StoryEditor

Prenášajú dáta, hlas aj obraz

29.09.2008, 00:00

Ku kľúčovým hráčom v informačných technológiách a telekomunikačných službách na našom trhu patrí aj spoločnosť GiTy -- Slovensko v Martine. Medzi jej zákazníkmi sú významné firmy, ktorým poskytuje univerzálne prostredie na prenos dát, hlasu i obrazu. Tieto technológie integrovala do svojho portfólia. Stále ho rozširuje a prispôsobuje požiadavkám trhu, pričom nechce zaostať za súčasným zahraničným  trendom v tomto segmente. GiTy rieši technické zázemie klientov a manažéri jednotlivých podnikov a firiem sa tak vďaka kvalitnej infokomunikačnej štruktúre a špičkovým technológiám môžu sústrediť predovšetkým na vlastný biznis.
"Dnes máme v ponuke širokú škálu produktov, ku ktorej sme sa dopracovali za vyše 15 rokov našej činnosti. Pracujú u nás dobrí odborníci, máme kvalitné technické zázemie a riešenia na kľúč variujeme podľa potrieb zákazníkov," hovorí Country Manager GiTy -- Slovensko Marián Ťaptík. Fakt, že sídlo spoločnosti je v Martine a pobočky v Bratislave a v Košiciach, vníma ako jednu z výhod oproti konkurencii, ktorá má svoje sídla prevažne len v hlavnom meste.
 Kontakt aj v neprístupných horách
Satelitný systém tretej generácie pod značkou GiTySAT z dielne tejto firmy využíva najmodernejšie technológie. Podľa slov manažérky pre vzťahy s verejnosťou Viery Hatarovej" so systémom GiTySAT Internet sa možno pripojiť na internet na celom území Slovenska i v strednej Európe a približuje sa bežným DSL službám pevných sietí. Prostredníctvom služby GiTy SAT Horská chata zase ponúkajú internet aj v takých lokalitách, kde nie je možné širokopásmové pripojenie. Podľa riaditeľa pre telekomunikačné služby Šimona Malého sa o túto technológiu zaujímajú napríklad stavebné firmy, ktoré ju využívajú pri výstavbe budov, diaľnic alebo ťažbe štrku v kameňolomoch. K dispozícii môže byť aj v nedostupných lokalitách, napríklad pri ťažbe dreva. "V súčasnosti prebiehajú pilotné projekty a uzatvárame s budúcimi zákazníkmi zmluvy. Niektoré firmy budú satelitný systém využívať už v tomto roku. Predpokladám, že služba sa naplno rozbehne začiatkom budúceho roka," zdôrazňuje Malý. GiTy --  Slovensko používa technológiu od spoločnosti Hughes Network Systems, s ktorou dlhodobo spolupracuje aj  materská spoločnosť GiTy v Česku.
 
Stály monitoring výroby
Unikátnym produktom z portfólia GiTy -- Slovensko je kamerový a monitorovací systém. Uplatnil sa vo viacerých výrobných závodoch. Po jeho nasadení sa zvýšila produktivita práce a ochrana majetku. Napríklad OMNIA KLF Group ho zaviedla vlani na zefektívnenie riadenia výroby vo svojich dvoch závodoch v Martine a Kysuckom Novom Meste. V trojzmennej prevádzke sa tak nepretržite monitoruje produkcia.
"Hľadajú sa dôvody zastavenia strojov, kritické stavy v jednotlivých prevádzkach alebo neplánované prestoje. Ak dôjde na linke napríklad k poruche, systém umožňuje spätne zmonitorovať, kedy nastala, kedy ju odstránili a opäť nabehla výroba. V praxi to znamená objektívnu kontrolu práce výrobných zamestnancov a obslužného personálu on-line z jedného centra nepretržite i na diaľku prostredníctvom internetu v ktorejkoľvek prevádzke, ktoré sú vzájomne prepojené cez internetový protokol," vysvetľuje František Mičuda, riaditeľ pre infokomunikačné technológie. Okrem iného tým šetria aj čas a náklady na cestovanie manažmentu spoločnosti.
"Kamerový a diagnostický systém sme inštalovali vlani a intenzívne ho analyzujeme od začiatku roka. Za ten čas vzrástla výkonnosť práce približne o desať percent," dodáva konateľ spoločnosti KLF-ZVL MTK Peter Zuzčák. Na základe tohto zistenia sa postupne nastavili nové výkonové normy. Zamestnanci ich prijali ako výzvu a ocenili ju aj na výplatných páskach, pretože napríklad v martinskej kováčni sa v priebehu tohto roka zvýšili mzdy v priemere o desatinu.
 
Technické zázemie v Martine
V Martine má spoločnosť odborný personál, technické zázemie, dohľadové a servisné centrum. V nepretržitej prevádzke poskytuje zákazníkom servisné a dohľadové služby a pomáha im pri technických ťažkostiach. Dátové, hlasové a obrazové služby firma prenáša cez svoje komunikačné prostredie, ktoré sa nepretržite monitoruje. Vo vlastnom democentre dostávajú zákazníci informácie o aktuálnych novinkách a trendoch v informačných technológiách. Svoje priestory poskytuje spoločnosť aj na videokonferencie pre firmy. Využívajú ich na rokovania s domácimi či zahraničnými partnermi.
GiTy -- Slovensko chce so Žilinskou univerzitou a jedným z najväčších svetových výrobcov sieťových komponentov -- spoločnosťou Cisco -- vytvoriť Kompetenčné centrum. "Bude zamerané na priemyselný sektor s dôrazom na automobilový priemysel, ktoré našim klientom umožní prezentovať najprogresívnejšie technologické novinky, súčasné riešenia a zároveň si prakticky vyskúšať ich uplatnenie priamo vo výrobe. Pracujeme na nových možnostiach zabezpečeného prenosu citlivých a klasifikovaných informácií prostredníctvom jedinečného kryptovacieho produktu na Slovensku, umožňujúceho šifrovú ochranu, ktorý spĺňa kritériá v rámci EÚ i NATO," uzatvára Mičuda.

 

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/podnikanie, menuAlias = podnikanie, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
27. december 2025 10:48