StoryEditor

Svet marketingu sa roky zameriava najmä na zrak a sluch. Najviac podceňovaný je však čuch

22.02.2024, 00:00

Zákazníci čoraz viac odmietajú nekonečné množstvo tradičných reklám, ktoré na nich útočia na každom kroku. Podľa prieskumov vidí priemerný spotrebiteľ viac ako 1 903 reklamných online bannerov za mesiac, čo je viac ako 60 bannerov za deň. To spôsobuje, že spotrebitelia sa stávajú čoraz odolnejšími voči tradičným marketingovým kampaniam a dostávajú sa do stavu tzv. percepčnej slepoty. Je preto prirodzené, že firmy a značky sa čoraz viac zameriavajú na nový spôsob marketingovej komunikácie, ktorý sa nedá vypnúť. A to je napríklad čuch, najcitlivejší zmyslel ľudského tela. Ovplyvňuje až 75 % emócií, pričom mozog človeka si prostredníctvom neho zapamätá až 35 % informácií.

Vôňa je neviditeľná a môže zmeniť všetko. Od nákupného správania vašich zákazníkov až po ich náladu.

Ľudské telo dokáže nielen rozpoznať rôzne vône, ale ich aj spojiť s konkrétnymi spomienkami a emóciami. Približne 95 % alebo viac spotrebiteľských rozhodnutí je založených na emóciách, nie je tak prekvapením, že vône zohrávajú v marketingu významnú úlohu. Dôležitosť využitia čuchu potvrdzuje aj fakt, že kým všetky ostatné zmyslové systémy predstavujú dlhú cestu prenosu informácie do mozgu, čuch je priamo prepojený s centrami mozgu zodpovednými za emócie a pamäť. To znamená napríklad aj to, že čuchové spomienky si uchováme oveľa dlhšie ako tie vizuálne. Napríklad, vôňa čerstvo upečeného koláča či uvareného pudingu, nám môže pripomínať detstvo. Vôňa konkrétneho parfumu nás môže primäť spomenúť si na určitú osobu. Podobné asociácie sú hlboko ukotvené v ľudskom mozgu a sú súčasťou jedinečnej ľudskej skúsenosti.  A ako vieme, tá je neprenosná. V okamihu, keď sa vôňa alebo aróma spojí s určitou emóciou či zážitkom, vedie k trvalému dojmu. Toto spojenie medzi vôňou a emóciou je základom úspešnej marketingovej kampane zameranej na vône. Značky a firmy si dnes uvedomujú dôležitosť dobrej vône a to, ako môže pomôcť formovať vnímanie a správanie spotrebiteľov. Čuch je totiž pozoruhodná a komplexná sieť. Naše nosné dierky obsahujú milióny pachových receptorov, z ktorých každý je schopný rozpoznať širokú škálu pachových molekúl. Tento systém je silne prepojený s limbickým systémom mozgu, ktorý reguluje emócie, pamäť a správanie.

image
lanota.sk

LA NOTA sa špecializuje na strategické používanie vôní na konkrétnych miestach kontaktu so zákazníkmi s cieľom ovplyvniť ich správanie

Cieľom aróma marketingu je prostredníctvom správne zvolených aróm a vôní vyvolať na nevedomej úrovni požadovanú emocionálnu odozvu a pozitívnu asociáciu – či už so značkou alebo konkrétnym produktom. Príjemná atmosféra v predajni alebo na pracovisku, resp. verejnom priestore, môže vplyvom vhodne zvolenej arómy zásadným spôsobom ovplyvniť celkové vnímanie ľudí, čo sa v konečnom dôsledku prejaví aj na ekonomických výsledkoch. V skutočnosti 75 % všetkých emócií, ktoré sa každý deň vyvolajú, je spôsobených čuchom, a preto je 100-krát pravdepodobnejšie, že si zapamätáme niečo, čo cítime, než niečo, čo vidíme, počujeme alebo sa toho dotýkame. Ďalší marketingový výskum vôní ukazuje, že po vystavení sa príjemným vôňam dochádza k zlepšeniu nálady až o 40 %. LA NOTA rozumie, že pri kontakte so zákazníkom je dôležitý nielen prvý dojem, ale aj ten posledný, ktorý je dlhotrvajúci. Použitie tej správnej vône výrazne podporuje vznik prostredia, kde sa zákazníci cítia uvoľnení, pohodlne, no zároveň plní energie a elánu, čo dokazujú aj viaceré výskumy. V takýchto priestoroch ľudia jednoduchšie, priam prirodzene, prijímajú nákupné rozhodnutia.

