StoryEditor

Čo prináša novela zákona o DPH

08.08.2012, 00:00

Čo sa mení a kedy čo začne platiť
Od 1.10. 2012
Registrácia zo zákona pri dodaní stavby alebo stavebného pozemku, zábezpeka na daň pri registrácii a pri dovoze, preukazovanie dodania tovaru do iného členského štátu, rozšírenie tuzemského reverse charge (poskytovanie či prevod rôznych služieb cez  hranice), o dodaní nehnuteľnosti a dodaní tovaru pri zabezpečovacom prevode práva, ručenie za daň, nahlasovacia povinnosť pri nadobudnutí motorového vozidla za účelom jeho ďalšieho predaja, zmena v zdaňovacom období pri novo registrovaných platiteľoch DPH

Od 1. 1. 2013
Implementovaná fakturačná smernica – nové náležitosti faktúr, nové lehoty na vystavenie faktúry, iná záznamová povinnosť, elektronická fakturácia, doklad z Elektronickej registračnej pokladnice bude považovaný pri platbe v hotovosti len do ceny 1 000 eur
Nové miesto dodania služby prenájmu dopravných prostriedkov

Od 1.1. 2014
Novelou sa odkladá účinnosť úpravy samozdanenia pri dovoze z pôvodného termínu 1.1. 2013 na 1.1. 2014.

 

Zábezpeka na daň

Príklad č. 1:

Ján sa rozhodol zaregistrovať novú spoločnosť ako s.r.o. Rozhodol sa, že bude dobrovoľný platca DPH. Doteraz nikdy žiadnu firmu nemal a teda nemá ani nedoplatky na DPH.

Dnes
Pri obrate 49 790 eur subjekt musí byť registrovaný za platiteľa DPH. Ak podnikanie rozbieha, môže si zvoliť dobrovoľnú registráciu, ale môžu mu ju zamietnuť. Zábezpeka sa v súčasnom zákone o DPH nežiada

Po novom
Správca dane žiadateľom o registráciu na DPH uloží povinnosť zložiť zábezpeku na DPH. Povinnosť zložiť zábezpeku sa vzťahuje aj na osoby, ktoré žiadajú o tzv. dobrovoľnú registráciu. Zloženie zábezpeky sa bude vyžadovať nielen pri rizikových subjektoch  (ak mal kedysi nejaké nedoplatky), ale aj v prípadoch, ak sa žiadateľ len pripravuje na vykonávanie činnosti (začiatočníci). O dobrovoľnú registráciu žiadajú zväčša podnikatelia, ktorí sa len pripravujú na uskutočňovanie dodávok tovarov alebo služieb. Nie je možné zamietnuť registráciu na DPH osobe, ktorá ku dňu podania žiadosti o registráciu na DPH zatiaľ neuskutočnila žiadne zdaniteľné obchody. Daňová správa má právo vyžadovať, aby zámer bol potvrdený objektívnymi prvkami, ktoré nasvedčujú, že činnosť sa bude vykonávať.
Preto sa stanovila dolná hranica zábezpeky na 1 000 eur a horná hranica zábezpeky na 500 000 eur. V našom prípade správca dane uloží Jánovi zábezpeku vo výške dolnej hranice - 1000 eur, pretože nie je dôvod považovať ho za rizikový subjekt, teda nemá žiadne nedoplatky z minulosti. Zábezpeka mu bude vrátená do 30 dní od uplynutia 12 mesiacov od zloženia zábezpeky.

Príklad č. 2:

Jozef sa rozhodol podnikať a založil novú spoločnosť. Predtým už bol spoločník v inej firme, ktorá na daniach dlžila štátu 200 000 eur.

Dnes
Zábezpeka sa v súčasnom zákone o DPH nežiada.

Po novom
Ak sa žiadateľ podieľa alebo podieľal ako konateľ alebo spoločník v spoločnostiach, ktoré mali alebo majú v čase registrácie daňové nedoplatky na DPH alebo im bola zrušená registrácia, považuje sa za rizikový subjekt. Pán Jozef preto musí zložiť zábezpeku vo výške približne 200 000 eur.
Hornú hranicu zábezpeky využije správca dane vtedy, keď bude mať odôvodnené obavy, že registrácia na DPH bude zneužitá na získanie neoprávnenej výhody napríklad v podobe neoprávneného čerpania nadmerných odpočtov. Pôjde najmä o prípady, keď žiadateľ participoval alebo participuje na nedoplatkoch na DPH približne vo výške hornej hranice, t. j. ak dlžná suma na DPH je alebo bola 500 000 eur a viac.

