Slovensko začínajú konečne objavovať svetové giganty, ktoré sa mu roky vyhýbali. Máme tu Uber, Tesla tu postavila svoje nabíjačky a chystá sa sem Starbucks. A najlepší neskorý vianočný darček priniesol Netflix. Prišiel na Slovensko a priniesol so sebou najväčšiu streamovaciu službu, ktorá má na svete milióny zákazníkov a úspešne natáča vlastné seriály. Samozrejme, všetko len v zahraničí. Síce je to úprimne podľa mňa najlepšia správa začiatku tohto roka, u nás to bude mať ťažké.
Povedal by som, že najmä vďaka tomu, že máme vrodené tolerovať „malé zločiny“. Veď prečo by som za niečo platil, keď to môžem mať zadarmo? Hoci to nie je úplne kóšer a stiahol som si to z torrentov, hlavne že som porazil systém a niečo ušetril. Hoci niekto iný na tom musel pracovať rovnako ako ja alebo vy.
Ďalším problémom služby bude, že nie je v slovenskom jazyku a nemá žiadnu lokálnu tvorbu. Mne to popravde vôbec neprekáža a to, čo hľadám, tam nájdem. Je to však otázkou vkusu a preferencií. No 90 percent našincov cudzí jazyk neprehryzie. A je to škoda. Navyše žijeme na Slovensku. A tak síce máme konečne reálnu možnosť využívať špičkovú zahraničnú službu, no prečo by som to neskritizoval? Že to je drahé a že tomu nerozumiem, že veď to mám už teraz a zadarmo.
Netflix v každom prípade musí pre úspech urobiť viac, ako len povoliť svoje služby a hodiť nám svoju ponuku za pár eur mesačne. Na to, aby trh „ovládol“, musí urobiť viac. Základom úspechu bude do pár rokov (najlepšie mesiacov) začať spolupracovať aj s lokálnymi trhmi a priniesť ponuku aj pre Slovákov. Tak, ako to urobil už pri iných trhoch. Zatiaľ to totiž bude len príjemný doplnok pre pár tisíc ľudí, ktorým nebude prekážať platiť mesačný poplatok a čítať titulky v anglickom jazyku.