košice – Zvolen, v stanici Vrútky na rýchliky Žilina – Zvolen/Banská Bystrica, v Žiline na EC/R Žilina – Ostrava/Praha. Nočné spojenie je zachované vlakmi R 680/681 ZEMPLÍN Bratislava – Humenné s prípojmi v Bratislave na vlaky rjx 160/167 Zürich – Bratislava. Vlak R 681 ZEMPLÍN odchádza z Bratislavy v súčasnej polohe, ale upravený je príchod do Košíc cca 60 minút neskôr na 5:40. Uvedené znamená, že sa cestujúci budú môcť dlhšie vyspať v lôžkových a ležadlových vozňoch. Z Košíc do Humenného bude vlak R 681 odchádzať o hodinu neskôr, teda o 6:01 s príchodom do Humenného o 7:29. Od nového Grafikonu vlakovej dopravy po ukončení elektrifikácie Bánovce nad Ondavou – Humenné odpadne potreba prestupu do náhradnej autobusovej dopravy. V novom grafikone nebude premávať autovozeň na nočných rýchlikoch R 680/681 ZEMPLÍN na linke Humenné/Košice - Bratislava z dôvodu nízkeho využitia autovozňa,
Zrýchlené vlaky Ex 5xx KRIVÁŇ (Bratislava – Žilina – Košice)
Z dôvodu zachovania rýchleho spojenia medzi dvoma najväčšími mestami Slovenska zostávajú zachované dva páry zrýchlených Ex 5xx, ktoré trasu medzi Bratislavou a Košicami zvládnu za menej ako päť hodín. Ide o vlaky:
• Ex 502 KRIVÁŇ (Košice 5:34 – Bratislava hl. st. 10:27)
• Ex 505 KRIVÁŇ (Bratislava hl. st. 5:32 – Košice 10:26)
• Ex 525 KRIVÁŇ (Bratislava hl. st. 15:32 – Košice 20:26)
• Ex 526 KRIVÁŇ (Košice 17:34 – Bratislava hl. st. 22:27)
Vlaky majú upravené časy. Nepárne 5xx z Bratislavy odchádzajú na 32. minútu, čo je o päť minút neskôr ako doteraz. Príchod do Košíc ostáva zachovaný ako doteraz. V smere z Košíc odchádzajú na 34. minútu, čo je o jednu minútu skôr ako doteraz. Príchod do Bratislavy je na 27. minútu, čo je o šesť minút skôr ako doteraz. • Jazdný čas týchto vlakov bude v úseku Košice – Bratislava štyri hodiny a 53 minút a v opačnom smere štyri hodiny a 54 minút. Obidva smery budú zrýchlené o päť minút oproti predchádzajúcemu grafikonu. • Tieto vlaky budú zastavovať identicky ako doteraz a okrem východiskovej a cieľovej stanice to bude Kysak, Spišská Nová Ves, Poprad-Tatry, Liptovský Mikuláš, Žilina, Trenčín, Trnava a Bratislava-Vinohrady. Vo vlakoch bude radený vozeň prvej triedy, reštauračný vozeň, multifunkčný vozeň so zdvíhacou plošinou, ktorý je vhodný na prepravu imobilných cestujúcich na vozíku, s povinne miestenkovou pojazdnou úschovňou batožín a bicyklov, s kupé pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov a s kupé pre samostatne cestujúce dámy a tiež šesť vozňov druhej triedy, kde v jednom vozni bude kupé s tichou zónou. Všetky vozne radené v týchto vlakoch zostávajú povinne miestenkové.