Pozor!
Nezloženie zábezpeky je dôvodom na zamietnutie žiadosti o registráciu na DPH v prípade tzv. dobrovoľnej registrácie. V prípade povinnej registrácie správca dane zaregistruje žiadateľa a ak nezloží zábezpeku na DPH, bude túto sumu vymáhať, pričom sa na vymáhanie použije rovnaký postup ako na vymáhanie daňového nedoplatku.

TIP HN
Zistite si, či nemáte iné nedoplatky na iných daniach, aby vás neprekvapilo, že vám daňový úrad  zábezpeku po 12 mesiacoch nevráti. Pozmeňovákom sa totiž schválilo, že daňový úrad môže so zábezpekou nakladať tak ako napríklad s daňovým preplatkom. To znamená, že tieto peniaze využije na zaplatenie jeho prípadných nedoplatkov na iných daniach alebo na úhradu splatných preddavkov na daň.

Dôležité fakty o zábezpeke
Kto? Povinnosť zložiť zábezpeku majú rizikové subjekty a začiatočníci.
Kam? Zábezpeku treba zložiť na účet správcu dane, v prípade, že máte úver, je potrebná banková záruka.  
Prečo? Zábezpeka na daň sa použije na úhradu prípadného nedoplatku na dani. Ak nedoplatok nie je, finančnú sumu daňový úrad vráti na účet daného subjektu do 30 dní od uplynutia 12 mesiacov
Na aké obdobie?  12 mesiacov
Koľko? O výške rozhodne daňový úrad, podľa toho, či máte nejaké podlžnosti. Výška je stanovená od 1000 do 500 000 eur.
Do kedy?  Žiadateľ o registráciu je povinný zložiť zábezpeku na daň do 8 dní od doručenia rozhodnutia o zložení zábezpeky na daň.

Zábezpeka vám zvýši náklady
Zábezpeku vám síce daňový úrad po 12 mesiacoch vráti, ale náklady, ktoré v súvislosti s jej zložením vznikli, už znášate sami. Ide o prípady, ak si na zábezpeku vezmete úver. Ak napríklad daňový úrad po vyhodnotení rizikovosti žiadateľa určí zábezpeku na daň vo výške 10 000 eur, náklady podnikateľa v prípade čerpania úveru pri úrokovej sadzbe od 6 do 10 % ročne budú predstavovať 600 až 1 000 eur. Výška zábezpeky sa bude odvíjať od výšky dlžnej sumy.

V praxi budú existovať 2 druhy zábezpeky
„Jedna súvisí s DPH registráciou a druhá s oslobodeným dovozom tovaru, po ktorom nasleduje oslobodené dodanie tovaru zo Slovenska do iného členského štátu EÚ. Pri registrácii zábezpeku budú platiť osoby založené na Slovensku, ktoré sa chcú zaregistrovať, ak majú zlú minulosť a prítomnosť v súvislosti s nedoplatkami na DPH a novo založení podnikatelia pri dobrovoľnej registrácii, ktorí majú zatiaľ iba vstupy (náklady) bez výstupov. Pri dovoze sa výška zábezpeky rovná výške DPH, ktorá by bola splatná pri dovoze tovaru, ak by sa neuplatnilo oslobodenie od DPH,“ upozorňuje Elvíra Ungerová, manažérka daňového oddelenia. KPMG.

 

Spresnenie registrácie

Príklad: Požiadal som o dobrovoľnú registráciu pre DPH. Automaticky ma zaregistrujú?

Dnes
Ak osoba podala žiadosť o dobrovoľnú registráciu pre daň  a predložila daňovému úradu potrebné dokumenty (kópiu zmluvy o zriadení bankového účtu, kópiu výpisu z OR SR, podnikateľský zámer....), daňový úrad je povinný zdaniteľnú osobu registrovať pre daň, vydať jej osvedčenie o registrácii pre daň a prideliť jej identifikačné číslo najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti o registráciu pre daň. Dňom uvedeným v osvedčení o registrácii pre daň sa zdaniteľná osoba stáva platiteľom dane.

