Prečo ste sa rozhodli pre kúpu skupiny TatraCredit -- Quatro?
-- Akvizícia bola plánovaná ako základňa našej stratégie. Tá je postavená na niekoľkých pilieroch. Jedným z nich je rozvoj retailového bankovníctva a s tým spojených služieb. Táto banka bola v histórii prevažne bankou korporátnou. My chceme byť univerzálnou bankou, ktorá má silnú pozíciu v retailovom segmente. Tu vidím dva hlavné prúdy. Jedným smerom je organický rast. To znamená, že banka sa snaží svojimi produktmi, službami a dostupnosťou presadiť na retailovom trhu a, samozrejme, vedľa toho je určitá akvizičná stratégia. Snažíme sa rozšíriť pole pôsobnosti banky do segmentu, ktorý je pre nás inak ťažko dosiahnuteľný. Týmto sa dostávame k určitej časti trhu a veríme, že sa bude významne podieľať na ďalšom rozvoji v retailovej oblasti.
Ako integrujete nové spoločnosti do štruktúry?
-- Kúpili sme päť hlavných spoločností a žiadne ďalšie kupovať nebudeme. Náš koncept je jednoduchý. Banka v týchto hodinách zakladá spoločnosť, ktorá sa bude volať Consumer Finance Holding. Táto spoločnosť bude konsolidovať skupinu z finančného hľadiska a bude ju aj riadiť. Do jej rozvoja budeme ďalej významne investovať, pretože v oblasti financovania spotrebiteľov vidíme významný potenciál na rast VÚB.
Kúpili ste aj splátkové spoločnosti. Podľa niektorých analýz ich rast bude klesať. Neobávate sa toho?
-- Trh spoločností, ktoré sa zaoberajú financovaním spotrebiteľov, sa významne zmenil za posledné dva roky. Pokiaľ si pamätám správne, tak ak spočítame celý trh, v minulosti mali splátkové spoločnosti zhruba 60- až 70-percentný podiel. Dnes odhadujeme, že je na úrovni 50 % celého trhu financovania spotrebiteľov. Skupina, ktorú sme získali, má viac než 500-tisíc aktívnych kontraktov a tiež významné množstvo dát o platobnej disciplíne klientov. TatraCredit -- Quatro má vytvorený dobrý distribučný systém jednak prostredníctvom maloobchodných sietí, ale tiež prostredníctvom spolupracovníkov, ktorí so skupinou pracujú v malých mestách, malých lokalitách. Títo ľudia sú pre banku potenciálne veľmi hodnotní, pretože môžu pomáhať distribuovať produkty skupiny a produkty banky širokej populácii.
Keď bol projekt Slovenskej požičovne prezentovaný, tak jej produkty boli tvorené ako konkurencia bankovým úverom. Konkrétne sa spomenula aj Flexipôžička, ktorú poskytuje vaša banka. Neobávate sa komplikovania produktov?
-- Máme spracované veľmi podrobné analýzy toho, ako budeme štruktúrovať naše portfólio, aby sme zamedzili vnútornej konkurencii. Po ukončení celej akvizície bude banka ponúkať vybrané produkty celej skupiny prostredníctvom svojich pobočiek. Tie sú šité na mieru špecifickým zákazníckym segmentom, kde možno banka nie je schopná konkurovať.
StoryEditor
Kúpa TatraCredit -- Quatra otvorí trh
Po ukončení celej akvizície bude banka ponúkať vybrané produkty celej skupiny prostredníctvom svojich pobočiek. Tie sú šité na mieru špecifickým zákazníckym segmentom, kde možno banka nie je schopná konkurovať.