Vlaky Ex 6xx TATRAN (Bratislava – Žilina – Košice)
Ostáva zachovaný celodenný hodinový takt vlakov Ex na linke Košice – Bratislava hl. st. ako v platnom Grafikone vlakovej dopravy. Naďalej zostávajú štyri vlaky z tohto hodinového taktu zrýchlené Ex 5xx KRIVÁŇ s taktovými odchodmi a príchodmi expresných vlakov 6xx z/do Bratislavy. Z Košíc do Bratislavy budú vlaky vedené každú hodinu od 4:07 do 18:07. V opačnom smere z Bratislavy do Košíc budú vlaky vedené každú hodinu od 4:32 do 18:32. V úseku Košice – Žilina budú naďalej vedené naviac dva páry Ex 6xx vlakov:
• Ex 641 TATRAN (Žilina 4:19 – Košice 7:53)
• Ex 640 TATRAN (Košice 19:07 – Žilina 22:26)
• Ex 642 TATRAN (Košice 20:07 – Žilina 23:26)
• Ex 643 TATRAN (Žilina 5:31 – Košice 8:53)
V úseku Vrútky – Bratislava hl. st. budú naviac vedené dva páry Ex 6xx vlakov. Ex 651 TATRAN (Bratislava hl. st. 19:32 – Vrútky 21:48) s obmedzením ide v pracovné dni, v nedeľu, 6. januára a 6. apríla. Nejde 21. decembra až 5. januára a 5. apríla. Ex 652 TATRAN (Vrútky 4:58 – Bratislava hl. st. 7:27) s obmedzením ide v pracovné dni, v sobotu a 3. apríla a 1. mája. Nejde nejde však 22. decembra až 5. januára, 4. apríla a 2. mája. Ex 653 TATRAN (Bratislava hl. st. 20:32 – Vrútky 22:48) s obmedzením nejde 24. a 31. decembra. Ex 654 TATRAN (Vrútky 6:10 – Bratislava hl. st. 8:27) s obmedzením nejde 25. decembra a 1. januára. V rámci hodinového taktu sú prípoje v stanici Bratislava hl. st. na a od vlakov EC Budapešť – Bratislava – Praha s prestupným časom 38 minút čo znamená celkovú spoľahlivosť prestupov. V stanici Púchov je prestupný čas päť až šesť minút od a na vlaky EC Púchov – Praha. Vlaky budú radené ako doteraz z jedného vozňa prvej triedy, ktorý bude povinne miestenkový. Vo vlaku bude reštauračný vozeň, multifunkčný vozeň so zdvíhacou plošinou, ktorý je vhodný na prepravu imobilných cestujúcich na vozíku, s povinne miestenkovou pojazdnou úschovňou batožín a bicyklov, s kupé pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov a s kupé pre samostatne cestujúce dámy, a šiestich vozňov druhej triedy, kde v jednom vozni bude kupé s tichou zónou. V týchto vlakoch bude aj naďalej povinná miestenka vo vozňoch prvej triedy a taktiež vo vozňoch číslo tri až päť druhej triedy. V ostatných vozňoch druhej triedy číslo šesť až deväť bude možnosť zakúpenia miestenky. Pri vlakoch Ex 5xx a Ex 6xx bude multifunkčný vozeň radený v strede vlaku ako povinne miestenkový vozeň č. 5. Jazdná doba bude v smere z Košíc do Bratislavy päť hodín a 20 minút, a teda bude rýchlejšia o šesť minút oproti grafikonu 2024/2025. V opačnom smere to bude päť hodín a 21 minút, a teda rýchlejšia o päť minút. V grafikone 2024/2025 vlaky Ex 6xx zvládli trasu Košice – Bratislava hl. st. za päť hodín a 26 minút. Rozsah zastavení ostáva zachovaný ako v grafikone 2024/2025.
Stav od 14. decembra 2025
Zachováva sa celodenný hodinový takt vlakov Ex 6xx (vrátane 5xx) Košice – Bratislava hl. st. Neskorší je príchod vlaku R 681 do Košíc o približne 60 minút s príchodom do Košíc o 5:40, čo umožňuje dlhší spánok.