Po novom
Daňový úrad už bude môcť zamietnuť dobrovoľnú registráciu pre daň. Daňový úrad vykoná registráciu najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti a najneskôr do 60 dní, ak je zdaniteľná osoba povinná zložiť zábezpeku na daň. Ak osoba odmietne zložiť zábezpeku, bude možné zamietnuť dobrovoľnú registráciu pre DPH.

 

Registrácia ojazdených áut

Príklad
Milan Jonáš vlastní autobazár. Ojazdené autá dováža zo zahraničia, ďalej ich predáva fyzickým osobám. Aké bude mať povinnosti po nadobudnutí platnosti novely zákona o DPH od októbra 2012?

Dnes
Kúpu ojazdených áut z iného členského štátu EÚ od zdaniteľnej osoby identifikovanej pre DPH na účely ďalšieho predaja nemusí daňovému úradu špecificky oznamovať.

Po novom
Zavádza sa povinnosť viesť záznamy o každom ojazdenom motorovom vozidle kúpenom v inom členskom štáte EÚ (ktoré bolo vedené v evidencii vozidiel v inom členskom štáte) od zdaniteľnej osoby identifikovanej pre DPH v inom členskom štáte. Daňovému úradu bude treba túto evidenciu elektronicky doručovať. Týka sa to platiteľov DPH, ktorí pravidelne nadobúdajú ojazdené motorové vozidlá z iného členského štátu EÚ s cieľom ich následného predaja, napríklad autobazár, ale týka sa to aj príležitostných predajcov, ktorí príležitostne kúpia ojazdené motorové vozidlo v inom členskom štáte od zdaniteľnej osoby identifikovanej pre DPH a chcú ho ďalej predať.
Cieľom je podľa novely  zamedziť podvodným situáciám pri obchodovaní s použitým tovarom, ktoré môžu pri predaji ojazdených áut nadobudnutých od zdaniteľnej osoby identifikovanej pre DPH v inom členskom štáte nastať – ide o zneužitie režimu zdaňovania prirážky, keď by mala byť do rozpočtu odvedená DPH z celej predajnej ceny.
V prípade nákupu ojazdených motorových vozidiel na účely vlastného podnikania sa evidencia viesť nebude.

Pozor!
Za porušenie povinností je možné uložiť pomerne vysokú pokutu až do výšky 10 000 eur.

Zdroj: Pavol Lukáčik, daňový poradca a konateľ spoločnosti Lukáčik & Partners

 

Doklady z registračnej pokladnice

Príklad:
Firma Beta je platcom DPH. Na uplatnenie odpočtu dane zahŕňa okrem faktúr aj zjednodušené faktúry – doklady z elektronickej registračnej pokladnice. Bude to môcť robiť aj po novele zákona?

Dnes
V súčasnosti platí pri tzv. zjednodušených faktúrach vyhotovených elektronickou registračnou pokladnicou všeobecne platný limit ceny tovarov a služieb vrátane DPH vo výške 1 659,70 eura.

Po novom
Od októbra 2012 sa tento limit upravil. Akceptovať doklad z elektronickej registračnej pokladnice bude možné len do limitu 1 000 eur vrátane DPH v prípade tovarov a služieb uhrádzaných v hotovosti, pri úhrade bankovým prevodom, či platobnou kartou do limitu 1 600 eur vrátane DPH.
V praxi sa tieto takzvané zjednodušené faktúry vyhotovené elektronickou registračnou pokladnicou často zneužívali – nastávali situácie, keď kúpu zrealizovala iná – tretia osoba, zväčša pre osobnú spotrebu, a tá tieto doklady posunie platiteľovi dane z pridanej hodnoty s cieľom uplatnenia odpočtu DPH.
Zmena je podľa novely zákona nevyhnutná aj preto, že zahraničné osoby z iného členského štátu alebo z tretieho štátu používajú práve tieto doklady pokladníc vo veľkej miere pri uplatnení refundácie dane.

Zdroj: Pavol Lukáčik, daňový poradca a konateľ spoločnosti Lukáčik & Partners

 

Zmena zdaňovacieho obdobia

Príklad:
Spoločnosť Gama plus je štvrťročným platcom DPH. Ako bude platiť daň z pridanej hodnoty po zmene zákona?

