Mať vlastný e-shop, ktorý vám zarobí peniaze, poskytne priestor na kreativitu a zároveň vás bude baviť, je ideálny model moderného biznisu. Rozbeh takéhoto podnikania môže byť ťažký, ale nie vždy musíte začínať od nuly. Prečítajte si príbeh Anety a Lýdie, ktoré to urobili inak. Kúpili zabehnutý obchod a vdýchli mu nový život.
Splnený sen
Lýdia pôvodne v e-shope balila objednávky a nahadzovala na stránku nové produkty. Obchod teda poznala a vedela pomerne dosť aj o jeho fungovaní. Keď sa dozvedela, že majiteľ ho predáva, hneď ju to zaujalo. „Lýdia o niečom takom vždy snívala, no ja som vtedy riešila celkom iné veci, keďže som práve bola na materskej dovolenke,“ spomína Aneta Láczkiová, jedna z dvoch spoločníčok, ktoré sú od 1. apríla 2015 majiteľkami internetového obchodu s detským tovarom Slnieckovo.sk.
Aj keď kúpili zabehnutý biznis, vedeli, že ich čaká množstvo zmien. E-shop po predchádzajúcich majiteľoch totiž nebol v ideálnom stave. Už na začiatku teda museli urobiť veľa práce. „Ten e-shop doslova potreboval prefackať. Produkty sa nahadzovali manuálne, stránka bola málo výrazná a mňa ako zákazníčku by určite neoslovila. A najmä obchod nebol spojený so systémom kuriérskej služby,“ vysvetľuje.
Domov na Shoptete
Keď bol obchod ich, pustili sa do práce. Všetky potrebné kroky začali robiť postupne, s dôrazom na budúci očakávaný prínos. „V prvom rade sme zmenili vzhľad webu, napojili sa na dodávateľov, rozšírili sme sociálne siete, začali sme spolupracovať s balíkobotom... Urobili sme toho veľmi veľa,“ hovorí Aneta.
Vďaka tomu, že sa rozhodli tento oživený online obchod ďalej rozvíjať na platforme Shoptet, uľahčili si množstvo práce a starostí. Jeho výhodami sú prijateľný cenník, množstvo prednastavených šablón a rôzne automatizované funkcie. „S platformou od Shoptetu sme obe veľmi spokojné. Je skvelé, že neustále prináša nové vylepšenia, ktoré e-shoperom výrazne zjednodušujú život,“ hovorí Aneta o platforme, na ktorej dnes funguje už vyše 29-tisíc obchodov.
Neprestať bojovať o zákazníka
V súčasnosti Aneta s Lýdiou okrem bežnej agendy bojujú i so silnejúcou konkurenciou a preverila ich aj pandémia. Napriek tomu sa nevzdávajú a pracujú na ďalších zlepšeniach. Ako najväčšiu výzvu v súčasnosti vnímajú boj o nových, ale aj existujúcich zákazníkov. Malý e-shop si podľa nich musí svoje miesto na trhu medzi veľkými konkurentmi tvrdo vybojovať.
„Chceme pokračovať v tom, čo sme vybudovali. Zlepšovať, čo sa ešte zlepšiť dá, a získať čo najviac spokojných zákazníkov, ktorí sa k nám budú s radosťou vracať. Stále sa snažíme rozširovať sortiment, aby u nás každý nakúpil všetko pod jednou strechou,“ prezradili. Ich ponuka je naozaj široká – od detských kočíkov a výbavičky do pôrodnice cez rôznorodé hračky až po odrážadlá či školské batohy.
Ako a kedy sa oplatí kúpiť e-shop?
Aneta Láczkiová zdôrazňuje, že kúpa internetového obchodu je zásadný krok, ktorý je potrebné si dobre premyslieť. „Ideálne by mal mať silné meno na trhu a na základe vašich možností to musí byť aj dobrá ponuka,“ vysvetľuje.
Pred kúpou si nezabudnite urobiť prieskum – pozrite hodnotenia daného online obchodu či obrat firmy, ktorá ho prevádzkuje. Zamerajte sa aj na konkurenciu a skúste sa zamyslieť nad tým, čím si kupujúcich získate. Nájdite si čas a s majiteľom, ktorý web predáva, sa porozprávajte. Mali by ste získať prehľad o tom, ako e-shop doteraz fungoval, koľko času mu denne venoval či aké sú dôvody predaja.
Zodpovedný predávajúci by mal uviesť aj údaje ako mesačná či ročná návštevnosť obchodu, počet objednávok a podobne. Informujte sa aj o skladových zásobách a dávajte pozor, aby ste neplatili zbytočne veľa za tovar, o ktorý nikto nemá záujem. Čím viac o obchode zistíte, tým lepšie sa budete vedieť rozhodnúť o jeho kúpe.
ZISTITE VIAC O PREDAJI A KÚPE E-SHOPU |
|