Neziskoviek, ktoré potrebujú naše 2 % z daní, je veľa. Ako sa rozhodnúť, ktorej tento rok pomôcť? Pes v núdzi, nezisková organizácia, venujúca sa záchrane nechcených, týraných psíkov či tých z ulice, túto dilemu v kampani otočila na jasnú odpoveď. Komu dať 2 % z daní? Je to oriešok.
„Každý rok sa snažíme upozorniť na dôležitosť témy 2 % z daní. Konkurencia medzi neziskovkami rastie, no veríme, že vďaka jedinečnej kampani oslovíme ľudí, ktorí chcú pomôcť,“ dopĺňa Romi Klimeková.
„V sérii vizuálov sme naše oriešky rozmenili na drobné – okrem percent s odhadom toho, aké rasy ich tvoria, sme pridali poslednú dôležitú zložku, ktorá dopĺňa mix ich príbehu – 2 % z našich daní,“ hovorí o idei kampane Barbora Macko Jančová, copywriterka v agentúre Call Crispy.
Produkcia bola divočina
„Fotenie sme nechceli nechať na náhodu. Na pomoc sme si prizvali Dávida Humla, ktorý sa špecializuje na portréty psov – najmä však výstavných, ktoré ovládajú všetky povely. To bol presný opak našich orieškov, ale nakoniec sa nám podarilo zachytiť prostredníctvom výrazu svojský charakter každého zo psíkov,“ dopĺňa Nikoleta Némethová, ktorá sa za Call Crispy postarala o art direction kampane.
Štvoricu psíkov, Kiri, Elodie, Freddyho a Malinu, stretnete v marci pri venčení na billboardoch a citylightoch po Bratislave. V online kampaň dopĺňa video vo forme ankety v uliciach.
„V kampani sme sa sústredili najmä na Bratislavu a okolie Zvolena, kde sídli náš útulok. Bratislava je pre nás kľúčová, keďže sa v nej pohybuje najväčší počet ľudí a firiem, ktoré môžu pomôcť. Východné Slovensko má svoje útulky, ktoré tiež potrebujú pomoc, a nechceme im brať pozornosť ani dôležitý zdroj príjmov. Situácia v tomto regióne je špecifická – mnoho psíkov tam žije v mimoriadne náročných podmienkach. Veríme, že je dôležité, aby každý región mal dostatok zdrojov na riešenie týchto výziev,“ hovorí opäť Romi Klimeková.
„Vo videu sme sa zásadnú otázku „Komu dať 2 % z daní“ nespýtali nikoho iného ako orieškov v uliciach. Tých na mini mikrofón vyspovedal moderátor Šajmo. Sám povedal, že lepších respondentov v kariére nemal,“ komentuje Michaela Stanová, kreatívna riaditeľka Call Crispy.
O to, aby bolo kampaň v uliciach aj online vidieť, sa postarala mediálna agentúra Media & Digital Services. O Psovi v núdzi a o kampani bude počuť aj v podcastoch či vysielaní Telerána.
„Pre našu neziskovú organizáciu Pes v núdzi sú 2 % z daní kľúčovým zdrojom financovania, ktorý nám umožňuje poskytovať opusteným a týraným psíkom potrebnú starostlivosť. Hoci jednotlivé príspevky od fyzických osôb sú nesmierne cenné, mimoriadny význam má pre nás aj podpora zo strany firiem. Vieme, že rozhodnúť sa, komu venovať tieto prostriedky, môže byť náročné. Ak je to pre vás „oriešok“, budeme vďační, ak ich venujete práve našim „orieškom“. Vaša pomoc im dá druhú šancu na šťastný život,“ uzatvára Romi Klimeková.
Vizitka kampane:
Klient: Pes v núdzi (Romi Klimeková, Eva Klimeková)
Agentúra: Call Crispy
Strategist & ideamaker: Kristína Labajová
Creative director: Michaela Stanová
Copywriter: Barbora Macko Jančová
Art director: Nikoleta Némethová
Account manager: Lucia Moravčíková
Producer: Jozef Prevužňák
Fotograf: Dávid Huml
Video: Anton Gráf
Médiá: Media & Digital Services (Martina Synaková, Zuzana Filčíková, Diana Pallaghyová)
Oriešky: Disney, Dory, Elodie, Freddy, Kiri, Malina, Puky, Yela