29.01.2020, 00:00

Veľká analýza bilbordov: Smer je najlepší v histórii, Matovič posiela odkaz Kiskovi

  • Ide do tuhého. Slovensko je opäť zaplavené reklamnými pútačmi s tvárami lídrov, ktorí sa snažia predať voličovi základné posolstvá.
  • Viacerým sa to nedarí, lebo si podľa marketérov zvolili zlú taktiku.
Veľká analýza bilbordov: Smer je najlepší v histórii, Matovič posiela odkaz Kiskovi
Zdroj: HN Pavol Funtál

Cesty obsypané reklamnými pútačmi, na nich spleť tvárí politikov na farebnom pozadí a záplava hesiel. A to všetko v čase, keď máme na sociálnych sieťach informácie k dispozícii skôr ako vo večerných správach. Zdanlivý paradox pretrvávajúcej obľúbenosti papierových bilbordov aj v digitálnej dobe má podľa odborníkov svoje vysvetlenie: na voličov to stále funguje.

„Bilbordy musia byť súčasťou každej serióznej politickej kampane,“ povedal pre HN bývalý novinár a výkonný riaditeľ Dynamic Relation 2000 Karol Wolf. Podľa marketingového odborníka Róberta Slováka majú význam najmä v snahe zvýšiť znalosť nových tvárí v politike či nových značiek politických strán. „A fungujú aj na inú cieľovku. Sociálne médiá nenahradia štandardné reklamné nosiče na sto percent, sú totiž limitované množstvom a zložením svojich používateľov,“ vysvetľuje.

Aj keď bilbordy fungujú roky, základné trendy sa príliš nemenia. To, čo treba z hľadiska politickej strany dodržať, je dobrá čitateľnosť a čo najmenej textu. „Bilbordu človek venuje pár sekúnd pozornosti, ideálne je preto použiť len tri až päť slov a čo najmenej grafických prvkov,“ dodáva Slovák s tým, že povinné nie je nič, ale je dobré, ak reklamný pútač obsahuje vťahujúci vizuál a vypointovaný text.

PODPORUJEME DEMOKRACIU

A preto všetkým dávame 90% zľavu na mesačný prístup k objektívnym a nestranným informáciám.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.