image
lanota.sk

Prvý dojem môže trvať večne. Originály aróma marketing z francúzskeho mesta Grass

Na slovenský trh prichádza LA NOTA, dodávateľ riešení pre originálny aróma marketing, ktorý, využívajú najúspešnejšie značky v Európe, Afrike a Južnej Kórei. Využite aj vy potenciál vône a storočiami overené majstrovstvo architektov vôní z francúzskeho mesta parfumov. Vône sú vyrábané len z najkvalitnejších surovín a sú tradične zložené tak, ako sa to robí už stáročia v Grasse. Všetky vône spĺňajú najnovšie európske predpisy IFRA, CLP a REACH. V LA NOTA vám pomôžu pripraviť riešenia šité na mieru, od vytvorenia tej správnej atmosféry až po neutralizáciu nežiaducich pachov. Aróma difuzéry LA NOTA sú vyrábané v Holandsku s použitím udržateľných, vysokokvalitných a recyklovateľných materiálov, ako je oceľ a hliník. Systémy sú navrhnuté s ohľadom na vysokú udržateľnosť a spoľahlivosť, čo zdôrazňuje 7-ročná výrobná záruka. Aróma difuzéry LA NOTA sú vyrobené z  vysokokvalitných materiálov s použitím najnovších technologických inovácii. Výsledkom tejto kombinácie je výnimočná atomizácia, ktorá zabezpečuje optimálne rozptýlenie vône. Prístroje vynikajú nielen dlhou životnosťou, ale sú aj mimoriadne úsporné v spotrebe vôní. Profesionálne aróma difuzéry LA NOTA sú špeciálne navrhnuté na optimalizáciu exkluzívnych vôní z Grasse. Prístroj zabezpečuje rovnomerné rozloženie vône v celom priestore a naplní každý kút očarujúcou vôňou. Týmto spôsobom vytvoríte dokonalú atmosféru.

image
lanota.sk

Výhody originálneho aróma marketingu LA NOTA:

  1. Budovanie hodnoty:

Zákazníci budú s väčšou pravdepodobnosťou vnímať voňavé priestory ako kvalitnejšie a luxusnejšie. Napríklad štúdia spoločnosti Nike ukázala, že marketing vôní pozitívne ovplyvnil zvýšený dopyt po teniskách až u 84 % subjektov a títo zákazníci boli ochotní zaplatiť za produkty v prostredí, ktoré využívalo aróma marketing o 10 - 20 % častejšie.

  1. Predĺženie času návštevy v prevádzke

Zákazníci majú tendenciu zostať na miestach s použitím aróma marketingu dlhšie, v priemere aspoň o 15 minút. Marketingový výskum vôní ukázal, že zákazníci zvýšili skutočný čas nakupovania o 26 % a navštívili trikrát viac kategórií výrobkov, keď boli vystavení správnym vôňam. Ďalšia štúdia v kasíne preukázala až 45 % nárast tržieb z hracích automatov v priestoroch s vôňou a 40 % nárast času pobytu v porovnaní s priestormi bez vône.

  1. Propagujte tému alebo produkt

Vôňa môže dodať charakter prostrediu alebo vašej alebo propagovať produkt. Napríklad originálny aróma marketing LA NOTA mení pravidlá hry pre predajcov automobilov, autosalóny aj autoservisy, pričom zohráva kľúčovú úlohu pri vytváraní a posilňovaní identity vašej značky. Výberom správnej vône pre vaše prostredie môžete zlepšiť zážitok zákazníkov a ponúknuť im zmyslovú cestu, ktorá prehĺbi ich emocionálne spojenie s vašou značkou.

Zaujíma vás viac ? Navštívte našu stránku www.lanota.sk alebo nám napíšte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

menuLevel = 1, menuRoute = hn-special, menuAlias = hn-special, menuRouteLevel0 = hn-special, homepage = false
28. apríl 2024 02:34