Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.09.2018, 00:00

Milionár z Popradu porazil čínskeho giganta, kúpil nemeckú vagónku

Slovenský železničný magnát, spolumajiteľ popradskej Tatravagónky, odkúpil dôležitú nemeckú spoločnosť.

Alexej Beljajev, spolumajiteľ investičnej skupiny Optifin Invest, v ktorej portfóliu sa nachádzajú desiatky výrobných spoločností. Základný kameň predstavuje Tatravagónka Poprad, najväčší európsky výrobca železničných vagónov pre nákladnú prepravu.
Zdroj: Oliver Ondráš - OLO

Okrem domovských fabrík v Poprade a Trebišove má svoje pobočky v Poľsku, Srbsku, Nemecku a Indii. Najväčší výrobca železničných vagónov v Európe, popradská skupina Tatravagónka, si aktuálne do svojho zoznamu tovární pripisuje nové meno.

V Nemecku totiž kupuje problémovú vagónku WBN Waggonbau Niesky, ktorá koncom vlaňajška spadla do insolvencie.

„Podarilo sa nám úspešne zavŕšiť snahu o prevzatie aktív a výroby WBN Waggonbau Niesky. Touto transakciou skupina Tatravagónka potvrdzuje svoje európske líderstvo v oblasti výroby nákladných železničných vagónov,“ povedal pre HN spolumajiteľ a predseda predstavenstva Tatravagónky Alexej Beljajev. K spečateniu transakcie došlo v stredu popoludní, jej hodnotu firma nekomentovala.

Za popradskou vagónkou stojí spoločnosť Optifin Invest patriaca dvojici železničných kráľov Michalovi Lazarovi a Alexejovi Beljajevovi. Do ich vlajkovej lode pribudol v januári nový akcionár. Majiteľom 50-percentného podielu sa stala slovenská logistická skupina Budamar.

Vstup rýdzo slovenského kapitálu do nemeckého podniku je zároveň vecou prestíže. Slováci totiž vyhrávajú súboj so svetovou jednotkou vo výrobe koľajovej techniky. O kúpu vagónky sa intenzívne zaujímal Pekingom kontrolovaný gigant China Railway Rolling Stock Corporation. Čínsky obor po celom svete zamestnáva približne 190-tisíc ľudí. Korporácia v Európe stále hľadá odrazový mostík na svoj prienik na starý kontinent.

Minulý rok mal vlakový obor na dosah akvizíciu českej strojárskej skupiny Škoda Transportation. Tá vyrába lokomotívy, električky či trolejbusy. Napokon podnik z Plzne ovládla za 326 miliónov eur skupina PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Newsletter

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.