Dnes
Podľa súčasného legislatívneho stavu má platiteľ možnosť voľby medzi mesačným a kvartálnym zdaniteľným obdobím za predpokladu, že za predchádzajúci kalendárny rok nedosiahla obrat väčší ako 331 939,19 eura.

Po novom
Podľa schválenej novely došlo k sprísneniu uvedených pravidiel. Za všeobecné zdaňovacie obdobie sa bude považovať kalendárny mesiac. Štvrťročné zdaňovacie obdobie si môže zvoliť platiteľ dane až po splnení dvoch podmienok súčasne – je platiteľom najmenej 12 kalendárnych mesiacov a počas predchádzajúcich 12 za sebou nasledujúcich kalendárnych mesiacov neprekročil obrat 100 000 eur.
Noví platitelia musia mať preto najmenej 12 kalendárnych mesiacov nasledujúcich po registrácii mesačné zdaňovacie obdobie.

Pozor!
Aj tu platí prechodné ustanovenie. Podľa neho platiteľ, ktorý má ku dňu účinnosti novely zdaňovacie obdobie kalendárny štvrťrok, môže v tomto pokračovať, avšak najviac do konca kalendárneho štvrťroka, v ktorom  prestane spĺňať spomínané dve podmienky. Ak presiahne obrat 100 000 eur, musí po skončení kalendárneho štvrťroka podávať daňové priznanie a platiť DPH za každý kalendárny mesiac.

Zdroj: Pavol Lukáčik, daňový poradca a konateľ spoločnosti Lukáčik & Partners

 

Nové tresty

Od októbra 2012 pribudnú v daňovej oblasti aj nové tresty. Zavádzajú sa dva nové trestné činy – daňový podvod a marenie výkonu správy daní. Hlavným cieľom zavedenia trestnoprávnej zodpovednosti pri spomínaných trestných činoch je snaha obmedziť daňové špekulácie.

Daňový podvod – Trestného činu daňového podvodu sa dopustí daňový subjekt, ak neoprávnene požiada o vrátenie dane z pridanej hodnoty alebo niektorej spotrebnej dane s cieľom bezdôvodne obohatiť seba či inú osobu, a to vo väčšom rozsahu, teda už viac ako 2 660 eur.
Takýto daňovník môže dostať trest odňatia slobody na jeden až päť rokov. Až na 12 rokov ho možno odsúdiť vtedy, ak ide čin veľkého rozsahu, prípadne je členom nebezpečného zoskupenia.

Marenie výkonu správy daní – Daňovník sa ho dopustí vtedy, ak uvedie nesprávne údaje v dokladoch, zatají povinné údaje či zničí rozhodujúce doklady.
Marenie výkonu správy daní je také konanie, ktoré je v rozpore s daňovou legislatívou (napríklad zákonom upravujúcim daň z pridanej hodnoty). Môže ísť napríklad o predloženie fiktívnych alebo pozmenených dokladov.
Takýto daňovník môže dostať trest odňatia slobody na jeden až päť rokov. Až na osem rokov ho možno odsúdiť vtedy, ak svojím konaním spôsobí značnú škodu, prípadne je členom nebezpečného zoskupenia.

Zdroj: Ministerstvo spravodlivosti
Pavol Lukáčik, daňový poradca a konateľ spoločnosti Lukáčik & Partners

 

Za predaj bytu sa povinne odvedie daň

Príklad:

Podnikateľ plánuje predať byt. Bude musieť platiť DPH, keďže sa rozširuje okruh platiteľov dane?

Dnes
Platiteľom sa stáva právnická alebo fyzická osoba, ktorá nadobudne podnik, ale aj osoba, ktorá je právnym nástupcom platiteľa, ktorý zanikol bez likvidácie. Títo platitelia sú povinní oznámiť daňovému úradu skutočnosť, na základe ktorej sa stali platiteľom, a to do 10 dní. Daňový úrad je povinný platiteľa registrovať pre daň, vydať mu osvedčenie o registrácii pre daň a prideliť mu identifikačné číslo najneskôr do 7 dní.

Po novom
Postavenie platiteľa dane zo zákona bude mať aj zdaniteľná osoba, ktorá predá stavbu alebo jej časť (byt/y a nebytový/é priestor/y), príp. ak prijme platbu predtým ako stavbu alebo jej časť dodala.
Zdaniteľná osoba sa platiteľom dane nestáva v prípade, ak pôjde o príležitostný predaj stavby alebo jej časti a v prípade, ak pôjde o predaj stavby alebo jej časti, ktoré sú oslobodené od dane z dôvodu, že uplynulo 5 rokov od kolaudácie predávanej stavby alebo jej časti.

