StoryEditor

Solídne, takmer nehlučné auto

30.07.2007, 00:00
Subaru Legacy Outback 3,0 5AT SI drive má vďaka novému systému až tri motory.

Vlajková loď značky Subaru je šitá na mieru Američanom. Veľký a smädný benzínový motor, pohodlné sedenie, automatická prevodovka, skôr fádny než nápaditý dizajn a kvalitné audio s navigáciou. To sa za veľkou mlákou nosí. Európa je však iná, a preto sa najsilnejšie Legacy predáva len sporadicky. Jeho ostatnú generáciu sme testovali na cestách i v ľahkom teréne. Je to solídne auto a podľa štatistík poruchovosti aj kvalitné. Na európsku konkurenciu sa však podľa nášho názoru "nechystá".
Priestoru nadostač
Karoséria typu kombi ponúka aj napriek pomerne malému rázvoru náprav dostatok miesta v interiéri. Zvláštnosťou sú dvere s bezrámovými oknami a veľké strešné okno, ktoré, keď sa otvorí, presvetlí a prevzdušní bezmála celý vnútrajšok. Sedadlá sú široké, pohodlné a majú elektrické nastavovanie. Vodič si za vynikajúcim multifunkčným volantom značky Momo nájde svoju pozíciu rýchlo. Všetky ovládacie prvky sú na dosah a manipuluje sa s nimi pomerne jednoducho. Za volantom sú umiestnené krídelkové ovládače manuálneho radenia na automatickej prevodovke. Pravým sa stupne radia smerom hore, ľavým nadol. Použité materiály pôsobia hodnotne a trvácne. Efektné je optitrónové podsvietenie alalógových ukazovateľov i dotykové ovládanie multifunkčnej farebnej obrazovky. Slúži navigácii a palubnému počítaču, žiaľ, nie autorádiu.
Symetrický pohon
Subaru je zástancom motorov typu boxer. Majú nízke ťažisko a rovnomerne rozloženú hmotnosť. Priamo na agregát nadväzuje prevodovka, kardánový prevod a diferenciál - celok sa volá Symmetrical AWD, pretože má svoju váhu rozloženú skutočne rovnomerne, čo citeľne prispieva k neutrálnym jazdným vlastnostiam.
Posledná generácia Legacy Outback je vybavená novinkou SI drive. Podľa tlačových informácií automobilky Subaru má vďaka novému systému auta prakticky tri motory. Na výber máte režimy Inteligent, Sport a Sport Sharp, volia sa elektronicky otočným ovládačom vedľa ručnej brzdy. Menia nastavenie režimu práce prevodovky a agregátu v závislosti od chuti a nálady vodiča. V praxi to však znamená, že v prípade módu Inteligent má auto k dispozícii subjektívne asi len 2/3 z výkonu a reakčný čas jeho prevodovky je veľmi pomalý.
Druhým extrémom je mód Sport Sharp, ktorý drží motor pomerne v dosť vysokých otáčkach. Reaguje spontánne a skutočne dynamicky, pýta si však za to bez hanby aj 17 litrov benzínu na sto kilometrov. Pri testovaní sme preto takmer stále jazdili v strednom, kompromisnom móde Sport.
Bez prekvapení
Silnou stránkou šesťvalcového agregátu je kultúra jeho chodu. Jeho vibrácie prakticky necítiť a svojím hlukom posádku neobťažuje ani pri vysokých rýchlostiach. Je to naozaj veľmi tiché auto, dobrú prácu odvádzajú aj hladké línie karosérie a dobrá aerodynamika. Legacy Outback sa na ceste správa suverénne, jeho vyššiu svetlú výšku si neuvedomujete ani v zákrutách. V ľahkom teréne, pri daždi alebo v zime na snehu je cítiť efektívny prenos sily motora na vozovku prostredníctvom permanentného pohonu všetkých kolies. Vozidlo sa za akýchkoľvek podmienok správa suverénne a bezpečne.

ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 3,0 H6
Max. výkon: 180 kW (245 k)
Max. krút. moment: 297 Nm
Zrýchlenie: 0 - 100 km/h: 8,5 s
Max. rýchlosť: 224 km/h
Rozmery: 4,73 x 1,77 x 1,54 m
Rázvor: 2,67 m
Svetlá výška: 200 mm
Pohot. hmotnosť: 1 445 kg
Komb. spotreba: 9,8 l/100 km
Brzdený príves: do 2 000 kg

PLUSY:
Komfort cestovania
Pohon Symmetrical AWD

MÍNUSY:
Nevýrazný dizajn
Vyššia spotreba

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/podnikanie, menuAlias = podnikanie, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
24. apríl 2024 19:12