Pravidelná komunikácia, dôveryhodnosť, vytvorenie vzťahu so zákazníkmi, cielený marketing, nízke náklady. Nie, to nie je náhodný výber slov, to sú hlavné dôvody, prečo zaradiť newslettere do svojho zoznamu marketingových aktivít. Email marketing preukázateľne prináša vysokú návratnosť investícií, jeho silu netreba podceňovať. Ale prečo? Dôvodov je tu hneď niekoľko.
Elektronická pošta, alebo skrátene EMAIL, bol jedným z prvých spôsobov, ktorý umožňoval vymieňať si súkromné správy virtuálne, teda pomocou internetu. Funguje už od roku 1993 a aj keď sa síce používa stále, mnohí ho považujú za umierajúceho pra pra deduška. Predbehli ho rôzne druhy chatov a sociálne siete, kde je adresát oveľa rýchlejšie zastihnuteľný, než na emaily. No napriek tomu ľudia maily stále využívajú, či už na pracovné alebo súkromné účely.
Skoro dve tretiny marketérov priznávajú, že ich využitie emailov je buď chabé alebo priemerné, len 4% hodnotia svoju emailovú komunikáciu so zákazníkmi ako excelentnú. Je tu niekoľko zaujímavých globálnych štatistík, ktoré nahrávajú využívaniu emailov:
1. V roku 2014 sme zaregistrovali viac ako 3,9 miliárd emailových účtov.
(tu už nájde cieľovku snáď každý)
2. Za každý 1 dolár utratený na emailovú kampaň, sa v priemere vráti 44,25 dolárov
(nízke náklady, vysoké výnosy)
3. 91% spotrebiteľov kontroluje svoju mailovú schránku aspoň raz denne
(vášmu newsletteru sa len tak nevyhnú, no jeho otvorenie je stále voliteľné)
4. 44% spotrebiteľov priznáva, že minulý rok si kúpili službu alebo produkt na základe promo mailu alebo newsletteru, ktorý im bol zaslaný do schránky
(skoro 50% vyššia šanca, že sa cieľový segment prepracuje až k nákupnému košíku)
5. A na záver…po opýtaní sa spotrebiteľov, akou formou by radi dostávali newslettere, 90% odpovedalo email, len 10% odpovedalo Facebook
Čo z toho vyplýva? Nezatracujte email komunikáciu či newslettere. Každá spoločnosť by mala pravidelne rozosielať informácie o novinkách, zmenách a aktivitách všetkým svojim zákazníkom, ktorí o to prejavia záujem. Užívatelia, ktorí majú voči tomu výhrady sa môžu z odberu newsletterov jednoducho odhlásiť. My v agentúre Viamedia vám s tým radi pomôžeme - od samotného návrhu, až po realizáciu, nastavenie a samotné rozoslanie.
A čo všetko potrebujete na „ukuchtenie“ delikátneho newsletteru? Prinášame niekoľko zaujímavých tipov:
1. Určite si cieľ rozosielania. Akú informáciu chceme šíriť? Čo rozoslaním newsletteru chceme dosiahnuť? Čo bude naša konverzia?
2. Pripravte kvalitný a užitočný obsah. Content je kráľ, platí to aj pre newsletter. Aká bude jeho téma? Čoho sa bude týkať? Pre koho bude newsletter určený? Ideálne je, keď svojich obsahom edukujete svojich užívateľov. Je to výborný spôsob ako dokázať potenciálnemu zákazníkovi svoju expertízu a získať si jeho dôveru.
3. Vytvorte pútavý vizuál. Vychádzať by sme mali z témy newsletteru. Dizajn by mal byť ľahko čitateľný, vizuálne pútavý a mal by obsahovať call to action buttony (výzva na akciu ako vyplnenie formulára, kontakt či rovno nákup)
4. Personalizujte. Nie je nič lepšie, ako keď má zákazník pocit, že mu prišiel newsletter od „priateľa“ a nie od otravnej spoločnosti, ktorá mu chce niečo nasilu podsúvať. Preto je potrebné vhodne zvoliť už predmet mailu, aby nepôsobilo vtieravo, ale lákavo. Segmentujte si zákazníkov do rôznych skupín - podľa aktivity, správania na stránke či minulých nákupov a pripravujte newslettre na mieru.
5. Nastavte optimálnu frekvenciu. Newsletter posielajte na pravidelnej báze, no nikdy to neprežente. Musíte si nastaviť optimálnu frekvenciu, ktorá bude užívateľom vyhovovať. Nezaplavujte ich desiatkami reklamných mailov v priebehu pár týždňov. Ak nemáte dostatočné kapacity na tvorbu kvalitného obsahu, rozoslaním raz za mesiac nič nepokazíte.
6. Testujte ešte pred odoslaním. Je nevyhnutné newslettre poslať na viacero druhov testovacích mailov, aby sme sa vyhli chybám pri zobrazení. Newsletter môže vyzerať inak v Outlooku, inak v Gmaily a to ešte nehovoríme o rôznych prehliadačoch. Otestujeme, opravíme a fičíme ďalej
7. Odošlite newsletter. Už sme takmer na konci. Ak ste emaily riadne otestovali, odošlite newsletter na vybranú databázu.
8. Vyhodnocujte úspešnosť. Rozoslaním emailov sa všetko len začína. Merajte úspešnosť svojich kampaní. Koľko užívateľov ste privideli na stránku? Koľko z nich vykonalo požadovanú akciu? Koľko emailov bolo doručených a aj otvorených? Až analýza výsledkov vám napovie, či ste trafili klinec po hlavičke.
A čo vy? Chcete vyťažiť z „onlajnu“ viac? Navštívte náš web www.viamedia.sk , zanechajte nám kontakt a radi vás prevedieme svetom online marketingu.