StoryEditor

Kto hýbe a kto brzdí dopravu v Bratislave

08.02.2018, 23:00
Výjazdové rokovanie vlády koncom roka uložilo ministrom konkrétne úlohy v prospech hlavného mesta.

Vytrvalá snaha o riešenie mobility v Bratislave prináša reálne ovocie. Výjazdové rokovanie vlády koncom roka uložilo ministrom konkrétne úlohy v prospech hlavného mesta. Procesy, ktoré mnoho rokov stáli, sa tak konečne hýbu vpred.

Ministerstvo dopravy predstavilo napríklad projekty na záchytné parkoviská v okolí Bratislavy: tie odľahčia mesto na príjazdoch, v uliciach aj pri parkovaní. V pokročilom štádiu prípravy sú prvé štyri, dve z nich by mohli byť hotové už koncom roka.

Záchytné parkoviská sú totiž jedným z kľúčov k lepšej doprave v Bratislave: ak ľudia dochádzajúci do mesta dostanú slušnú alternatívu (záchytné parkovisko a pohodlný prestup na verejnú dopravu), ich motivácia zabíjať čas v zápchach významne klesá. Preto pracujeme aj na vlastných projektoch parkovísk: v spolupráci s odborníkmi sme vytipovali 32 lokalít a napredujeme rýchlo.

Dopravné riešenia pre naše mesto považujem za absolútne kľúčové. Po desaťročiach plátania opravujeme veľké úseky ciest, nakupujeme nové autobusy, električky a elektrobusy, budujeme nové električkové trate, zavádzame bike- a carsharing. A konečne to aj vidieť. Stále nás čaká množstvo práce, no keď vidno výsledky, ide to ľahšie.

Začiatok jedného z najdôležitejších riešení dopravy v Bratislave však neustále blokuje časť poslancov. Ide o jednotnú parkovaciu politiku: tá veľmi pomôže Bratislavčanom s parkovaním, odľahčí verejný priestor od áut a motivuje ľudí, aby sa tu prihlásili na trvalý pobyt. A to prinesie do rozpočtu mesta aj nemálo peňazí, ktoré potom môžeme využiť na ďalšie skvalitňovanie služieb. Podobný systém má napríklad Brno – a v jeho uliciach to cítiť.

Pravidlá parkovania sú schválené rok, chýba už len jedno hlasovanie. Jeho blokovanie je nepochopiteľný a nezodpovedný postoj – hlavne od poslancov, čo majú inokedy kopu rečí o koncepciách a víziách. Veď parkovacia politika je rýchle a konkrétne riešenie problému, na tom panuje široká odborná zhoda všade na svete. Jej absurdné brzdenie pripravuje Bratislavčanov o čas, nervy a peniaze. Práve preto bude veľmi dôležité, aby na jej prijatie vznikol verejný tlak – pretože ak poslanci niečomu ustúpia, tak sú to ich voliči.

Ak sa parkovaciu politiku konečne podarí uviesť, spoločne so záchytnými parkoviskami, s modernou verejnou dopravou a infraštruktúrou vieme v Bratislave za krátky čas dosiahnuť veľkú zmenu k lepšiemu. A to je zlepšenie, na ktoré ľudia roky čakajú a ktoré si zaslúžia. Je načase uskutočniť ho, preto ho predložím znova.

01 - Modified: 2024-12-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Znepokojuje ma, aké vzory sa po novom smerom k verejnosti ukazujú, a tým aj legitimizujú (komentár šéfa ČSOB) 02 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Čoskoro prídu zmeny, aké sme ešte nezažili (komentár Alexeja Beljajeva) 03 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Európa zachraňuje každého, koho môže. Zabudli sme však najprv zachrániť samých seba (komentár šéfa Siemensu) 04 - Modified: 2024-12-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Nežijeme vo vákuu (komentár Juraja Nevolníka, šéfa Penta Real Estate) 05 - Modified: 2024-12-18 15:08:20 - Feat.: - Title: Ekonomický úspech sa dnes volá Španielsko. V čom ide príkladom?
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
26. december 2024 05:09