 

Ručenie za daň

Príklad:

Spoločnosť XY nakupuje tovar od firmy ABCD, ktorá neplatí daň a správca dane ju nie je schopný skontaktovať.

Dnes
Platiteľ, ktorému bol dodaný tovar alebo služba v tuzemsku, ručí za daň vtedy, keď vyhotoviteľ faktúry vykázanú daň úmyselne nezaplatil a kupujúci pri uzavretí zmluvy mal o tom vedomosť. V súčasnosti je však problém dokázať, či platiteľ o tom skutočne mal možnosť vedieť.

Po novom
Platiteľ, ktorému je alebo má byť dodaný tovar alebo služba, ručí za daň na faktúre, ak dodávateľ túto daň nezaplatil a platiteľ vedel alebo vedieť mohol, že daň z tovaru nebude zaplatená. Dostatočným dôvodom na to, aby platiteľ vedel, že daň z tovaru nebude zaplatená, je, že
a) suma na faktúre je neprimerane vysoká alebo neprimerane nízka,
b) daňový úrad odberateľa vopred upozorní, že dodávateľ je rizikový a napriek tomu s ním v obchodovaní pokračoval
c) alebo ide o prípad personálneho prepojenia dodávateľa a odberateľa.

Mali by ste vedieť
- Ručiteľovi uloží povinnosť uhradiť nezaplatenú daň miestny daňový úrad
- Ručiteľ je povinný uhradiť nezaplatenú daň do 8 dní od doručenia rozhodnutia.
- Ak ručiteľ, ale aj dodávateľ nezaplatenú daň uhradili spoločne a výsledná suma dane je vyššia ako nezaplatená daň, daňový úrad vráti prevyšujúcu časť ručiteľovi.

NOVINKA!
Zavádza sa online register. Zámerom je vytvoriť verejne prístupný online register  platiteľov dane, ktorí nesplnia povinnosť podať daňové priznanie, opakovane nezaplatia vlastnú daňovú povinnosť, sú nezastihnuteľní na mieste svojho sídla, alebo porušujú povinnosti pri daňovej kontrole. Poslúži predovšetkým na to, že v praxi správca dane nemusí poznať problematických obchodných partnerov, alebo dané subjekty sú už nekontaktné, a tak správca dane nemá možnosť získať prístup k ich daňovým dokladom.

 

Preprava tovaru zo zahraničia

Príklad:

Spoločnosť XY predáva svoje výrobky do Českej republiky a na prepravu používa vlastné dopravné prostriedky. Ako preukáže, že splnila podmienky oslobodenia od dane?

Dnes
Ak prepravu tovaru do iného členského štátu vykoná odberateľ, je povinný mať doklady:
prepravný doklad alebo iný doklad o odoslaní, v ktorom je uvedené miesto určenia, alebo písomné vyhlásenie odberateľa, že tovar prepravil do iného členského štátu.
Tieto doklady musí zabezpečiť do konca 6 mesiaca odkedy sa uskutočnilo dodanie tovaru, inak nebude oslobodený od platenia dane.

Po novom
Konkrétnejšie sa stanovuje, aké údaje a doklady sú potrebné:
a) kópia faktúry,
b) doklad o odoslaní alebo doklad o preprave s miestom určenia v inom členskom štáte, v ktorom je potvrdené prijatie tovaru príjemcom tovaru,
c) potvrdenie o prijatí tovaru odberateľom alebo osobou ním poverenou,

Potvrdenie o prijatí tovaru odberateľom musí obsahovať:
 1. priezvisko a meno alebo názov odberateľa a adresu jeho sídla, miesta podnikania, prevádzkarne, bydliska alebo adresu miesta, kde sa obvykle zdržiava,
 2. množstvo a druh tovaru,
 3. adresu miesta a dátum prevzatia tovaru v inom členskom štáte
 4. meno a priezvisko vodiča pozemného motorového vozidla uvedené paličkovým písmom a jeho podpis,
 5. evidenčné číslo pozemného motorového vozidla, ktorým sa uskutočnila preprava tovaru,

d) inými dokladmi, napríklad zmluvou o dodaní tovaru, dodacím listom, dokladom o prijatí platby za tovar, dokladom o platbe za prepravu tovaru.