Vlaky R 7xx POVAŽAN (Bratislava – Žilina; Bratislava – Púchov)
Po predpokladanom ukončení rekonštrukcie uzla Žilina od júnovej zmeny Grafikonu vlakovej dopravy 2025/2026 a po konverzii napätia v stanici Žilina budú vlaky R 7xx vedené z a do Žiliny v hodinovom takte. Od začiatku grafikonu budú vedené v súčasných trasách pod číslom R 107xxx, od spomínanej júnovej zmeny sa vrátia ku kmeňovému číslu 7xx. Vlaky R 7xx budú radené z najmodernejších poschodových ucelených súprav KISS a vozňov klasickej stavby, pričom v súpravách bude opäť radený multifunkčný vozeň Bdghmeer vrátane prislúchajúcich služieb ako je zdvíhacia plošina pre imobilných cestujúcich, detské kupé a pojazdná úschovňa batožín a bicyklov. Naviac oproti minulosti bude v týchto vozňoch zavedená obľúbená služba,dámske kupé vyhradené pre samostatne cestujúce dámy. Vo vlakoch R 7xx sa zavádza i garancia smeru jazdy vo všetkých vozňoch. V súčasnosti garantujeme smer len v elektrickej jednotke KISS a v prvej triede u vlakov radených z klasických vozňov.
Stav od nového grafikonu
Od júnovej zmeny Grafikonu vlakovej dopravy 2025/2026 je objednané vedenie vlakov R 7xx z a do Žiliny v hodinovom takte okrem vlakov:
• R 700 (Trenčín 3:41 – Bratislava 5:05)
• R 702 (Púchov 4:10 – Bratislava 6:05)
• R 737 (Bratislava 21:55 – Púchov 23:49)
• R 739 (Bratislava 22:32 – Trenčín 23:56)
Pri vedení vlakov z a do Žiliny bude možné opätovne radiť multifunkčný vozeň s prislúchajúcimi službami doplnený o novú službu dámske kupé. Novinkou je i zavedenie garantovaného smeru vo všetkých vlakoch a vozňoch na linke Bratislava – Púchov – Žilina.
Vlaky R 8xx URPÍN (Bratislava – Zvolen – Banská Bystrica)
Výluky na južnej trase by mali byť ukončené do konca grafikonu 2024/2025, čo znamená, že vlaky by mali byť vedené v celom úseku Bratislava – Banská Bystrica bez potreby prestupu do náhradnej autobusovej dopravy. Vlaky budú vedené tak, že nepárne R 8xx Bratislava hl. st. budú mať odchod v nepárnej hodine a 52. minúte. Do Banskej Bystrice bude príchod vlaku nastavený na nepárnu hodinu a 28. minútu. Párne R 8xx Banská Bystrica majú odchod o párnej hodine a 31. minúte. V Bratislave hl. st. je príchod nastavený na párnu hodina a 8. minútu. Jazdná doba Bratislava – Banská Bystrica bude tri hodiny 36 minút, čo je o 19 minút menej oproti jazdným časom k začiatku Grafikonu vlakovej dopravy 2024/2025. Jazdná doba Banská Bystrica – Bratislava bude tri hodiny 37 minút, čo je o 16 minút menej oproti jazdným časom k začiatku Grafikonu vlakovej dopravy 2024/2025. Na linke ostáva zachovaný dvojhodinový celodenný takt vlakov s jedným párom posilových vlakov vedených v piatok a nedeľu. Vlak R 830 (Banská Bystrica 4:18 – Bratislava hl. st. 8:08) nebude zastavovať v staniciach Radvaň, Vlkanová, Hronsek a Veľká Lúka – z tohto dôvodu bude vedený v neskoršej polohe oproti súčasnosti, teda o 14 minút. Cestujúci môžu využiť Os 7301, ktorý ide o 19 minút neskôr a zastavuje na všetkých vyššie uvedených zastávkach. Z dôvodu optimálneho využitia vozňov a potreby zvýšenia kapacity bude na vlakoch R 8xx multifunkčný vozeň BDsheer nahradený oddielovým vozňom Beer s kapacitou 60 miest na sedenie. Vlaky ZÁMČAN R 870 (Nové Zámky 6:03 – Bratislava hl. st. 7:10) a R 871 (Bratislava hl. st. 14:52 – Nové Zámky 15:52) budú v novom grafikone z dôvodu zvýšenia kapacity a pohodlia radené z modernej poschodovej elektrickej jednotky Stadler KISS.
Vedenie vlakov od polovice decembra
Po novom platí aj vedenie vlakov v dvojhodinovom takte bez prestupu do náhradných autobusov a skrátenie jazdnej doby Bratislava – Banská Bystrica o 16, respektíve 19 minút. Uvedené je podmienené dokončením rozsiahlej výlukovej činnosti.
