Z Číny za 16 dní a s polovičnými nákladmi

Ceny za prepravu medzi čínskymi dodávateľmi a krajinami strednej a východnej Európy sa oproti situácii spred piatich rokov výrazne znížili. Cena klesla o polovicu a prepravný čas sa skrátil zo 45 na 16 dní. Tieto benefity dokáže spoločnosť využiť v prípade, ak potrebuje zabezpečiť prepravu tovaru z vnútrozemia Číny a vyberie si železničnú prepravu prostredníctvom logistickej skupiny GEFCO.

Z Číny za 16 dní a s polovičnými nákladmi

Logistická spoločnosť GEFCO ponúka v Číne jedinečné integrované riešenia dodávateľského reťazca, vrátane zabezpečenia colných a daňových formalít, ako i forwardingových služieb. Čína zohráva v rámci logistickej skupiny jednu z kľúčových úloh, keďže medziročne zabezpečuje v importnom i exportnom smere prepravu stále väčšieho počtu zásielok po Hodvábnej ceste

Zníženie tranzitného času a ceny

Nadnárodná spoločnosť GEFCO  prevádzkuje pravidelné spojenie medzi Čínou a Európou a týždenne vypraví 13 vlakov.  Veľkým benefitom je schopnosť zabezpečiť prvú míľu v Číne od zákazníka do jedného z 8 železničných  terminálov a realizovať komplikovaný colný proces na hranici medzi Čínou a Ruskom, či Kazachstanom. GEFCO na zabezpečenie logistických tokov využíva tú najvhodnejšiu a najvýhodnejšiu trasu, a to aj vďaka svojim skúsenostiam, flexibilným riešeniam a aj nadštandardným vzťahom s ruskou železnicou.  

Manažér forwardingu spoločnosti GEFCO Ladislav Balogh spomína, aké boli jeho začiatky s prepravou z Číny. „Pamätám si na svoj prvý kontajner, ktorý som zabezpečoval pre slovenského klienta.  Cena za prepravu typu door-to-door, to znamená vrátane vyzdvihnutia od čínskeho dodávateľa, preprava  a doručenie klientovi, bola 10 000 €.  Aktuálne by klient za rovnakú prepravu zaplatil 4 500 €.“ 

Ladislav Balogh uvádza ďalší príklad efektívnej železničnej prepravy.  „Medzinárodný klient roky využíval na spojenie medzi Čínou a Európou námornú dopravu. Pripravili sme pre neho riešenie s využitím železničnej prepravy prostredníctvom Transsibírskej magistrály. Cena za železničnú prepravu bola o pár stoviek nižšia a výrazne sa skrátil čas prepravy. Z 50 dní sme klientovi skrátili doručenie door-to-door na 25 dní.  Dochádza tak k úspore financií a času a k lepšiemu cash-flow klienta, keďže minimalizuje svoje zásoby“.  

Pravidelný zberný kontajner z Číny

Pre klientov, ktorí majú záujem o menšie objemy prepravy z Číny, ponúka GEFCO tzv. konsolidovaný kontajner pravidelne raz týždenne. „Ak má klient len jednu paletu tovaru, jeden box,  ktorý potrebuje doručiť, už nemusí platiť za celý kontajner, tak ako to bolo doteraz. Súčasťou kontajneru tak môže byť aj 10 zásielok pre 10 rôznych klientov, “ vysvetľuje Ladislav Balogh a dodáva. „Kontajner končí v našom vlastnom sklade v Senci, kde sa dekonsoliduje a následne jednotlivé zásielky doručujeme príjemcom.“

Z mesta Xian pravidelne raz týždenne odchádza konsolidovaný kontajner spoločnosti GEFCO a o 16 dní je už v Senci. Námornou dopravou by doručenie trvalo minimálne 45 dní.  Táto služba si našla svojich klientov nielen z územia Slovenska, ale aj z oblasti severného Maďarska a Moravy, pre ktoré je stále rentabilná prvá míľa.  Najčastejším prepravovaným tovarom pomocou rýchlej ekologickejšej prepravy sú diely pre automobilový a elektrotechnický priemysel.  Zaujímavosťou je, že tento produkt je dostupný pre ktorúkoľvek právnickú osobu.

Neobjavená časť logistiky  Turecko - Stredná Európa

Turecko je z hľadiska prepravy zaujímavou krajinou. V súčasnosti prevláda v Turecku export nad importom, preto vlakový operátor ponúka výhodné ceny, aby vyťažil vlaky pri návrate do krajiny.  Ladislav Balogh z logistickej spoločnosti GEFCO vysvetľuje, ako je ovplyvnená cena v závislosti od zvolenia druhu prepravy: „ V niektorých prípadoch sme schopní s využitím multimodálnej dopravy ponúknuť klientom až o 30 % nižšie ceny oproti kamiónovej preprave.“   

Ďalšou výhodou železničnej prepravy je spoľahlivosť. „Pred dvoma rokmi sme dostali dopyt od  veľkého výrobcu nábytku na pozemnú  cestnú dopravu z Turecka. Cena bola však veľmi vysoká. Vybudovali sme preto multimodálne riešenie s využitím kontajnerov na železnici. Toto riešenie bolo lacnejšie a spoľahlivejšie.“ Uvádza skúsenosť p. Balogh a pokračuje: „Pre tohto klienta už dva roky pravidelne vozíme stovky kontajnerov ročne a okrem ceny je pre klienta nezameniteľným benefitom spoľahlivosť dodávok.“   

Železnica je po desaťročia tradičný druh prepravy. Vzhľadom na to, že  objemy prepravy z roka na rok stúpajú a kapacita ciest sa blíži k maximu, tento druh prepravy sa stáva čoraz obľúbenejší a významnejší. Podľa dát medzinárodnej logistickej spoločnosti GEFCO už viac ako päť rokov objem prepravy po železnici kontinuálne rastie.  Okrem nižšej ceny, spoľahlivosti, dobrého zabezpečenia zásielok významnou pridanou hodnotou železníc je aj ekologickejšia preprava. Všetko nasvedčuje tomu, že prepravu po železnici čaká ďalší rast aj v nasledujúcich rokoch.

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.