Na Slovensku prebieha prvá online výstava TATRA-EXPO za podpory GLOBALEXPO

Bratislava 29. apríla – Napriek zavretým bránam výstavísk z dôvodu koronavírusu, môžu v týchto dňoch milovníci výstav, navštíviť podujatie TATRA-EXPO 2020, a to v prvej online podobe na Slovensku.

GLOBALEXPO
Zdroj: GLOBALEXPO

Zatiaľ ojedinelé partnerstvo v tejto oblasti vzniklo vďaka slovenskej spoločnosti GLOBALEXPO, ktorá poskytuje prvé celosvetové online výstavy na jednom mieste. TATRA-EXPO sa štandardne koná v jarných mesiacoch v Poprade a ide o 21. ročník.

„Prvotná myšlienka založiť online výstavisko prišla už v roku 2010. Následne sme v novembri 2019 oficiálne sprístupnili webovú aplikáciu. Koncom marca 2020 v reakcii na súčasnú situáciu sme založili na Slovensku iniciatívu #POMAHAME, ktorá umožňuje podnikateľom bezplatnú registráciu a vytvorenie online profilu na niektorej z online výstav,“ vysvetlil jeden zo zakladateľov GLOBALEXPO, Ján Bielik. Spoločnosť zaznamenala za posledný mesiac registráciu viac ako 100 spoločností, a to už aj prvých zahraničných firiem. Postupom času zároveň nadväzuje partnerstvá s fyzickými výstaviskami, ktoré z dôvodu reštrikčných opatrení rušia svoje dlhodobo plánované podujatia.

„Snažíme sa flexibilne reagovať na rýchlo meniaci sa trh. V tejto súvislosti sme nadviazali spoluprácu a jedným z našich partnerov je napríklad aj spoločnosť SVT, organizátor SPIŠ-EXPO a TATRA-EXPO. Tento rok z dôvodu pandémie sa výstava neuskutočnila v plánovanom termíne, a to po viac ako 21 rokoch. Prostredníctvom našej online aplikácie majú možnosť vystavovať všetky spoločnosti, ktoré boli dovtedy súčasťou týchto výstav,“ priblížil Bielik.

TATRA-EXPO história
Zdroj: Archív SVT, uverejnené so súhlasom

TATRA-EXPO organizuje spoločnosť SVT, ktorej pôvodnou organizáciou sú SPIŠSKÉ VÝSTAVNÉ TRHY, ktoré majú tradíciu takmer 52 rokov, a to od roku 1968. SVT každoročne uskutočňuje fyzické výstavy v Spišskej Novej Vsi a v Poprade. V prípade SPIŠ-EXPO ide teda o najstaršiu výstavu na Slovensku, ktorá je tematicky členená na stavebníctvo, nábytok a bytové doplnky, spotrebný tovar, bielu techniku, módu, okolie domu, či autosalón.

TATRA-EXPO história
Zdroj: Archív SVT, uverejnené so súhlasom

​ „Online výstavy osobne vnímam ako jednu z možností, ako priniesť našim podnikateľom z geograficky nezávislých trhov niečo iné, ako individuálne e-shopy, alebo web stránky, kde podnikatelia často čakajú, že si ich niekto nájde sám. Svet potrebuje v dnešnej dobe jeden multijazyčný katalóg, kde jednoducho nájdeme, či už ako podnikateľ, vhodnú online výstavu a prezentáciu svojich výrobkov a služieb, alebo ako zákazník sa pozrieme na inú výstavu a zároveň to bude o kvalite a dôveryhodnosti jej obsahu,“ vyslovil svoj názor hlavný analytik a poradca GLOBALEXPO Marián Zvada.

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.