Pozor!
Po novom tiež od vás môže colný úrad žiadať zábezpeku dane pri dovoze tovaru a lehotu na jej zaplatenie, ktorú ste povinný zaplatiť. Zábezpeka bude uvoľnená až po predložení dokladov. Proti rozhodnutiu o zabezpečení dane nie je možné podať odvolanie. Ak osoba zabezpečenie dane nezaplatí v lehote a vo výške určenej v rozhodnutí, colný úrad oslobodenie od dane neuplatní.

 

Daň platí kupujúci aj pri dodaní nehnuteľnosti

Príklad:

Za aký druh tovaru sa povinnosť platiť DPH prenáša z dodávateľa na príjemcu (tzv. tuzemské samozdanenie)?

Dnes
Pri dodaní kovového odpadu a kovového šrotu v tuzemsku a pri prevode emisných kvót skleníkových plynov v tuzemsku je povinný platiť daň ten, ktorému je tento tovar alebo služba dodaná.

Po novom
Rozširuje sa o tovar alebo služby, za ktorý je povinný odviesť daň kupujúci, a to o:
dodanie nehnuteľnosti alebo jej časť, na ktorú dodávateľ uplatnil oslobodenie od dane z dôvodu, že dodanie bolo uskutočnené po 5 rokoch od prvej kolaudácie stavby, na základe ktorej bolo povolené užívanie stavby,
ďalej ide o predaj nehnuteľnosti v rámci exekučného konania, konkurzného konania a daňového exekučného konania.
Prenos povinnosti platiť DPH na kupujúceho platí aj na prípady výkonu záložného práva a zabezpečovacieho prevodu práva, ak zabezpečovací prevod práva spočíva v prevode vlastníckeho práva.

 

Daňový zástupca pri dovoze tovaru

Príklad č. 1:

Za aké obdobie podáva daňový zástupca daňové priznanie?

Dnes
Daňový zástupca je povinný podať za zastúpených dovozcov daňové priznanie za obdobie kalendárneho štvrťroka, a to do 25 dní po skončení kalendárneho štvrťroka. Daňový zástupca je povinný podať za zastúpených dovozcov súhrnný výkaz za každý kalendárny mesiac Daňovému úradu Bratislava.

Po novom
Daňové priznanie bude musieť podať za obdobie štvrťroka a súhrnný výkaz za obdobie kalendárneho mesiaca, a to do 20 dní po skončení kalendárneho mesiaca.

Príklad č. 2:

Kedy daňový úrad môže odňať daňovému zástupcovi osobitné osvedčenie?

Dnes
Ak daňový zástupca opakovane poruší povinnosti, ako sú viesť záznamy o dovoze tovaru a jeho následnom dodaní, splnenie termínu podania daňového priznania a podanie súhrnného výkazu, Daňový úrad Bratislava odníme daňovému zástupcovi osobitné osvedčenie o pridelení osobitného identifikačného čísla pre daň.

Po novom
Daňový úrad Bratislava okrem súčasne platných povinnosti má možnosť odňať daňovému zástupcovi osobitné osvedčenie o pridelení osobitného identifikačného čísla pre daň, ak daňový zástupca
– požiada o odňatie osobitného identifikačného čísla pre daň,
– v období 12 kalendárnych mesiacov nezastupoval žiadneho dovozcu,
– prestane byť platiteľom,
– nebol oprávnený konať za dovozcu na základe písomného splnomocnenia.

 

Čo sa ešte mení?
Vzhľadom na to, že pre zahraničnú osobu platia iné pravidlá týkajúce sa registrácie za platiteľa DPH (povinnosť registrácie sa neviaže na obrat ako u tuzemskej zdaniteľnej osoby) ako pre tuzemské zdaniteľné osoby, bolo potrebné pre cudzinca ustanoviť obdobie, za ktoré je povinný spätne odviesť DPH, prípadne má spätne právo na odpočet DPH, tak, že toto obdobie sa začína už dňom, keď zahraničná osoba uskutočnila prvý zdaniteľný obchod u nás.

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/poradca, menuAlias = poradca, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
27. december 2025 02:10