StoryEditor

Všestranne nadaný VW Multivan nemá slabé stránky

20.01.2008, 23:00
Nestratí sa v každodennej premávke a vynikne na dovolenkovej ceste k moru.

Toto auto určite chytí za srdce každého, kto rád veľa jazdí. Nemusí to pritom byť otec mnohopočetnej rodiny cestujúci každý víkend s deťmi z Bratislavy na východ krajiny k starým rodičom. Poznám slobodného tridsiatnika z Dunajskej Lužnej, ktorý do sedemmiestneho Multivanu presadol zo športového Fordu Focus a o inom aute už nechce ani len počuť. Zvykol si na veľkorysý priestor, na variabilitu interiéru, na pocit bezpečnosti a hlavne na jednoduchú ovládateľnosť. Tá prekvapuje azda najviac, veď ide o skutočného obra na kolesách.
Domácnosť v pohybe
Najväčší z Volkswagenov ponúka pasažierom a ich nákladu vo svojich útrobách až 5,4 m3 priestoru. Sedadlá sú rozmiestnené do troch radov, tie v strednom sa dajú otočiť proti smeru jazdy a umožňujú tak vytvoriť z auta napríklad malú pojazdnú rokovaciu miestnosť. Multifunkčný stolík, sedadlá i zadná trojmiestna lavica sa ľahko posúvajú v pozdĺžnom smere po koľajniciach v podlahe, v prípade potreby sa z auta aj jednoducho vyberú. Súkromie posádky stráži tónovanie determálnych skiel i rolovateľné záclonky. Z auta je dobrý výhľad, dovnútra nenazrú ani len slnečné lúče, čo je iste výhoda hlavne v lete, pretože Multivan má veľké presklenie kabíny. Nastupovanie uľahčujú rozmerné posuvné bočné dvere, ktoré sú vo vyššom stupni vybavenia po oboch stranách a v tom najvyššom dokonca aj s elektrickým ovládaním. Vodič si za štvorramenným volantom nájde rýchlo pohodlnú polohu a to aj napriek tomu, že má pomerne fádny tvar. Ovládacie prvky sú poruke vrátane autorádia, chválime aj veľa odkladacích priestorov. Silnou stránkou Volkswagenu Multivan je dobré odhlučnenie, auto ponúka vynikajúci akustický komfort, posádka sa môže bez problémov rozprávať aj pri diaľničnom tempe 160 km/h. Ani po dlhšej ceste teda nevystupujete z auta ohučaný a unavený.
Dobrá kombinácia
Testovali sme druhú najsilnejšiu naftovú motorizáciu, sprevodovanú šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vozidlo v strednom stupni vybavenia Comfortline malo permanentný pohon všetkých kolies 4Motion, ktorý autu dodával ďalší rozmer. Takto vyzbrojený Multivan si povedzme plným nákladom trúfne aj na zasnežené horskú cestu, bez problémov zíde z cesty a prebrodí potok či blatisté pole. Istotu je však cítiť aj na bežnej ceste, ktorá je v zimnom období prakticky stále klzká. Zaujímavé je, že pohon 4 x 4 neubral autu z obratnosti v meste pri parkovaní. V jazdnej dynamike, ktorú reprezentuje napríklad zrýchlenie z pokoja na tempo sto kilometrov za hodinu spomalil Multivan 4Motion len o sekundu, čo je skutočne zanedbateľná hodnota. O tom, že ide o univerzálne auto svedčí aj údaj o povolenej hmotnosti brzdeného prívesu. VW Multivan 2,5 TDI v pohode utiahne obytný príves alebo napríklad vozík s jachtou s hmotnosťou až 2 500 kg. Je to teda nielen auto vhodné na každý deň, ale povedzme aj na dovolenkové túlanie sa.

Technické parametre
Motor: 2,5 TDI
Max. výkon: 96 kW/130k
Max. krút. moment: 340 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 16,3 s
Max. rýchlosť: 165 km/h
Kombi spotreba: 9l/100 km
Rozmery: 4,89 x 1,90 x 1,94
Max. hmotnosť prívesu: 2,5 t

Naše hodnotenie:
+ dizajn
+ priestor
+ motor
+ cena a znovupredajnosť
- malý kufor pri plnom obsadení
- tvar a veľkosť volantu

menuLevel = 2, menuRoute = hnporadna/prilohy, menuAlias = prilohy, menuRouteLevel0 = hnporadna, homepage = false
25. apríl 2024 00:22