© The Financial Times Limited 2020. Všetky práva vyhradené.
Za preklad článku zodpovedajú výhradne Hospodárske noviny. Financial Times Limited nenesie žiadnu zodpovednosť za presnosť alebo kvalitu prekladu.
Prvé bolo panické nakupovanie. Potom prišlo sebecké a ľahkovážne nedodržiavanie sociálneho odstupu: plážové párty na Floride, bytovice v Manchestri a 500-míľové výlety za krásami jazier severozápadného Anglicka.
Príbehy z pandémie nás utvrdzujú v našom negatívnom názore na ľudskú prirodzenosť. To je omyl. Iba neodbytný a kontraproduktívny mýtus. Na svete sú aj príšerní ľudia a niektorí obyčajní ľudia sa zas správajú príšerne, no do titulkov sa dostanú práve preto, lebo je to zriedkavé. Pozrite sa bližšie a zistíte, že dôkazov o masovej sebeckosti je mimoriadne málo.
Začnite správami o panickom nakupovaní, ktoré mnohí ľudia pokladali za prvú predzvesť budúcich problémov. V polovici marca boli britské noviny plné správ o nedostatku toaletného papiera, múky a cestovín. Prirodzene sa predpokladalo, že sme národom kobyliek, ktoré sa vrhli na supermarkety a sebecky si vrchovato naplnili nákupné košíky.
Zostáva vám 85% na dočítanie.