Navyše, čas sa kráti, pretože od 1. júla 2019 by mali byť na inovatívny systém modernej eKasy celoplošne napojení všetci podnikatelia. Teda minimálne tí, ktorým vzniká z predmetu ich podnikania povinnosť evidovať tržby v registračnej pokladni.
Systémy spracovania hotovostnej alebo bezhotovostnej platby za predaný tovar alebo služby bude, po tomto kroku, v zásade podliehať tým istým pravidlám a povinnostiam zaznamenávania a uchovávania ako online účtovné systémy, ktoré vo svojom modernom virtuálnom sídle už možno dávno používate.
Ak patríte medzi podnikateľov, ktorým táto povinnosť náleží a ešte stále ste nepožiadali o pridelenie kódu pokladnice - tzv. eKasa klient, je na čase to zmeniť.
Čo všetko prinesie zavedenie eKasy?
Okrem spomínaného zníženia daňovej medzery a zvýšenia príjmov do štátnej pokladnice, bude slúžiť eKasa aj podnikateľom.
Vo väčšine prípadov vyzerá ako bežná klasika, ktorá má jednu špeciálnu funkciu, spočívajúcu v zasielaní informácií o platbách uskutočnených pri pokladni do systému finančnej správy prostredníctvom internetu.
Ide tak o moderné online riešenie s veľkými výhodami pre podnikateľov, kde k tým najväčším asi patrí, že:
- ide o zautomatizovanie a sprehľadnenie systému;
- odpadávajú vám náklady na prevádzku;
- nebudete musieť robiť žiadnu dennú uzávierku;
- viesť si pokladničnú knihu;
- prechod medzi účtovnými dňami bude kontinuálny.
Možno aj vďaka tomu vám potom po záverečnej ostane viac času na údržbu a prípravu krásnej travertínovej dlažby vo vašej predajni na ďalší deň plný nových zákazníkov.
Ale pozor, podnikatelia, ktorí doteraz používali pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb virtuálnu registračnú pokladnicu (VRP) si s eKasou takéto starosti robiť môžu ale nemusia.
Dvojfázový systém zavedenia eKasy
Pre prechod na nový systém sa väčšinou dáva dotknutým osobám určité časové obdobie. Toto preklenutie sa týka aj procesu zavedenia elektronickej registračnej pokladne (ERP).
Niektorí to majú jednoduchšie a celé možno už za sebou a iní sa na všetko práve teraz pripravujú. Zavedenie celého systému je dvojfázové:
- Dobrovoľné používanie ERP – sa týka tých podnikateľov, ktorí používali VRP. V takomto prípade sa mohli na systém eKasy napojiť už od 1. apríla tohto roku.
- Povinné celoplošné používanie ERP – je dané tým, ktorým vznikla povinnosť používať pokladnicu po prvom apríli 2019. Týka sa to všetkých nových podnikateľov, ktorí sa rozhodli živiť sa samostatne zárobkovou činnosťou a majú povinnosť evidovať tržby po tomto dátume. Termín na splnenie tejto požiadavky sa kráti a máte čas len do 1. júla 2019.
Ale nezabudnite, že okrem nových vonkajších žalúzií na okne, ktoré zaistia v daný okamih správnu atmosféru, musíte požiadať aj o pridelenie kódu na registráciu do e-pokladne.
Ako si vybrať dobrú pokladňu?
Mnohí podnikatelia to ani robiť nemusia, pretože viaceré moderné zariadenia stačí vybaviť len minimálnymi úpravami -mať kód a pripojiť – prihlásiť sa do systému. Staršie verzie sa budú musieť vymeniť za niečo nové a lepšie. Nezabudnite pritom, že eKasa musí byť certifikovaná!
Vyberajte správne a nechajte si poradiť, pretože tak, ako s dobrou reklamou na internete vám pomôže online marketingová agentúra, s výberom eKasy vám poradí overený a certifikovaný predajca, s ktorým bude komfort pri používaní ERP a dodatočný servis naozaj vysoko kvalitný.
(pr)