V uplynulom roku Toshiba požiadala spoločnosť Datamonitor o prieskum, ktorá vlastnosť notebooku -- týkajúca sa spoľahlivosti a odolnosti -- je pre používateľov dôležitá. Ako ich používatelia definujú a akú hodnotu predstavuje pre nich spoľahlivosť a odolnosť notebooku? Aké vlastnosti, pri porovnávaní rozličných produktov, sú tie rozhodujúce pre kúpu. To je len niekoľko otázok, ktoré boli v prieskume položené a z odpovedí ktorých bola vypracovaná štúdia. Datamonitor znalecky posúdil 300 stratégií v oblasti IT v malých, stredných aj veľkých európskych firmách. Na základe rozhovorov s 20 riadiacimi pracovníkmi vypracoval štúdiu, ktorá je zhrnutá v článku.
Kľúčové zistenia prieskumu:
˙ 95 % opýtaných sa vyjadrilo, že mobilita je dôležitá alebo veľmi dôležitá vlastnosť.
˙ 85 % opýtaných tvrdilo, že byť pracovne flexibilný je dôležité alebo veľmi dôležité,
˙ takmer 70 % respondentov uviedlo, že robustnosť je veľmi dôležitá. Spoločnosti však nie sú ochotné investovať viac, aby získali robustnejší výrobok,
˙ takmer 30 % opýtaných tvrdilo, že nie sú dobre oboznámení s vlastnosťami zodolnených notebookov,
˙ takmer 70 % respondentov sa dôkladne venuje ponuke dodatočnej záruky a 63 % sa veľmi starostlivo venuje ponuke rozšíreného servisu,
˙ bezpečnosť systému a dát, jednoduchosť pripojenia do sietí, moderný manažment zdrojov, patria medzi veľmi dôležité kritériá pri výbere notebookov.