Vlaky R 9xx GEMERAN (Zvolen - Košice)
V pripravovanom cestovnom poriadku bude na linke vedených 8 párov vlakov v dvojhodinovom takte na trase Zvolen – Košice a jeden pár vlakov na trase Košice – Plešivec.
Vlaky R 9xx FATRAN (Zvolen – Banská Bystrica – Vrútky)
Z dôvodu ukončenia rekonštrukcie uzla Žilina a na základe objednávky Ministerstva dopravy sú všetky vlaky R 9xx trasované z a do Žiliny. Vlaky R 9xx Zvolen/Banská Bystrica – Vrútky ostávajú v približne rovnakých časoch, ako aj v grafikone 2024/2025 s trasami konštruovanými tak, aby vo Vrútkach ostal zachovaný prestupný čas na systém vlakov Ex 6xx. Prestupný čas vo Vrútkach smer Zvolen/Banská Bystrica v smere od Bratislavy je 23 minút a v smere od Košíc päť minút. Prestupný čas vo Vrútkach zo Zvolena/Banskej Bystrice do Bratislavy je 27 minút a do Košíc sedem minút. Z celkového počtu 18 vlakov linky R 9xx bude 11 vlakov vedených v úseku Žilina – Banská Bystrica a sedem vlakov v celom úseku Žilina – Zvolen.
Zmeny od polovice decembra
Všetky vlaky FATRAN majú predĺženú trasu až do a zo Žiliny. V ponuke je priame spojenie Zvolena so Žilinou siedmimi vlakmi a priame spojenie Banskej Bystrice so Žilinou 11 vlakmi.
Vlaky R 7xx (Bratislava-Nové Mesto – Prievidza)
V súčasnosti je na linke vedených 16 vlakov v celodennom dvojhodinovom takte. Všetky vlaky na tejto linke sú vedené prakticky denne bez obmedzení. Podľa oznámenia správcu infraštruktúry bude výluka Hlohovec – Alekšince pokračovať až do 23. decembra 2025 namiesto do 13. decembra 2025.
Diaľková medzištátna doprava a spojenie Slovensko – Rakúsko (ZSSK/ÖBB)
V grafikone 2025/2026 je medzi ZSSK a ÖBB aj naďalej vedený jeden pár railjet xpress Zürich – Bratislava Petržalka – Bratislava hl. st. naďalej cez pohraničný priechod Kittsee, 19 párov vlakov v hodinovom takte v relácii Bratislava hl. st. – Marchegg – Wien Hbf, 23 párov vlakov na trase Bratislava-Petržalka – Kittsee – Wien Hbf a jeden pár víkendových vlakov Bratislava-Petržalka – Műrzzuschlag.
Spojenie Slovensko – Rakúsko/Švajčiarsko (ZSSK/ÖBB/SBB)
Na linke Bratislava hl. st. – Bratislava-Petržalka – Wien Hbf – Salzburg – Innsbruck – Zűrich pri vlakoch kategórie railjet xpress (rjx) nedochádza od nového cestovného poriadku k žiadnym zásadným zmenám. Vlak rjx 160 bude z Bratislavy hl. st. odchádzať o 6:00 a v opačnom smere vlak rjx 167 prichádzať do Bratislavy hl. st. o 21:51 so zachovaním ranného prípoja od vlaku R 680 na vlak rjx 160.
Spojenie Slovensko – Maďarsko (ZSSK/MÁV)
V rámci spojenia Slovensko – Maďarsko nedochádza od nového cestovného poriadku k zásadnejším zmenám.
Vlaky Os 13xx Bratislava-Nové Mesto – Hegyeshalom
Na linke Bratislava–Nové Mesto – Rajka – Hegyeshalom bude naďalej zabezpečovaná obsluha v dvojhodinovom takte s vloženými vlakmi do hodinovej obsluhy v špičkách pracovných dní.
Vlaky R 1xx Košice - Budapešť
Na linke Košice – Miskolc – Budapest Keleti pu. zostáva zachovaný počet sedem párov vlakov v dvojhodinovom intervale. Vlaky odchádzajú v intervale 05:42 až 17:42 z Košíc vždy v nepárnu hodinu a 42. minútu a prichádzajú do Budapešti v nepárnu hodinu 16. minútu. V opačnom smere sú odchody z Budapešti každé dve hodiny v čase od 06:36 do 18:36.
