Cez otvorenú súťaž hľadáte dodávateľa pre autobusovú dopravu v kraji. Prečo pristupujete k tomuto kroku?
My sme to vyhodnotili tak, že v zmysle zákona obstarávať musíme, pretože nám končí zmluva zadaná na priamo bez súťaže ešte v roku 2009 bývalým vedením župy. Súťažíme verenú službu v podobe autobusovej dopravy v celom Žilinskom kraji v jeho piatich prirodzených regiónoch – Orava, Kysuce, Liptov, Turiec a Považie.
Čo novým obstarávaním zmeníte oproti minulosti?
Rozdiel medzi parametrami tak, ako boli postavené v podpísaných zmluvách uzatvorených bez verejnej súťaže, a tými súčasnými v obstarávaní je ten, že chceme riziko, ktoré doteraz znáša župa, preniesť viac na dopravcov. Toto sa im pravdepodobne nepáči najviac. Takýmto spôsobom sa súťaží aj v okolitých európskych krajinách – iba v Česku je takto spustených 50 tendrov, funguje to tak v Rakúsku, Francúzsku či Poľsku. Doteraz VÚC-ka preplácala podľa platnej zmluvy dopravcom všetky náklady a zjednodušene povedané celú stratu, ktorú táto služba dopravcovi generuje. Ide o rozdiel medzi nákladmi a tržbami z predaja cestovných lístkov.
V čom spočíva zásadná zmena oproti starým kontraktom s autobusármi?
Po novom to chceme nastaviť tak, že nech si dopravca stanoví cenu za kilometer služby a tak bude riziko alebo jeho časť znášať aj on. My sme stanovili na základe analýzy faktúr z posledných rokov predpokladanú hodnotu zákazky, aby sme vedeli, s aký...
Zostáva vám 85% na dočítanie.