Lexus je značka, ktorá úspešne konkuruje aj nemeckým prémiovkám. Model NX nie je výnimkou

Kompaktné SUV Lexus NX prekonalo po svojom príchode v roku 2014 všetky očakávania. Zákazníci si ho obľúbili, a tak sa nie je čomu čudovať, že v roku 2017 prišiel čas na modernizáciu, ktorá by predajné čísla ešte zlepšila. Práve facelift či povestná spoľahlivosť Lexusov tak pomohli k tomu, aby zostal v Európe bestsellerom značky aj počas ďalších rokov.

Lexus je značka, ktorá úspešne konkuruje aj nemeckým prémiovkám. Model NX nie je výnimkou
Zdroj: Lexus

Advertisement

Spoľahlivo konkuruje i nemeckým prémiovým modelom ako napríklad Audi Q5, BMW X3 či Mercedes-Benz GLC. To zásadné, čo však značku Lexus od nemeckých konkurentov odlišuje, je hybridná technológia. Toyota a Lexus s ňou majú dlhoročné skúsenosti a my musíme uznať, že funguje naozaj spoľahlivo. Odmenou vám bude nielen tichá a  úsporná jazda, ale taktiež pohodlie v zmysle, že zákazník sa nemusí starať o žiadne zdĺhavé dobíjanie, ako to je napríklad v prípade elektromobilov. O všetko sa postará elektronika. Žiadne káble, žiadna starosť, žiadna nafta. O tom však neskôr.

Zdroj: Lexus

Skvelé spracovanie
„NX-ko“ vyzerá atraktívne nielen na cestách, ale aj v kabíne z pohľadu pasažierov. Automobilka je známa špičkovou kvalitou, riešeniami a inak to nie je ani v tomto prípade. V kabíne sú použité kvalitné materiály, spracovanie je na vysokej úrovni a každý ovládací prvok má svoje čestné miesto. Výrobca naďalej dáva prednosť intuitívnemu ovládaniu pomocou viacerých hardvérových tlačidiel namiesto množstva displejov. Aj tie majú však v interiéri Lexusu NX zastúpenie v podobe 4,5-palcového TFT displeja v prístrojovom štíte a osem- alebo 10,3-palcového stredového displeja multimediálneho systému v členitej palubnej doske.  

Posádka ocení taktiež dostatok miesta na predných a zadných sedadlách. Batožinový priestor modelu NX dosahuje 475 litrov s elektrickým otváraním a zatváraním piatych dverí. Praktickosť bestselleru vyzdvihujú aj elektricky sklopné operadlá zadných sedadiel, vďaka čomu bez námahy vytvoríte v kufri rovnú podlahu.

Zdroj: Lexus

Výbava
K dispozícii je aktuálne hneď niekoľko možných vyhotovení, rovnako ako cenovo zvýhodnená výbava s  názvom Business Edition. Tá však nie je určená len pre podnikateľov. So spomínanou výbavou dokáže akýkoľvek záujemca ušetriť až takmer šesťtisíc eur na výbavových prvkoch, ktoré sa určite budú hodiť. Obsahuje Full LED svetelnú techniku, 18-palcové disky kolies, strešné lyžiny a napríklad osemreproduktorový prémiový audiosystém. Ďalším dôležitým faktom, ktorým sa Lexus odlišuje od svojej konkurencie, je úroveň vybavenia. Kým pri nemeckej konkurencii sa za všetko pripláca, Lexus vám už v štandarde ponúkne veľmi slušne vybavené vozidlo. Model NX nie je výnimkou. Slušnú porciu doplnkov a  bezpečnostných prvkov nájdete v najnižšej výbave aj pri tomto modeli. Zákazník nie je nútený priplácať si v podstate za nič. 

V ponuke je benzínový motor s označením Lexus NX 300, ktorý využíva dvojlitrový preplňovaný benzínový agregát s výkonom 238 koní a krútiacim momentom 300 Nm. O prenos na kolesá sa stará šesťstupňová automatická prevodovka a k dispozícii je okrem pohonu predných kolies i pohon oboch náprav. Samozrejmosťou je aj ponuka hybridnej verzie s označením NX 300h. Využíva atmosférický štvorvalec s objemom 2,5 litra a pracuje v Atkinsonovom cykle s výkonom 197 koní. Vo verzii s pohonom len predných kolies spolupracuje s predným elektromotorom a vo verzii s elektrickou štvorkolkou nesúcou označenie e-Four aj so zadným elektromotorom. Tu sa stará o „radenie“ bezstupňová prevodovka CVT.

Zdroj: Lexus
To najpodstatnejšie: hybridný pohon
Výhodou hybridného systému v Lexuse je to, že majiteľ nemusí strácať čas nabíjaním vozidla. Ide totiž o systém so samonabíjaním, pričom ak jazdíte rýchlosťou až do 65 kilometrov za hodinu, môžete využiť jazdu v režime EV. Čisto na elektrickú energiu a bez vypúšťania emisií či hluku. Batéria sa dobíja počas celej jazdy, a  to nielen samotným pohybom vozidla, ale aj pri státí či pri brzdení. Systém rekuperačného brzdenia dokáže vyťažiť ešte viac energie.

Meniť charakter vozidla dokážu aj ďalšie režimy – Eco, Normal, Sport a Sport+, ktoré upravia naladenie vozidla, prevodovky či odozvu na stlačenie plynového pedála. „NX-ko“ stojí na spoľahlivom podvozku, ktorý zaručí dostatočný komfort i na rozbitých cestách či dobré vlastnosti v zákrutách, i keď nejde o pretekára. Obľúbený model ponúka Lexus od 39 400 eur, keď získate základnú výbavu, pohon predných kolies a hybridnú techniku pod kapotou. To je i z hľadiska konkurencie slušná ponuka s pomerne bohatou výbavou. Možnosťou je potom spomínaná Business Edition s  hybridným pohonom pre širokú verejnosť so zvýhodnením takmer 6-tisíc eur a s cenou necelých 41 500 eur. 

(natívna informácia)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.