Spojenie Maďarsko - Slovensko - Česko (ZSSK/ČD)
Vlaky rj, EC, EN linky Budapešť – Bratislava – Praha
Na linke Praha – Bratislava – Budapešť budú vo vlakoch so súpravami ČD nasadzované jednotky ComfortJet/RailJet, ktoré prinesú významný posun v kvalite cestovania. Na uvedenej linke zostanú v premávke aj vlaky EC radené z vozňov klasickej stavby. Súpravy ComfortJet/RailJet budú radené v 10 vlakoch, súpravy klasickej stavby v 6 vlakoch.
Vlaky EC 130/131 Bathory Budapest – Nyug. – Warszawa budú mať priamy vozeň do stanice Krakow Gl. (priame spojenie do stanice Prezemysl zaniká). Vlak bude vedený v súprave klasickej stavby vozňami MAV.
Vlaky EC 284/285 budú mať nové čísla 298/299 a budú vedené cez Olomouc, Přerov, trasa do Bratislavy bude posunutá o 60 min. skôr s príchodom cca o 22:50. Vlak bude vedený v súprave klasickej stavby s obmedzením V smere do Prahy ide v pondelky a vybrané dátumy, v smere do Bratislavy ide v nedeľu a vybrané dátumy.
Vlak EN 476/477 Metropol bude vedený dvojskupinovo priamymi vozňami do Varšavy bez zachádzania do Krakova a skupinou priamych vozňov do Krakova a stanice Przemysl. Vlak bude vedený v súprave klasickej stavby.
Spojenie Slovensko – Česko (ZSSK/ČD)
Vlak SC 240/241 PENDOLINO KOŠIČAN je vedený súpravou Pendolino. Vlaky linky EC 14x Žilina – Ostrava – Praha, EC 220-223 Žilina – Púchov – Horní Lideč – Praha; EC 12x Púchov – Horní Lideč – Praha, SC 240/241 Praha hl. n. – Košice; R 34x Žilina – Ostrava ako aj nočná linka EN 442/443 Humenné – Praha sú bez zásadnejších zmien. U vlakov EC 14x Žilina – Praha hl. n. bude pri cestovaní do Česka povinnosť zakúpiť si miestenku. Predbežne od 16. februára 2026 až do konca roka pripravuje český správca infraštruktúry dlhodobú výluku v úseku Horní Lideč – Vsetín, čo spôsobí zmeny v cestovnom poriadku diaľkových vlakov v súvislosti s nutnosťou použitia náhradnej autobusovej dopravy na časti trasy vlakov.
Spojenie Slovensko – Ukrajina (ZSSK/UZ)
V priebehu platnosti Grafikonu vlakovej dopravy 2024/25 došlo k predĺženiu vlakov R 964/961 – Košice – Čop s priamymi vozňami z a do Bratislavy až do a zo stanice Užhorod, čo bude zabezpečené aj v nasledujúcom grafikone vlakovej dopravy. Spojenie Ukrajiny a Slovenska ďalej zabezpečujú dva páry vlakov R 96x na trase Košice – Mukačevo.
Spojenie Slovensko - Poľsko (ZSSK - PJP) priame spojenie bez tranzitu cez ČD
Vlaky Os 8xxx Medzilaborce – Rzeszów/Sanok
Na trase pohraničná priechodová stanica Medzilaborce – Lupkow – z dôvodu pripravovanej nepretržitej výluky na poľskej strane v GVD 2025/26 a 2026/27 nebude realizovaný žiadny výkon v cezhraničnej doprave.
Vlaky REX 83xx Poprad-Tatry – Muszyna
Dva páry REX 83xx vlakov Poprad-Tatry – Plaveč – Muszyna, ktoré sú vedené počas víkendov v zimnej a letnej turistickej sezóne.
Vlaky Os 4xxx Skalité – Zwardoň
Bude vedených 10 párov medzištátnych regionálnych vlakov na linke Skalité – Zwardoň.
