StoryEditor

Anketa HN: Čo sa vám ako manažérovi osvedčilo pri komunikácii s ľuďmi?

14.02.2007, 23:00

Čo sa vám ako manažérovi osvedčilo pri komunikácii s ľuďmi?

Zoltán Demján
predseda Dozornej rady Holcim (Slovensko)

Otvorenosť, pravdovravnosť, úprimná snaha a ochota najprv porozumieť ich pohľadu a názoru, a najmä váženie si každého v prvom rade ako človeka. Dlho som sa musel učiť, aby som ľuďom nepomáhal, keď ma o to nepožiadajú. Dosť dlho mi trvalo, kým som si uvedomil, ako často sa snažíme niekomu s "dobrým úmyslom" pomôcť, lebo to "vieme lepšie" a chceme urýchliť cestu k výsledku. Takáto skratka, ktorú nazývame pomoc, sa však v skutočnosti volá kontrola a je to niečo, čo ubíja iniciatívu a z ľudí robí viac alebo menej len slepo poslúchajúce bytosti. Všetky skratky sú vlastne porušením princípov. Roľníkovi by nezišlo na um jeden deň zasiať a o týždeň očakávať úrodu - v prírode skratky neexistujú, lebo funguje na základe princípov. V prostredí, kde porušujeme princípy, je naivné očakávať, že vznikne zázrak vytvárania niečoho nepoznaného, čo nazývame synergia.

Jarmila Grujbárová

riaditeľka Divízie obchodu Castor & Pollux
Priama a taktná komunikácia, troška humoru a podľa možnosti aj úsmev na tvári šéfa - to všetko vytvára predpoklady dobrého ovzdušia na pracovisku. Vždy som sa s ľuďmi na pracovisku snažila komunikovať tak, ako som chcela, aby sa pristupovalo ku mne - teda priamo a slušne. Každý chce mať pocit, že má pre zamestnávateľa hodnotu aj ako človek, a nielen ako zamestnanec. Ak má teda práca fungovať čo najlepšie, každý zamestnanec musí vedieť, čo má robiť, prečo to má robiť a akým spôsobom bude odmenený za svoj výkon.

Ján Tomáš

podpredseda predstavenstva spoločnosti Nay
- Za najdôležitejší v komunikácii považujem osobný kontakt. Radšej idem za človekom osobne riešiť problémy, ako aj úspešné kroky. Veľmi sa nám osvedčilo kolektívne riadenie cez pravidelné porady vedenia a bazírujeme na podobnom spôsobe riadenia vo všetkých štruktúrach spoločnosti. Myslím si, že je veľmi dôležité nechať ľudí tvoriť a rozhodovať, ale tiež veľmi rázne zakročiť a rozhodnúť, ak sa vám ich riešenia zdajú intuitívne proti záujmom firmy a zákazníka. Ako sa hovorí, demokracia áno, ale len odtiaľ potiaľ.
menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/moja-kariera, menuAlias = moja-kariera, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
27. apríl 2024 14:38