Projekt spoločnosti SuperFaktúra zožal na Slovensku obrovský úspech! Čo všetko stojí za týmto známym názvom?

„Jednoduchosť, rýchlosť a radosť. To máme radi a takú chceme mať aj SuperFaktúru“, také je motto SuperFaktúry, ale čo sa vlastne za touto značkou skrýva?

Projekt spoločnosti SuperFaktúra zožal na Slovensku obrovský úspech! Čo všetko stojí za týmto známym názvom?

Ako už názov napovedá, platforma s názvom Superfaktura.sk predstavuje jednoduchý systém pre živnostníkov a firmy, ktorý im dokáže pomôcť s fakturáciou rýchlo a bez zbytočných stresov. To však nie je všetko!

S vývojom firmy, sa postupne vyvíjali i jej funkcie a tak na tejto internetovej stránke máte možnosť vytvárať nielen elektronické faktúry, ale tiež využiť ponuku profesionálnej pomoci s množstvom rôznych záležitostí spojených s účtovníctvom a podnikaním, a to nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike.

O tom, aké sú hlavné ciele spoločnosti a čo všetko svojim klientom ponúka sme hovorili s Braňom Šimom, ktorý v SuperFaktúre pôsobí od jej úplných začiatkov.

  1. Vaša firma pôsobí na Slovensku pod menom SuperFaktúra už niekoľko rokov. Čo vás viedlo k založeniu spoločnosti?

SuperFaktúra ako projekt zhruba po roku a pol od začiatku vývoja prerástla pôvodnú firmu 2day. Rozrástla sa na samostatnú službu, ktorá potrebovala samostatný tím aj agendu okolo. A tiež sme sa obzerali po investorovi. Oddeliť ju teda do samostatnej firmy bolo najtransparentnejšie riešenie.

  1. Kto všetko stojí za vznikom spoločnosti a koľko ľudí pracuje pre SuperFaktúru v súčasnosti?

Bol to pôvodne náš vedľajší projekt, ktorému sme sa venovali popri vytváraniu webových stránok klientom. Boli sme štyria, pričom každý mal “svojich” klientov, každý mohol vystavovať faktúry. Účtovné programy sú príliš komplikované a excel na vystavovanie faktúr nevhodný. Často sme narážali na bežné problémy typu “Aké má byť číslo ďalšej faktúry?” alebo “Ktoré faktúry máme ešte neuhradené?” a podobne. Takže sme SuperFaktúrou riešili najmä vlastnú potrebu. Venovalo sa jej 2 a pol človeka ;-). No keď sme ju dali verejne von, tak klienti začali pribúdať aj bez veľkých investícií do marketingu. Vtedy sme sa rozhodli ju rozširovať o nové funkcie a začať klientov získavať aj aktívne. Aktuálne sa jej intenzívne venuje zhruba 13 ľudí.

Náklady

  1. O čo tu vlastne ide? Čo je vašou hlavnou ponukou a myšlienkou?

Bežná podnikateľská agenda ako vystavovanie dokladov, kontrola úhrad, evidencia nákladov a podobne je poriadna otrava. Nikoho to nebaví (ani nás). Snažíme sa teda o to, aby s tým podnikateľ musel tráviť čo najmenej času. Zameriavame sa na malých a stredných podnikateľov, pričom všetko chceme mať také jednoduché, ako je len možné, a zároveň legislatívne správne, aby sa na nás mohol klient spoľahnúť. A zjednodušujeme tiež výmenu dát medzi ním a jeho účtovníkom – aktuálne podporujeme exporty do ôsmich účtovných sofvérov (plus štandard ISDOC).

  1. Kedy ste si uvedomili, že ste sa vybrali správnym smerom?

Klienti nám pribúdali prakticky od spustenia a našťastie stále pribúdajú každý mesiac. To je veľmi fajn pocit . Ekonomicky to začalo dávať zmysel zhruba po piatich rokoch, kedy sa nám podarilo vyhrabať z červených čísel.

Inbox

  1. Na ktoré nápady ste špeciálne hrdí? Ktoré inovácie sú priamo z vašej dielne?

Do vývoja a vylaďovania nových funkcií investujeme veľa námahy. To je to, čo nás na tom najviac baví. Veľmi dobre máme napríklad spracovanú automatizáciu. Faktúra sa môže sama vystaviť a vďaka spracovávaniu notifikácií z bánk sa k nej aj úhrada priradí automaticky. No ak úhrada od klienta nepríde načas, tak sa automaticky odošlú upomienky, buď emailom alebo cez SMS. Eshopy zase oceňujú API prepojenie a exporty dát do 14tich kuriérskych služieb.

  1. V čom sa líšite ponukou od iných, podobných spoločností?

Ja som najviac spokojný s tým, že sa nám stále darí prinášať čerstvé nápady a riešenia. A super dôležitý je pre nás aj klientský servis. Na každú otázku klienta sa snažíme odpovedať do 24 hodín. A aj v prípade, že klientovi nevyhovieme, dáme mu vždy aj náš pohľad na vec, aby lepšie rozumel našim rozhodnutiam.

A ono sa to aj nám to vracia aj späť, od začiatku roka evidujeme 97% spokojnosť klientov na našom online chate. Pochvalu dostávame práve aj od tých, ktorých návrhom nevyhovieme. A nakoniec, venujeme sa aj vzdelávaniu klientov. Na našom blogu je už viac ako 200 článkov, prevažne o fakturácii, daniach a podnikaní.

Zoznam faktúr

  1. Ako by ste sa chceli zlepšiť v budúcnosti?

Aktuálne vylepšujeme niektoré existujúce funkcionality, ktorým sme sa už nejaký čas nevenovali. To vlastne robíme popri bežnej údržbe kontinuálne. Vyhliadneme si nejakú časť SuperFaktúry, kde vidíme priestor na zlepšenie a pár mesiacov sa jej venujeme. V prvej časti roka 2020 by to mohla byť napríklad časť evidencie nákladov. A zvažujeme aj rozšírenie SuperFaktúry o nové služby. Ich vývoj je však časovo náročný, bolo by teraz predčasné byť konkrétnejší ;-)

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.