V kariére ste boli analytikom v spoločnosti Slovnaft, vedúcim prevádzkarne v Novocheme aj obchodným námestníkom v dopravnej firme. Prečo teraz DHL?
-- Na moju kariéru vplývalo niekoľko činiteľov. Prvým je logika, a práve chémia a logistika logiku a logické myslenie potrebujú. Boli veľmi úzko spojené aj s mojou kariérou v Slovnafte, Novocheme či Levitexe. Veľmi mi to pomohlo v nadobúdaní vedomostí a hlavne získaní presvedčenia, že dôkladne prepracovaná logistika -- či výrobná alebo dopravná -- môže priniesť výrazne pozitívny finančný efekt všetkým, poskytovateľovi služby aj zákazníkovi.
Ďalším dôležitým činiteľom v mojej kariére je dennodenný kontakt s ľuďmi, či už s kolegami alebo s klientmi. Je to časť mojej práce, ktorú mám veľmi rád a ťažko by som sa vedel realizovať na poste, ktorý by nebol založený na dennodennej komunikácii s kolegami či so zákazníkmi.
Rád teda skúšate stále niečo nové?
-- Skôr by som povedal, že mám rád nové výzvy a ciele, na dosiahnutie ktorých sa treba aj zapotiť. Ako som už povedal, celou mojou kariérou sa ako neviditeľná niť vinie logistika, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá. To, čo definujete ako niečo nové, ja vidím ako postupné prepracúvanie sa k najviditeľnejšej časti logistiky dnešnej doby -- dopravnej logistike, resp. komplexným logistickým riešeniam.
V čom bolo pozitívne také pomerne časté menenie zamestnaní a v čom naopak?
-- Pozitívum vidím v tom, že vo svojich predchádzajúcich zamestnaniach som sa v podstate "neokukal", stále som mal dosť energie na nové projekty. Problém bol skôr v tom, že na niektoré moje vízie a myšlienky v daných podmienkach nedozrel čas, neboli možnosti či chýbala podpora vrcholného manažmentu -- čo vidím ako isté negatívum, aj keď podmienky spred niekoľkých rokov a dnes sú diametrálne odlišné. Preto si myslím, že v spoločnosti DHL Freight ako súčasti nadnárodnej DHL s jej zázemím a možnosťami môžem dlhodobo uplatňovať svoje schopnosti a zhmotňovať vízie.
Koho vidíte ako svojho hlavného zákazníka?
-- Prirodzenými partnermi spoločnosti DHL ako nadnárodnej logistickej organizácie sú hlavne spoločnosti s nadnárodnou vlastníckou štruktúrou z oblastí elektrotechnického, automobilového či chemického priemyslu. Avšak rovnako periodicky využívajú naše služby aj domáce organizácie z ostatných oblastí priemyslu.
Očakávate rast v tomto segmente na Slovensku?
-- Myslím si, že pri súčasnom raste ekonomiky je rast aj v segmente dopravy a prepravy úplne prirodzený. Samozrejme, DHL sa neuspokojuje s prirodzeným napredovaním segmentu, sme a chceme byť aktívnejší v raste. Napokon, medziročný nárast tržieb našej spoločnosti o 42 percent je toho dôkazom.
Profil: Patrik Hajko
Patrik Hajko nastúpil do spoločnosti DHL na novovytvorenú pozíciu Freight Business Development & Sales Managera. Jeho úlohou je zastrešenie obchodných aktivít divízie Freight vrátane budovania obchodného tímu, ako aj vývoj a aplikácia špecifických logistických riešení. Pred príchodom do DHL pôsobil ako obchodný námestník v dopravnej firme Šped-Trans Levice. Vyštudoval Chemickotechnologickú fakultu Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.