Značka Podravka oslavuje 25 rokov na slovenskom trhu

Z Chorvátska do celého sveta. A veľmi dobre ju poznáme aj na Slovensku, už niekoľko generácií.

Značka Podravka oslavuje 25 rokov na slovenskom trhu

Keď sa povie Podravka, vybavíme si najznámejšie ochucovadlo v našom regióne. Je s nami naprieč niekoľkými generáciami, vylepšuje rodinné recepty a prináša pohodu z dobrého jedla. Však nenadarmo sa hovorí, že láska prechádza cez žalúdok. A Podravka to vie. Slovenský líder je na trhu ochucovadiel od roku 1993 a dosahuje hodnotový trhový podiel v tomto segmente vo výške až 50%. Portfólio spoločnosti je však oveľa širšie. Známe sú aj semolínové cestoviny Podravka, rybacie konzervy EVA, zeleninová príloha Ajvar, kvalitná ryža a strukoviny Lagris a mnohé iné. Značka má na konte mnoho ocenení nielen od spotrebiteľov, ale aj z radov odbornej verejnosti. Za úspechom spoločnosti Podravka, ktorá tento rok oslavuje 25 rokov na slovenskom trhu, stojí dlhodobá kvalita a vynikajúca chuť produktov, ktorá rešpektuje lokálne zvyklosti a chuťové poháriky nášho regiónu. Viac na www.podravka.sk.

Niekoľko-generačný lovebrand

Vedeli ste, že Podravka k nám prišla z Chorvátska? Značka bola založená v roku 1947 bratmi Wolfovcami v chorvátskom meste Koprivnica a jej prvými výrobkami boli džemy, instantná polievka Podravka a ochucovadlo Vegeta. V krátkom čase už Podravka vyvážala svoje rozšírené portfólio produktov do 40 krajín sveta. Na Slovensku sme produkty spoznali v osemdesiatych rokoch a doteraz sa v mnohých slovenských rodinách nepovie ochucovadlu inak ako vegeta. Slovenská pobočka Podravky bola založená v roku 1993 a postupne sa stala lídrom v segmente ochucovadiel a koreniacich zmesí. „Trh s univerzálnymi ochucovadlami sa na Slovensku vyznačuje veľmi silnou konkurenciou. Sme hrdí na to, že vďaka dlhodobej vysokej kvalite a inováciám produktov máme v segmente vedúce postavenie. Ročne predávame viac ako jednu tonu ochucovadiel a koreniacich zmesí,“ hovorí Miroslav Rybár, generálny riaditeľ spoločnosti Podravka na Slovensku. Značka sa úspešne etablovala medzi spotrebiteľmi aj na trhu semolínových cestovín, z ktorých minulý rok predala viac ako 600 ton.

Na Slovensku varíme so srdcom už 25 rokov

Značku Podravka profilovali jej zakladatelia od samého začiatku podľa hesla ich starých mám „varenie so srdcom“. Túto tradíciu spojili s vysokou kvalitou produktov, tvorivosťou a reagovaním na trh inováciami. Aj preto má značka dlhodobo stabilné postavenie u spotrebiteľov nielen u nás, ale i po celom svete. „Našim zákazníkom sa snažíme, v súlade s misiou celej skupiny Podravka, prinášať výrobky, ktoré sami aktívne vyhľadávajú, výrobky v najvyššej možnej kvalite. Spája sa v nich tradícia a inovácie, čo sa odráža aj na fakte, že Podravka minulý rok na Slovensku predala každé 2,7 sekundy jeden výrobok,“ objasňuje Miroslav Rybár. Zaujímavosťou je, že logo je zobrazením jedného z prvých sloganov Podravky, ktorý je známy i dnes „Keď varíte so srdcom, varíte polievku Podravka“. Symbol srdca sa stal poznávacím znamením značky Podravka, rovnako ako sa poznávacím znamením ochucovadiel Podravka stala vyobrazená postavička kuchára. Figurovala už na obale prvého ochucovadla, kedysi známeho pod názvom Vegeta 40.

Široké portfólio výrobkov

Okrem univerzálnych ochucovadiel, koreniacich zmesí Podravka a ochucovadiel bez pridaného glutamanu Podravka NATUR patria do portfólia značky aj iné známe produkty. Slováci si obľúbili semolínové cestoviny Podravka, ktoré sú vyrobené z tvrdej pšenice a v roku 2012 ich zákazníci v súťaži Voľba spotrebiteľa zvolili za najlepšiu novinku v kategórii potravín. Ďalej sú to pravé jadranské sardinky EVA – sardinky žijúce v Jadranskom mori, vďaka ktorému majú takú znamenitú chuť. Jadranské more má totiž ideálny pomer slanosti a teploty vody, vďaka ktorému sardinky rastú ideálnym tempom a nie sú tučné. Podravka je výrobcom aj rôznych druhov ryže, strukovín a produktov racionálneho stravovania Lagris, tradičnej zeleninovej prílohy Ajvar a iných. „Na Slovensku aktuálne predávame viac ako 100 sortimentových položiek pod šiestimi značkami. Je to však stále len zlomok výrobkov a značiek, ktoré predáva Podravka na viac ako 60 trhoch sveta,“ dopĺňa Miroslav Rybár.

Podravka je držiteľom mnohých ocenení na Slovensku i vo svete. Štyrikrát po sebe získala Pečať Bonity, tiež je šesťnásobným držiteľom ocenenia Slovak Superbrands. Výrobky Podravka pravidelne získavajú medzinárodné ocenenie Superior Taste Award a za trvalo udržateľný rozvoj si značka vyslúžila ocenenie Green Frog Award 2017.

Viac na www.podravka.sk.

*        *       *

O Podravke:

Spoločnosť PODRAVKA INTERNATIONAL, s.r.o. pôsobí na slovenskom trhu od roku 1993, avšak prvé produkty tejto chorvátskej značky poznali Slováci už v osemdesiatych rokoch. Okrem presláveného tradičného ochucovadla Podravka patrí do portfólia spoločnosti viac ako 100 sortimentových položiek predávaných pod šiestimi značkami, medzi nimi napríklad semolínové cestoviny Podravka, rybacie konzervy EVA, zeleninová príloha Ajvar, kvalitná ryža a strukoviny Lagris a mnohé iné. Je lídrom na trhu ochucovadiel, v ktorom dosahuje hodnotový trhový podiel vo výške až 50%. Spoločnosť je držiteľom štyroch ocenení Pečať bonity (2013-2016) a šiestich ocenení Slovak Superbrands (2006, 2013-2017). Spoločnosť sídli vo Zvolene a zamestnáva 36 pracovníkov.

 (pr)

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.