Nakupujú spravidla lacno – vstupujú totiž do firiem, ktoré sa topia v problémoch, a to nielen finančných. Následne upadajúcu fabriku oživia, získajú pre ňu výrobný program a postupne dovedú k zisku. Tak vyzerá spoločný biznis model českého zbrojára Jaroslava Strnada a slovenských železničných magnátov Alexeja Beljajeva s Michalom Lazarom.
Začali v Třemošniciach
Ich prvým spoločným podnikom, v ktorom sa pretli záujmy českej skupiny Czechoslovak Group a slovenskej investorskej firmy Optifin Invest, sa stal výrobca brzdových systémov pre koľajové vozidlá Dako CZ Třemošnice. I táto továreň, v súčasnosti zamestnávajúca okolo 530 ľudí, bola v minulosti existenčne závislá od zbrojnej výroby. V roku 1989 sa totiž výhradne špecializovala na komponenty pre tanky a obrnené vozidlá. Jej výroba prešla úplnou transformáciou a v posledných rokoch sa vyprofilovala do pozície popredného svetového výrobcu bŕz...
Zostáva vám 85% na dočítanie.