Zistili sme, ako si dávajú Slováci pozor na internete

Dodržiavanie zásad bezpečnosti na internete nie je pre Slovákov samozrejmosť. V edukatívnom projekte ČSOB nadácie si svoju digitálnu inteligenciu otestovalo viac ako 33 tisíc ľudí a dosiahli priemernú úspešnosť 60,5 %. Najlepšie v testovaní ľudia zvládli bezpečnosť pri platbe na internete (89 %), či ako sa chrániť na nezabezpečenej WiFi sieti (76 %). Menej ako 40 % testovaných ľudí vie, ako si nastaviť silné heslo, či pozná riziká phishing útokov.

Zistili sme, ako si dávajú Slováci pozor na internete

Otestovali sme aj študentov

V polovici novembra 2019 sa v druhej fáze projektu do testu zapojili desiatky základných a stredných škôl z celého Slovenska. Víťazná škola získala vybavenie učebne informatiky 15 novými počítačmi a zaujímavú exkurziu pre žiakov v technologickej spoločnosti ESET. Najúspešnejší študenti z jednotlivých krajov navyše získali antivírus a moderný tablet.

Webstránka digitalnainteligencia.sk

Okrem súťažných testov o zaujímavé vecné ceny boli na web stránke aj rôzne edukačné články a zábavný online seriál hack-prank videí. Pre starších bola pripravená nostalgická RETRO verzia ako z 90. rokov. Cieľom stránky digitalnainteligencia.sk aj videí obľúbených YouTuberov Expl0ited a Yablko bolo vzdelávať napríklad aj o základných pojmoch, možných nebezpečenstvách pripojenia na verejnú WiFi, súkromí a sociálnych sieťach, alebo ako platiť bezpečne na internete. Rady, ako si nastaviť dobré heslo, nepožičiavať telefón, či ako odhaliť falošné súťaže, získali viac ako 1,1 milióna videní.

ČSOB nadácia pri tomto edukatívnom projekte spolupracovala s agentúrou Huxley Nice Agency, odborným garantom projektu Digitálna inteligencia je spoločnosť ESET.

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.