StoryEditor

Čo majú spoločné špičkoví triatlonisti a nové Porsche Taycan? Nie je to len extrémna výdrž

25.05.2024, 00:00

Predposledný májový víkend sa v Šamoríne konali najväčšie triatlonové preteky na Slovensku, The Championship. Medzinárodnú triatlonovú elitu hostil areál X-Bionic, kde o titul šampióna v stredne dlhom triatlone a o prvenstvo v celosvetovom seriály Challenge Family bojovalo viac ako 2 000 športovcov z 55 krajín sveta. A bolo sa na čo pozerať! Náročné preteky si vyžadovali doslova siahnutie na najvyššie limity športovcov, čo zaručilo výborný divácky zážitok.

Mimo vyšportovaných tiel športovcov pútali pohľady prítomných návštevníkov, ktorých počet sa vyšplhaj na 10-tisíc, aj nové modely Porsche Taycan. Porsche Inter Auto Slovakia, ako partner podujatia, už tradične nechýbal tam, kde sa snúbi výdrž, vytrvalosť, radosť, motivácia či odvaha a priateľstvo. Ikonický model Taycan akoby stelesňoval všetky tieto vlastnosti a zároveň aj ukazoval cestu, ako sa bude vyvíjať elektromobilita. Dokonalý dizajn a ladné krivky sú totiž spolu s jeho veľkou výdržou batérie a jazdným vlastnosťami faktormi, ktoré z neho robia jedno z najatraktívnejších elektrických vozidiel na súčasnom trhu.

image
Porsche Slovensko

Energia, ktorá je potrebná na zvládnutie triatlonu je ohromujúca

Športovci hodnotili triatlonové preteky v Šamoríne ako rýchle, vzrušujúce s perfektnými podmienkami na mužskom aj ženskom poli. Víťazstvo si v silnej konkurencii vybojoval Kyle Smith z Nového Zélandu, ktorý úsek zvládol v čase 3:27:10 a prekonal traťový rekord. Medzi ženami jasne dominovala India Lee zo Spojeného kráľovstva, ktorá nielenže úspešne obhájila svoj vlaňajší titul, ale s časom 3:56:45 prekonala svoj vlastný traťový rekord o viac ako dve minúty. Za takýmito ohromnými výkonmi je aj množstvo driny, pravidelného tréningu a počas pretekov aj vysoký výdaj energie. Triatlonista v priemere podáva za päť hodín stredne dlhého triatlonu výkon priemerne 250 Wattov. Po prepočítaní na kWh a zohľadnení účinnosti premeny energie v ľudskom tele by teoreticky spotreboval ekvivalent asi 5 kWh elektrickej energie. Za takýmto výdajom musí byť aj príjem, čiže ak by sme túto vynaloženú energiu prerátali na kilokalórie, vyjde nám hodnota 4 300 kcal, čo predstavuje viac ako kilogram bieleho cukru alebo štyri syrové pizze.

image
Porsche Slovensko

Ak sa chceme hrať naďalej s číslami, počas pretekov v Šamoríne spotrebovalo viac ako 1 800 športovcov ekvivalent približne 9 000 kWh elektrickej energie. Takýto výkon predstavuje takmer 13 Taycanov vo verzii Turbo S, s výkonom 700 kW, teda 925 koní, idúceho na plný výkon hodinu. Práve tento model je najrýchlejší model v celej histórii fabriky. A to nemôžeme zabudnúť na tlačidlo „push-to-pass“, ktoré zvýši výkon vozidla po dobu 10 sekúnd na neuveriteľných 938 koní! A to je už naozaj ohromujúce. Preto snáď ani neprekvapí, že ako inšpirácia bola pre inžinierov zo Stuttgartu formula E. Čo poteší každého milovníka rýchlej jazdy, spomínané tlačidlo je vo výbave všetkých nových Taycanov. Pri obiehaní vozidiel sa tak určite stane veľmi využívanou funkciou.

image
Porsche Slovensko

Rýchlosť dobitia batérie nového Taycanu mení hru

Významným faktorom je však aj doplnenie energie. Či už vydanej energie športovcov na triatlone, alebo tej elektrickej, pri jazde s novým Taycanom. Víťazka Šamorínskeho triatlonu India Lee si po náročných pretekoch dopraje výdatné jedlo, kvalitný spánok a aspoň nejaký druh aktívneho pohybu, ako je napríklad 30 minútové plávanie. A čo Taycan? Koľko trvá, kým sa nabije a môžete opäť vyraziť na cesty? Nové chemické zloženie elektrickej batérie sľubuje naozaj prekvapivo rýchlej nabíjanie. Taycanu stačí len 10 minút na nabíjacej stanici a s prehľadom prekoná vzdialenosť 300 km. Aj vďaka tomu je táto novinka z Nemecka najrýchlejšie nabíjateľné sériovo vyrábané auto na trhu. To potvrdzujú aj ďalšie údaje. Z 10-percentnej kapacity batérie sa na hodnotu 80 % nabije za extra krátkych 18 minút. Aj to je jeden z faktorov, že nový Taycan sa stal ikonou medzi elektrickými vozidlami, ktorá mení hru a posúva hranice možného opäť o veľký kus ďalej.

image
Porsche Slovensko
menuLevel = 1, menuRoute = hn-special, menuAlias = hn-special, menuRouteLevel0 = hn-special, homepage = false
18. júl 2024 10:52