StoryEditor

Majstrovstvá sponzorov na futbalovom šampionáte (2)

15.05.2006, 00:00

Futbalová horúčka stúpa - a s ňou aj sponzorská. Jednu z najväčších tohtoročných športových udalostí sveta podporí dovedna 21 partnerov Medzinárodnej futbalovej asociácie FIFA. Pätnásť je medzinárodných, šesť domácich, nemeckých. Aby sa mohli oficiálne hrdiť spoluprácou, organizátorom zaplatia vyše 600 miliónov eur. Podľa odborníkov sa však vynaložené prostriedky vrátia len vtedy, ak ich doplní minimálne taká istá suma použitá na sprievodné marketingové služby.
Stratégiu jedenástich sponzorov predstavujeme v našom seriáli.

Viac fanúšikov, viac platobných kariet

Düsseldorf (Handelsblatt/Sandra Louvenová)
Tri milióny návštevníkov zo zahraničia, päť miliónov nocľahov a k tomu osemsto miliónov eur, použitých na najrôznejšiu potrebu počas týchto ciest - také je očakávanie expertov, týkajúce sa nadchádzajúcich majstrovstiev sveta vo futbale. Veľký kus z tohto koláča plánuje odrezať spoločnosť Mastercard ako jeden z oficiálnych sponzorov tejto významnej športovej i komerčnej udalosti. Norbert Gebhard, riaditeľ európskej pobočky, hovorí v tejto súvislosti o troch cieľoch. Po prvé, očakáva zvýšenie platieb cez platobné karty. Po druhé, od rozsiahlej reklamnej kampane si sľubuje rast počtu držiteľov kariet s touto značkou. A po tretie, firme ide o to, aby sa tento moderný prostriedok bezhotovostnej úhrady služieb a tovaru dostal do ešte hlbšieho povedomia verejnosti.
V uplynulom roku dosiahla spoločnosť Mastercard celkový obrat 1 660 miliárd amerických dolárov, čo oproti predchádzajúcemu roku znamená dvanásťpercentný rast. Na "starom kontinente" sa však firme darilo ešte lepšie, keď tu zaznamenala rast až 13,5 percenta (celkovo tržby 453 miliárd amerických dolárov). A kým konkurent - spoločnosť Visa - sa angažuje pri olympijských hrách, Mastercard stavil už pred pätnástimi rokmi na futbal. Popri svetovom šampionáte sa fanúšikovia stretávajú s touto značkou aj na futbalových majstrovstvách Európy a v Lige majstrov. Za právo vystupovať ako partner Medzinárodnej futbalovej asociácie FIFA zaplatí Mastercard tento rok odhadom 40 miliónov eur. Ak sa však priráta aj ďalšia marketingová činnosť v tejto súvislosti, táto suma sa poľahky zvýši až na štvornásobok. (gaf)

MasterCard bol prvýkrát oficiálnym sponzorom MS vo futbale v Južnej Kórei a Japonsku v roku 2002. Hovorcom spoločnosti bola vtedy brazílska futbalová legenda Pelé. TASR/AP

Služby ako v siedmom nebi

Frankfurt nad Mohanom (Handelsblatt/Matthias Eberle)
Kto alebo čo je Emirates? Medzi ľuďmi, čo často nelietajú, táto značka asi príliš známa nie je - medzi odborníkmi je to však inak. Každý z nich vie, že je to prudko expandujúca dubajská letecká spoločnosť, ktorá medzičasom disponuje najväčšou flotilou dopravných lietadiel na svete. Futbalové majstrovstvá sveta majú prispieť k tomu, aby názov Emirates spoznali všetci. Ide totiž o aerolínie, ktoré sú oficiálnym dopravcom futbalového šampionátu.
Pokiaľ ide o šport, spoločnosť Emirates patrí medzi štedrých sponzorov najrôznejších disciplín. Od polovice marca má na zozname aj automobilové preteky formuly 1. Firma nie je neznáma ani vo futbale. Jej riaditeľ šajch Ahmed bin Said al-Maktum, inak strýko dubajského vládcu, získal v roku 2004 do prenájmu štadión londýnskeho klubu Arsenal. Na tento účel vydal 145 miliónov eur, čo je zatiaľ najväčší kontrakt v britskej futbalovej histórii. Nové športovisko sa bude volať Emirates Stadium.
"Svetový šampionát je však niečo iné. Ním oslovíme každého, od Brazílie až po Japonsko," šúcha si ruky radosťou riaditeľ nemeckej pobočky Henry Hasselbarth. Emirates dosahujú ročné tržby okolo piatich miliárd amerických dolárov - koľko z nich venujú do reklamnej kampane pred šampionátom, firma neoznámila, ale nepôjde o malé prostriedky. Už v auguste minulého roka dostali všetky lietadlá nový "futbalový" náter, keď sa ich predná časť premenila na loptu. (gaf)

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/podnikanie, menuAlias = podnikanie, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
19. apríl 2024 18:49