StoryEditor

Nové cesty pribúdajú rekordným tempom

13.10.2015, 00:00

Jednou z najkľúčovejších otázok dnes je, ako sa podarí do konca tohto roka vyčerpať všetky peniaze, ktoré nám poskytol Brusel v programovom období 2007 – 2013. Pre Slovensko je dobrou správou, že v Operačnom programe Doprava využijeme maximum. Dnes máme preinvestovaných takmer 90 percent peňazí, ktoré nám Brusel na tento účel vyčlenil a do konca roku dočerpáme aj zvyšok. Dokážeme to vďaka výraznému zvýšeniu čerpania peňazí po mojom nástupe do funkcie. Iba počas necelých 10 mesiacov tohto roka sa z Operačného programu Doprava preinvestovalo zhruba 900 miliónov eur. Na porovnanie, je to takmer dvakrát viac, ako sa podarilo exministrovi Figeľovi počas celého jeho takmer dvojročného pôsobenia. Dnes je Operačný program Doprava na prvom mieste v čerpaní medzi všetkými slovenskými operačnými programami.

Oveľa dôležitejšie pre ľudí však je, čo im toto rekordné čerpanie reálne prinesie. V tomto roku odovzdáme motoristom viac ako 50 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest. Realizovali a ešte stále sa realizujú rozsiahle modernizačné projekty na cestách prvej triedy a na železničných koridoroch. Výrazným spôsobom sme obnovili vozový park v regionálnej železničnej doprave a pomáhame modernizovať aj mestskú hromadnú dopravu v Bratislave a Košiciach. Všetky tieto projekty pomáhajú ľuďom cestovať do práce, školy alebo k lekárovi a ľuďom budú slúžiť ešte veľa rokov. Rekordné čerpanie eurofondov navyše prispelo k rastu ekonomiky, potiahlo dopredu celý sektor stavebníctva a vytvorilo tisícky nových pracovných miest.

Veľa ľudí sa určite pýta, ako bude z hľadiska infraštruktúry vyzerať nasledujúci rok, keď už budú ukončené projekty platené z programového obdobia 2007 – 2013. Nie je však dôvod na obavy. Vďaka tomu, že sme s Európskou komisiou vyrokovali fázovanie diaľničných projektov cez dve eurofondové obdobia, bude aj na začiatku budúceho roka vo výstavbe šesť diaľničných úsekov, ktorých hodnota sa počíta v stovkách miliónov eur. Navyše, dnes máme rozsúťažené ďalšie tri diaľničné úseky, ktoré plánujeme financovať z eurofondov a na veľký projekt bratislavského obchvatu prebieha súťaž cez projekt verejno-súkromného partnerstva. Dokopy by sa tak na konci tohto alebo na začiatku budúceho roku mali podpísať zmluvy na výstavbu zhruba 90 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, ktorých hodnota bude určite viac ako miliardu eur.

Podpis týchto zmlúv, samozrejme, vyvolá tlak na ešte intenzívnejšiu výstavbu a ja verím, že firmy pôsobiace v stavebníctve sa s návalom práce dokážu vyrovnať. Je pritom extrémne dôležité, aby svoju prácu plnili nielen načas, ale aj v požadovanej kvalite a pri zachovaní maximálnej bezpečnosti na stavbách.

01 - Modified: 2007-10-10 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Diaľkovo len doktorandi
01 - Modified: 2024-03-17 16:18:24 - Feat.: - Title: Na D1 pred Bratislavou platí znížená rýchlosť a zúžené jazdné pruhy 02 - Modified: 2024-03-14 13:59:00 - Feat.: - Title: Motoristi pozor: kvôli búraniu mosta bude počas víkendu uzatvorená diaľnica D1 pri Bratislave 03 - Modified: 2024-02-02 17:55:01 - Feat.: - Title: Český TollNet a slovenský Skytoll uspeli v tendri na elektronické mýto v Chorvátsku 04 - Modified: 2024-01-26 11:19:56 - Feat.: - Title: Diaľničiari tento rok zvyšujú investície do opráv mostov na Slovensku 05 - Modified: 2024-01-01 18:20:00 - Feat.: - Title: Stavba na megakrižovatke D1/D4 sa rozbehne aj s obmedzeniami. Pozrite sa, ako vyzerá plán stavebných prác
menuLevel = 2, menuRoute = komentare/komentare, menuAlias = komentare, menuRouteLevel0 = komentare, homepage = false
19. apríl 2024 09:22