StoryEditor

Radšej veríme, že wellness vyrieši každý náš problém

05.09.2014, 00:00

V roku 1853 bol objaviteľ studenej masáže farár Sebastian Kneipp obžalovaný z „kúpeľného šarlatánstva“, pretože slúžku s cholerou ošetroval horúcimi zábalmi. Sudca ho uznal vinným za prehrešok proti kúpeľnému poriadku – a následne si od delikventa dal navrhnúť terapiu na svoju dnu.

Radšej kúpeľ

A tak to dnes robíme znova! Samozrejme, vieme, že našej poľutovaniahodnej chrbtici trpiacej v dôsledku sedavého zamestnania nepomôže masáž, tak ako zábal nevylieči infekčné ochorenie. A naše nervy zničené kvartálnou uzávierkou a zúrivým šéfom nevylieči aromaterapia, ale skôr výpoveď. Tušíme, že zelený čaj skrotí vrásky len dočasne, a dobre vieme, že pred tým ambicióznym mladíkom, čo baží po našej stoličke, už nedokážeme maskovať permanentnú malátnosť len bronzom zo solária. No hoci nám zdravý úsudok jasne hovorí, že by sme mali od základov zmeniť pracovný, životný a stravovací štýl, vrodená lenivosť uprednostňuje kúpu vstupenky do spa.

Keď nám známi odporúčajú nejaký ten chrám wellness, zvyčajne sa nenadchýnajú liečebnými procedúrami. To by príliš pripomínalo pominuteľnosť, biele lekárske plášte a kúpeľnú správu v Piešťanoch. Lymfodrenáže a liečivé bahno možno pôsobia zázračne na vymknuté kĺby, dnes sa však každý prihlasuje do luxusných kúpeľov pre ich spoločenskú atmosféru a faktor rozmaznávania. A presne tak sa najmodernejšie verzie týchto zariadení prezentujú na trhu. Personál nesmie v nijakom prípade vyzerať ako zo psychoterapeutickej ambulancie. Svetlo, farby, vône, zvuky – až po hrúbku froté uteráka, všetko je štýlové a zamerané na to, aby zlepšilo návštevníkom náladu.

Nový marketing

Je jedno, aká stará je terapia, dizajn a marketing jej prezentácie sú úplne nové. Marketing kúpeľov je stelesnením očakávania cieľovej skupiny. Samotná služba nás neomladí ani z nej nezmúdrieme, ani nebudeme krajší. Ale skutočné je to, čo vnímame. A keďže aj tento trend žije z novôt, s fontánami, chrámovými zvončekmi, japonskými záhradami a meditačnými kútikmi si už nevystačí. Magazín LuxurySpaFinder uverejnil najnovšie trendy wellness. Tu sú tie najdôležitejšie. Feng šuej miluje cvičenie – fitnes a spa nájdeme pohromade. Trojhviezdičkový kuchári patria včerajšku, skutočnou hviezdou je dnes terapeut. Kto o seba dbá, má v zálohe tajný tip na expertku na havajskú masáž lomi-lomi. Wellness je všade: múdri manažéri kúpeľov využijú všetko, čo nevyužije ich. Či už to bude veľmajster reiki, odborník na tradičnú čínsku medicínu, alebo guru jogy. Strážcovia váhy pre pokročilých: odvykacie kúry a diéty už nesmú pôsobiť ako trestné výpravy, lež ako príležitosť osláviť v spa svoje znovuzrodenie. Biznis hotely s čľapotaním: starnúca generácia dnešných profesionálov je ubolená, a preto sa čoraz viac hotelov priamo stavia s pripojenou oázou spa. Vyspi sa do sýtosti: Polovica sveta trpí nespavosťou a hotely ponúkajú nielen drahé vankúše, ale celé spacie kúry. Túžba po dieťatku: Kúpele vyvíjajú diétne plány, rituály a procedúry, ktoré majú napomôcť plodnosti. Srdečný pozdrav od starého Kneippa: čo sa kedysi nazývalo jednoducho striedavý studeno-teplý kúpeľ, dnes sa nazýva hydrotermálna regenerácia. Môžeme hopsať medzi „karibským dažďom“ a „arktickým ľadom“.

Všetko je na kachličkách

Antiluxus: veľkomestá objavujú autentické, tradičné alternatívy u thajského maséra alebo v tureckých kúpeľoch ako súčasť kúpeľného priemyslu za dostupné ceny. Pripojení alebo odstrihnutí: niektorí dôležití ľudia si bez svojho smartfónu neoddýchnu, iní chcú pokoj. Namiesto rozdeľovania miestností na „muži“ a „ženy“, budeme mať v budúcnosti „online“ a „vypnutí“.

Kto toto číta, už nepotrebuje žiaden prehľad nových trendov. Doteraz sa kúpele učili marketing – že by sa teraz pre zmenu mali marketingoví experti inšpirovať v kúpeľoch? Vyzerá to tak, že takmer všetko, čo dnes ľuďmi hýbe, nájde svoj odraz aj na kúpeľných kachličkách.

01 - Modified: 2006-10-06 14:51:00 - Feat.: 0 - Title: Slovensko v poklese úmrtí na kardiovaskulárne problémy výrazne zaostáva za EÚ
01 - Modified: 2024-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Čaká sa na objav. Čo bude prelomová zbraň, ktorá rozhodne vojnu na Ukrajine? 02 - Modified: 2024-03-25 10:01:42 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Slovensko bude mať pokoj, ak bude mať funkčné zdravotníctvo 03 - Modified: 2024-03-13 21:13:27 - Feat.: - Title: Populačný kolaps nie je sci-fi. Pokles plodnosti je možno najdôležitejší trend našej doby 04 - Modified: 2024-03-05 23:00:00 - Feat.: - Title: Ako pokrokári zničili drogami mesto Portland. Je ako dystopický prízrak 05 - Modified: 2024-02-22 09:00:00 - Feat.: - Title: TROŠKA TROSKA: Martina a Peter by mohla byť zábavná reality show, avšak toto je realita
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
26. apríl 2024 20:49