8 fungujúcich tipov, ako môžete dať vašu pamäť zasa do poriadku

Myslíte si, že sa vás to netýka?

8 fungujúcich tipov, ako môžete dať vašu pamäť zasa do poriadku
Zdroj: SewCream/Shutterstock.com

Informácií, s ktorými sa denne stretávame a náš mozog musí prijať, je nesmierne veľa, ale času na ich spracovanie málo. Práve takéto situácie sa potom veľmi často podpisujú pod vznik chaosu, stresu a naše osobné zlyhanie. Problém však nastáva aj v momente, keď si mnohé z týchto dôležitých vecí už nedokážeme zapamätať.

Dávať to ale za vinu „deravej“ hlave nie je riešenie. Naopak, treba vyskúšať niekoľko jednoduchých, ale výkonných tipov na zlepšenie vašej pamäte.

Namáhajte mozog

Nejde o žiadny slogan z reklamy, ale celkom konkrétnu radu. Ak ste zabudli nejaké dôležité číslo, dátum alebo meno, nehľadajte pomoc v mobile. Skúste si na pár minút spomenúť, či si ho predsa len nepamätáte. Alebo sa pokúste vypočítať množstvo tovaru zakúpeného v obchode bez použitia kalkulačky. Považujte to za druh tréningu. Ako inak bude vaša pamäť fungovať, ak ju sami nepoužívate a spoliehate sa iba na pomôcky?

Žite v pohybe

Tanec, športovanie, turistika na čerstvom vzduchu - to všetko zlepšuje krvný obeh vrátane mozgu. Po každej „pohybovej terapii“ fungujú mozgové centrá zodpovedné za vnímanie a spracovanie informácií oveľa lepšie. Tak na to myslite a vaše telo rozhýbte!

Dbajte na osobnú hygienu

Prospeje to nielen vášmu vzhľadu, ale aj celému organizmu, pretože ako všetci veľmi dobre vieme, hygiena je dnes základ dlhodobo dobrého zdravia. A platí to nielen pre nosenie rúšok, dodržiavanie odstupov a umývanie rúk, ale aj hygienu zubov. Rovnako ako nos, aj ústna dutina je prvou vstupnou bránou vírusov a baktérií do nášho tela.

Pravidelné čistenie zubov vás však môže ochrániť nielen pred nevyhnutnou endodonciou, ale aj Alzheimerovou chorobou.

Baktérie, ktoré spôsobujú zápal ďasien, sú schopné preniknúť z úst do mozgu, kde nimi vylučované škodlivé enzýmy ničia nervové bunky. Samozrejme, samotné baktérie nespôsobujú Alzheimerovu chorobu, ale môžu zvýšiť riziko jej rozvoja a prispieť k jej rýchlejšiemu priebehu. Preto je na zníženie rizík nevyhnutné dôkladne si vyčistiť zuby a používať zubnú niť.

Osvojte si nejaké drobné ručné práce

Môže to byť čokoľvek, čo chcete - pletenie, makramé, krížkové stehy alebo dokonca výroba šperkov či skladanie nádherných puzzle. Aj takáto malá práca stimuluje mozog a je tiež vynikajúcou prevenciou spomínanej Alzheimerovej choroby.

8 fungujúcich tipov, ako môžete dať vašu pamäť zasa do poriadku
Zdroj: fizkes/Shutterstock.com

Naučte sa cudzie jazyky

Pomôže vám to nielen v práci, ale aj pri rozšírení osobných obzorov, alebo pri písaní rozsiahlej seminárnej práce v cudzom jazyku. Učenie sa jazykov tiež zabraňuje demencii. Ľudia, ktorí sa naučia ovládať druhý jazyk, vykazujú aj podľa prieskumov tie najlepšie ukazovatele z hľadiska pamäte a rýchlosti reakcie mozgu.

Spite aspoň osem hodín

To je množstvo času, ktoré mozog potrebuje na správny odpočinok. Inak v práci jednoducho „zamrznete“ ako prehriaty notebook. Pokiaľ by vám ale v pohodlnom spánku bránil hluk z rušnej ulice alebo od susedov, nebojte sa použiť univerzálnu akustickú penu, ktorá vás týchto problémov veľmi rýchlo zbaví.

8 fungujúcich tipov, ako môžete dať vašu pamäť zasa do poriadku
Zdroj: Ebenica.sk

Doprajte si dúšok lahodnej kávy

Po tom, ako sa vďaka dobre izolovanému interiéru konečne vyspíte, je ráno čas na lahodnú kávu. Pijeme ju, aby sme sa rozptýlili, prebudili mozog a stimulovali duševné procesy. Vedeli ste však, že káva nám v skutočnosti pomáha vstrebávať aj veľa nových informácií.

Dlhodobo si nielen bežný ľudia, ale aj odborníci mysleli, že káva má stimulačný účinok najmä na pozornosť a rýchlosť reakcie.

Zistilo sa však, že káva zlepšuje aj dlhodobú pamäť, alebo inými slovami pomáha meniť krátkodobé spomienky na dlhodobé. Takže práve vďaka káve sa informácie v našom mozgu presúvajú z krátkodobej pamäte do dlhodobej.

Spojte preto príjemné s užitočným a pripravte si ráno šálku tohto lahodného nápoja aj vy. My vám to odporúčame vyskúšať s gurmánskou kávou EBENICA.

Vymeňte nekompromisné diéty za zdravé potraviny

Táto rada je určená predovšetkým krásnym dámam. Aj keď to možno vašej postave prospieva, nezabudnite na vyváženú stravu. Nemali by ste sa úplne vzdať sacharidov, pretože ich nedostatok spôsobí, že vaša hlava nebude pracovať tak, ako by ste chceli. Veď prečo si myslíte, že sa pri strave bez sacharidov neodporúča veľký psychický stres?

Unavenému mozgu niekedy treba pomôcť a dodať správne jedlo. Okrem kvalitnej čokolády, je to zelenina, obilniny, vajcia, rovnako ako ryby a všetky druhy morských plodov, ktoré vám pomôžu zlepšiť pamäť a funkcie mozgu. Tak to všetko vyskúšajte a nič dôležité vašej pamäti neujde.

(PR)

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.