Pre iných výzva, pre Bratislavu príležitosť

Je takmer neviditeľná, jej konkurencia je násobne väčšia, nestratí sa však v boji a pre Bratislavu je veľmi dôležitá. Za 8 rokov sa rozrástla na 25 zamestnancov a jej prácu vidia denne milióny ľudí. Komunikuje v niekoľkých jazykoch a pomáha domácim aj zahraničným návštevníkom Bratislavy. Mimo odborníkov len málokto vie, že reč je o organizácii destinačného manažmentu a marketingu Bratislava Tourist Board.

Pre iných výzva, pre Bratislavu príležitosť

Viedeň má organizáciu cestovného ruchu približne štyrikrát väčšiu, Budapešť trikrát a Praha dvakrát, no robia rovnakú prácu, ich aktivity sú porovnateľné a teritórium, na ktorom zápasia o potenciálneho návštevníka je pre všetkých hráčov v turistickom biznise takmer totožné.

Mnoho ľudí si môže myslieť, že turisti prídu sami od seba, stačí vymyslieť pútavý web, zaplatiť dobrú reklamu, vydať brožúrky a mapy ideálne v cudzích jazykoch a destinácia je pripravená. Táto práca však pripomína skôr boj na viacerých frontoch. Samozrejme prioritne ide o reklamu destinácie, informačný a turistický servis, spoluprácu podnikateľov v cestovnom ruchu a o vzdelávanie. Dôležité však je mať plán a kvalitne spracovanú stratégiu, ktorá definuje čím dané mesto chce byť.

Našou úlohou v zahraničí je na úvod vysvetliť, kde je Bratislava, ako sa sem dostanú a čo všetko tu nájdu. Chceme poukázať na to, že mesto a jeho región treba spoznať, zažiť, no hlavne si ho užiť. Využívame pri tom všetky dostupné kanály tak, aby sme efektívne a čo najlepšie odkomunikovali celú destináciu. Financie nám na celý svet nestačia, dokonca ani na Európu, preto sa zameriavame na Slovensko, susedné štáty, Nemecko a Anglicko. Zároveň spolupracujeme s novinármi, blogermi a dopravcami, pomocou ktorých propagujeme Bratislavu prirodzeným spôsobom,“ uviedla A. Melicharová predsedníčka predstavenstva Bratislava Tourist Board.

Dôležité je poskytnúť informácie prichádzajúcim návštevníkom. Bratislava Tourist Board spravuje stránku visitbratislava.com, ktorá je pravidelne aktualizovaná, poskytuje všetky informácie o Bratislave, podujatiach ako aj atraktivitách a je lokalizovaná v 3 jazykoch, v angličtine, v nemčine a samozrejme v slovenčine. Nechýba ani možnosť si stiahnuť aplikáciu Bratislava App.

Máme v správe dve stále turistické informačné centrá, počas leta pravidelne otvárame tri ďalšie a podľa potreby vieme otvoriť aj dočasne infopointy. Naše služby je možné využiť až 363 dní v roku, kedy si k nám návštevníci prídu po informácie, sprevádzané prehliadky mesta alebo kúpia Bratislava Card, ktorá ich nasmeruje k najpútavejším atraktivitám a najkvalitnejším službám,“ doplnila A. Melicharová.

Cestovanie je dlhodobo celosvetový fenomén. Rôzne zdroje uvádzajú, že odvetvie cestovného ruch tvorí až 10 % svetového HDP, pričom ide o 3. najväčšie exportné odvedie a zamestnáva každého 11. človeka na zemi. Aktuálne sa však stretáva aj s negatívnou publicitou ako je napríklad overtourism

„Výzvy, ktorým čelia iné destinácie sú pre nás príležitosti. Máme mesto obklopené prírodou, ktoré má autentickú atmosféru a stále v ňom žijú domáci. Snažíme sa pritiahnuť primárne klientelu vyznávajúcu tieto hodnoty, ktorá v Bratislave zostane dlhšie, navštívi nielen centrum, ale aj ostatné časti mesta a región a to aj mimo sezóny,“ povedala A. Melicharová.

Bratislava Tourist Board združuje 80 členov z rôznych oblastí turizmu. Okrem klasickej ponuky cestovného ruchu vytvára aj ponuku a vhodné prostredie pre podporu kongresového turizmu (MICE). Ten ma na destináciu silný ekonomický vplyv a pozitívne vplýva na reputáciu mesta. Organizáciu týchto aktivít má na starosti Bratislava Convention Bureau ako jedno z oddelení Bratislava Tourist Board.

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.