Kedy môže nedostatok magnézia bolieť?

Magnézium (horčík) je pre náš organizmus veľmi dôležitý minerál, ktorý nám pomáha správne a bezproblémovo fungovať v rozličných situáciách. Keď ho máme v tele málo, môže to vyvolať rozličné problémy. Niekedy aj bolestivé.

Kedy môže nedostatok magnézia bolieť?

Magnézium prijímame podobne ako iné dôležité prvky predovšetkým vo vyváženej a zdravo pripravenej strave. Keď sa k zlej strave pridajú okolnosti, vďaka ktorým hladina magnézia v našom tele klesá, môže to mať bolestivé dôsledky.

Kŕče naše pravidelné

Kŕče sú nepríjemnou a často aj mimoriadne bolestivou záležitosťou, ktorá nám v lepšom prípade môže znížiť výkon a v tom horšom nás dokáže na čas vyradiť z aktívneho pracovného života. Je jedno, či ide o kŕče spôsobené stuhnutými svalmi, intenzívnym športovaním, menštruačnými stavmi alebo tehotenstvom. Často sú pravidelné a my si na bolestivé chvíle zvykáme. No nemusí to tak byť. Ako nám v takých prípadoch môže pomôcť magnézium? Pôsobí na tonus hladkých svalov a tak je nápomocné pri zmierňovaní všetkých vyššie spomenutých symptómoch.

Keď bolí srdce

Srdce je jedným z najdôležitejších orgánov ľudského tela, preto by sme nemali podceňovať ani najmenšie problémy, ktoré sa srdca týkajú. Ľudia, ktorí bojujú s chorobami kardiovaskulárneho charakteru už o magnéziu a jeho užitočnosti pravdepodobne počuli. Pomáha v súvislosti s koronálnou chorobou srdca a artériovou hypertenziou. Je samozrejmé, že správny a zdravý životný štýl je pre naše zdravie absolútnym základom, no popri zdravom životnom štýle a vyváženej strave je magnézium naozaj dobrý pomocník.

Stres – tichá bolesť duše

Stres sa často označuje za modernú civilizačnú chorobu a ten, kto mu nepodlieha je niekedy obviňovaný, že málo pracuje. Žarty ale bokom. Ide o naozaj vážny problém. Niekedy mu odborníci hovoria aj – tichý zabijak. To preto, že si ho všimneme až po dlhej dobe a začneme ho riešiť veľakrát až keď stojíme na pokraji nervového zrútenia. Aj tu je magnézium jedným z užitočných pomocníkov. Pomáha so znižovaním napätia, trasľavosti, tenznej bolesti hlavy a tiež v boji proti únavovému syndrómu.

Aké magnézium doplniť?

Sú situácie, keď je doplnkový prísun magnézia naozaj užitočný. Aktívne športovanie, tehotenstvo, obdobie stresu, kŕče a podobne. Pri prijímaní doplnkového magnézia, je však veľmi dôležité to, ako efektívne ho dokážeme vstrebať. Aby sa totiž magnézium do nášho organizmu dostalo v čo najväčšom množstve, potrebuje na to správny „nosič“. Jedným z takýchto nosičov je aj kyselina orotová. Kyselina orotová je prirodzene sa vyskytujúca biologická látka, telu vlastná, obsiahnutá aj v mlieku a kolostre. Preto je prirodzeným nosičom pre magnézium a iné minerálne látky a kovy, ktorý zároveň zvyšuje ich vstrebávanie. Môžeme ju nájsť aj v koreňovej zelenine, ovčom mlieku či srvátke.

Ak sa rozhodnete siahnuť po doplnkovom magnéziu, zvážte také, ktoré vďaka prirodzenému nosiču zvyšuje jeho efektívne vstrebávanie a nezaťažuje organizmus. Na trhu je viacero magnézií, ktoré si môžeme kúpiť v lekárňach. Jedným z nich je aj Magnerot® od nemeckej spoločnosti Wörwag Pharma. Je to zároveň jediné magnézium s dihydrátom magnéziumorotátu, teda s kyselinou orotovou. Dostanete ho v každej dobrej lekárni.

Magnerot® je liek na vnútorné použitie s obsahom dihydrátu magnéziumorotátu. Pred užitím lieku si pozorne prečítajte príbalovú informáciu a poraďte sa s lekárom alebo lekárnikom.  

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.