Už takmer dva roky riadi leteckú prevádzku Českých aerolínií ako ich viceprezident 42-ročný Prešovčan Peter Jusko, ktorý je zároveň kapitánom lietadla Boeing 737. Do niekdajších Československých aerolínií prišiel v roku 1987 po absolvovaní Kyjevského inštitútu inžinierov civilného letectva. Z postu druhého pilota ruských lietadiel TU-134 postupne prešiel na trubovrtuľové lietadlá ATR a boeingy.
Na národnosti nezáleží
V ČSA patrí medzi 31 pilotov zo Slovenska, ktorí buď v ČSA začínali v čase, keď boli jediným československým dopravcom, prípadne prišli aj neskôr, keď v turbulenciách v slovenskej leteckej doprave hľadali istotu u silného dopravcu. Nejde však medzi 408 pilotmi ČSA o nijaký národnostný "klub". Jusko podčiarkuje, že na národnosti v kresle kapitána či druhého pilota nezáleží, najvyššie nároky sú iba na kvalifikáciu a odbornú kvalitu človeka. Okrem Slovákov lietadlá s českou vlajkou pilotujú aj dvaja Američania a jeden Kanaďan s českým pôvodom i jeden Rus.
Spolupráca so Žilinou
Ako viceprezident pre letovú prevádzku zodpovedá Jusko za jej riadenie, za posádky lietadiel a ich výcvik. Pretože ČSA iba tento rok postupne získavajú desať ďalších lietadiel, prijímajú 84 ďalších pilotov. Aby sa stmelila partia a posilnila hrdosť na značku, tento rok po prvý raz 23 nových kapitánov slávnostne inaugurovali na slávnosti v pražskom Národnom technickom múzeu. "Máme záujem o kvalitné zdroje pilotov, preto máme podpísanú zmluvu s ČVUT o výcviku. Podobnú zmluvu chystáme do budúcna aj so Žilinskou univerzitou, pretože ju pokladáme za veľmi kvalitnú školu," vraví Jusko.
StoryEditor
