StoryEditor

Predaj áut pred 30 rokmi a dnes? Všetko je inak

09.11.2020, 23:00
Predať auto dnes nestačí, zákazník kúpou získava aj servis, benefity a dlhodobý obchodný vzťah s predajcom.

V deväťdesiatych rokoch zákazníci prebratím vozidla väčšinou stratili kontakt s predajcom. Predvedenie automobilu zodpovedalo vtedajším požiadavkám na služby aj jeho technickému vyhotoveniu, ktoré ponúkalo menej „zážitkových funkcií“. Nebola to len chyba predajcov, ale aj klientov, ktorí nenachádzali motiváciu v udržiavaní kontaktov. Dôvodom návštevy servisu bola iba garančná prehliadka alebo porucha, cieľom jej oprava.

Slovenský Motor-Car sa preto vydal cestou budovania pozitívnych vzťahov tým, že dal viac ako len „niečo navyše“. Nejde len o kľúčenky s logom jednej z 11 značiek, ktoré spoločnosť autorizovane zastupuje, ale o komplexnú starostlivosť o potreby zákazníka. Vzťah s klientom sa začína skôr ako pri nákupe auta. Predajca totiž rieši všetko: poradenstvo o financovaní a konfigurácii vozidiel, nákup, individuálny servis a poistenie na mieru, poskytovanie náhradných vozidiel, pneuservis a zabezpečenie uskladnenia pneumatík, ale aj, správu a dokonca opätovné zhodnocovanie vozidiel. Prémiové služby a proklientsky prístup fungujú, dôkazom sú zákazníci, ktorí stoja pri značke od jej začiatku už celých tridsať rokov. Keď si k tomu pripočítate hodnoty ako spoľahlivosť, dôvera, stabilita a skúsenosť, vzniká základ pre prirodzenú lojalitu.

„Sme tu 30 rokov a sme hrdí na to, že ak sa povie Mercedes-Benz, ľuďom na Slovensku automaticky napadne Motor-Car. Myslím si, že aj pri ostatných značkách, ktoré zastupujeme, sme s našou spoločnosťou jednou z prvých alternatív. Nesústreďujeme sa len na to, ako zanechať dobrý prvý dojem. V našom sektore to nestačí, tu sa bavíme o rokoch spolupráce – na tom to budujeme. Naši zákazníci to vedia,“ hovorí Matúš Brečka, výkonný riaditeľ a konateľ Motor-Car Group.

30 rokov nepretržitého zlepšovania

Značka Motor-Car tento rok oslavuje významné jubileum. Tridsať rokov na slovenskom trhu je pre firmy ťažko dosiahnuteľná méta, pretože čas dôkladne preveruje schopnosti a vytrvalosť ich lídrov a konkurencieschopnosť. Prekonať ju znamená neustále budovať firmu a jej zamestnancov a sústreďovať sa na to najpodstatnejšie – zákazníkov a ich potreby.

Spoločnosť Motor-Car pôsobí na trhu presne od 24. októbra 1990. Začínala v dvoch unimobunkách na parkovisku na bratislavských Poliankach. Vyrástla z úsilia vtedy 43-ročného Andreja Glatza, dnešného držiteľa Krištáľového krídla, ktorý so spolupracovníkmi vybudoval firmu na pleciach rakúskeho Wiesenthalu. „Viacerí sa dokonca čudovali, či to myslíme naozaj vážne,“ povedal Andrej Glatz ešte pri príležitosti 27. výročia založenia spoločnosti. História Wiesenthalu u nás siaha až do roku 1928, lenže významný rozkvet nastal až práve založením Motor-Car Wiesenthal & Co. v roku 1990, získaním generálneho zastúpenia koncernu Daimler-Benz o päť rokov neskôr a nasledujúcim rozvojom portfólia značiek a služieb.

„Ak by som mal vybrať len jednu, musím povedať servis,“ reaguje Brečka na otázku, ktorá služba je podľa neho výnimočná. „Nikto nechodí rád do servisu, každý by chcel bezstarostne jazdiť bez jeho návštevy. To, žiaľ, nie je možné, autá sú stroje plné technológií a občas potrebujú aj servisný zásah. Či už sa rozprávame o preventívnom servise, oprave po nehode alebo po poruche. Snažíme sa, aby bol tento čas čo najkratší a využitý čo najefektívnejšie,“ dodáva.

Matúš Brečka Matúš Brečka ARCHÍV MOTOR-CAR MATÚŠ BREČKA

Pripravujeme nové služby a produkty, ktoré budeme postupne predstavovať, hovorí výkonný riaditeľ a konateľ spoločnosti Motor-Car Matúš Brečka.

Inovácie ako záruka udržateľnosti

Trh s automobilmi sa významne mení, do popredia sa dostávajú aj alternatívne riešenia individuálnej mobility a verejne sa skloňujú pojmy ako carpooling či carsharing. Na tieto zásadné zmeny reaguje aj Motor-Car, a to z pozície najväčšieho predajcu a servisu áut na Slovensku. Okrem predaja nových áut sa preto zaoberá aj predajom tých jazdených a najnovšie aj prenájmom prostredníctvom služby Motor-Car RENT v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach.

Spoločnosť prechádza významnými inováciami vo vlastnej štruktúre – tento rok strategicky odpredala zastúpenia v Martine, Poprade, Trnave, Žiline, Dunajskej Strede a v Bratislave na Panónskej ulici. Lídrom zmien, novým výkonným riaditeľom a konateľom sa stal Matúš Brečka.

Je Motor-Car pripravený na výzvy tohto desaťročia, ktoré avizuje aj obrovské zmeny v spotrebiteľskom správaní? Osobné vlastníctvo vraj má ísť do úzadia, z predajcov sa majú stať „iba“ poskytovatelia mobility. „Pevne verím, že sme viac než len pripravení, pozeráme sa vpred a každý dnešný krok robíme už s tým vedomím, že nás čakajú nové výzvy a zmeny,“ hovorí Brečka. „Vidíme, akým smerom sa správanie a premýšľanie ľudí mení. S týmto vedomím pripravujeme nové služby a produkty, ktoré budeme klientom postupne predstavovať.

Za 30 rokov sme už zmeny zažili, naučili sme sa robiť rozhodnutia tak, aby sme z nich mohli čerpať aj v budúcnosti,“ dodáva riaditeľ spoločnosti. Sú však udalosti, ktoré nie je možné predpovedať, vtedy je podľa Matúša Brečku dôležité to, ako ste sa pripravovali v čase, keď ste boli úspešní. „Budeme radi, ak sa do zmien aktívne zapojíme aj my a pomôžeme budovať modernú mobilitu v našej krajine, mestách, firmách a domácnostiach,“ uzatvára.

Motor-Car v číslach a vo faktoch

  • najväčšia firma zaoberajúca sa predajom a servisom automobilov na Slovensku
  • zamestnáva takmer 1 200 ľudí
  • za 30 rokov predala viac ako 122-tisíc automobilov v troch krajinách autorizovane zastupuje 11 automobilových značiek
  • v predaji ponúka spolu 16 značiek

 

 

(PR)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
26. apríl 2024 16:02