Z predchádzajúceho dielu už vieme, čo je podstata optimalizácie pre vyhľadávače, a že je dôležité definovať a merať cieľ nášho webu. SEO konzultant nám už skontroloval web. Ak máte web technicky v poriadku, potom je dôležité upraviť obsah jeho stránok tak, aby obsahovali všetky témy a kľúčové slová, ktoré sú dôležité pre vašich návštevníkov.
PAMÄTAJTE. V prvom rade myslite na svojich návštevníkov. Oni budú na vašom webe nakupovať. Takže tam musia nájsť informácie, ktoré ich zaujímajú. Nie je dôležité, čo si vy myslíte, že hľadajú, musíte vedieť, čo vaši návštevníci hľadajú.
K tomu poslúži analýza kľúčových slov, ktorá vám povie, aké témy ľudia vyhľadávajú na internete, aké slová a frázy používajú. Potom nasleduje mravčia práca úpravy obsahu vášho webu. Váš web musí odpovedať na všetky otázky, ktoré tam hľadajú jeho návštevníci. Mal by ponúkať hodnotné a aktuálne informácie k danej téme. Rád by som upozornil, že vyhľadávače už dokážu identifikovať na základe mnohých signálov, ako je obsah zaujímavý a hodnotný, či to nie sú prázdne, nič nehovoriace SEO texty.
„Píšte na svoj web hodnotné informácie“
Tým však práca rozhodne nekončí. Práve naopak, začína. Trvalá práca s obsahom vášho webu, sledovanie trendov, vyhľadávanie a budovanie kvalitných spätných odkazov je trvalý a nekončiaci maratón. Musíte tiež sledovať vašu konkurenciu, nesmiete sa spoliehať na to, že sa neobjaví niekto aktívnejší s obdobnou či lepšou ponukou, že nebude mať zaujímavejšie informácie, že nebude na svojom webe lepšie komunikovať svoju ponuku, či jej výhody.
„Sledujte neustále svoju konkurenciu“
Pokiaľ ste do tejto chvíle nemali jasnú predstavu, čo optimalizácia pre vyhľadávače vlastne znamená, dúfam, že som vám pomohol otvoriť oči. Ak nie ste spokojní s návštevnosťou svojho webu, rozhodne vyhľadajte odborníkov s preukázateľnými skúsenosťami, ktorí vám pomôžu zoptimalizovať váš web tak, aby bol dohľadateľný na všetky hľadané a vášmu biznisu relevantné témy.
RADA NA ZÁVER. Ak poznajú návštevníci vášho webu, že svojmu odboru rozumiete, skôr odošlú dopyt či objednávku, než keď web bude informačne chudobný.
„Ukážte svojim návštevníkom, že ste odborníci vo svojom odbore, že rozumiete tomu, čo robíte či ponúkate.“
Ako vám teda môže SEO pomôcť vo vašom podnikaní?
Kvalitne optimalizovaný web privedie cielených návštevníkov, ktorí sa zajímajú o vašu ponuku. Zmyslom nie je navýšiť návštevnosť za každú cenu, teda pokiaľ nechcete iba podporovať svoju značku. Ak chcete predávať, potom je dôležité zvýšiť konverznú návštevnosť. To sú ľudia, hľadajúci vami ponúkané produkty či služby.
Obrovskou výhodou je, že pokiaľ raz správne naštartujete vaše SEO aktivity a budete ich robiť pravidelne a zodpovedne, bude vám web privádzať cielenú a konverznú návštevnosť, ktorá bude generovať obrat, a tým i zisk. A to je podstatou každého podnikania.
A sú nejaké nevýhody optimalizácie pre vyhľadávače?
Snažil som sa ukázať, že výhody SEO (optimalizácie pre vyhľadávače) sú pre váš biznis nesporné. Avšak, musíme si uvedomiť, že i optimalizácia pre vyhľadávače má svoje nevýhody. Tou hlavnou je ich veľmi dlhá zotrvačnosť, čo však vychádza z podstaty vyhľadávačov, zaindexovať všetky stránky na internete. Toto je však činnosť nesmierne zdĺhavá a v podstate nikdy nekončiaca. Teda, než robot vyhľadávača objaví akúkoľvek zmenu, môže trvať niekoľko týždňov či mesiacov. Musíte tak počítať s tým, že výsledky sa rozhodne nedostavia druhý deň. Toto je dôležité uvedomiť si pri príprave plánu svojich SEO aktivít a začať teda o pár týždňov skôr.
„SEO nie je vhodné pre aktivity či kampane, ktoré nemožno plánovať dopredu.“
Vhodné doplnenie vašich SEO aktivít
Našťastie však existujú ďalšie vhodné prostriedky a kanály, ktoré prinášajú výsledky takmer okamžite a je nimi vhodné doplniť SEO aktivity. Do tejto oblasti patria predovšetkým PPC kampane, teda platená inzercia vo vyhľadávačoch. Tie môžu začať bežať v priebehu niekoľko desiatok minút či hodín. Záleží len na tom, ako sú rozsiahle a koľko času zaberie ich príprava.
Ďalším vhodným doplnkom vašich on-line kampaní môžu byť e-mailové rozposielania formou informačných e-mailov, tzv. newsletterov.
Toto však má zmysel, pokiaľ vlastníte e-mailovú databázu klientov/zákazníkov, ktorí vám dali súhlas so zasielaním týchto informácií. Robia to tak napr. všetky veľké internetové obchody, ktoré v pravidelných intervaloch rozosielajú ľuďom, ktorí u nich nakúpili e-mailové ponuky akčného tovaru, výpredajov a pod.
Na druhú stranu existuje mnoho e-mailových spravodajov, ktoré sa primárne zameriavajú na rozosielanie hodnotných informácií, do ktorých nejakým nenásilným spôsobom “prepašujú” marketingové posolstvo či predajnú ponuku. V tomto prípade však musíte počítať s nutným časom na prípravu takého rozosielania.
Dobrou podporou vašich marketingových kampaní môže byť tiež propagácia na sociálnych sieťach, do ktorých môžete vložiť behom okamihu niekoľko krátkych a cielených posolstiev alebo spustiť PPC kampane napríklad na Facebooku kde behom niekoľkých minút vypustíte do sveta potrebnú informáciu.
Záleží len na vás, ktorý z uvedených postupov zvolíte a ako ich skombinujete. Veľmi rozhodujúce sú tiež financie, pretože v prípade PPC kampaní, platíte za každé kliknutie na váš inzerát či za počet zhliadnutí vašej reklamy. V prípade e-mailových rozosielaní platíte väčšinou za každý odoslaný e-mail. Na druhú stranu veľmi presne zmeriate návratnosť vašich investícií a priamy dopad týchto aktivít na váš biznis.
U SEO činností je to trochu zložitejšie, pretože nimi ovplyvňujete množstvo ďalších kanálov, či je to trebárs priama návštevnosť, či návštevy z odkazujúcich stránok. Nedá sa teda celkom presne povedať, koľko vám optimalizácia zarába, avšak trúfam si tvrdiť, že SEO je a bude trvalým zdrojom vašich príjmov, ak sa mu budete trvalo aktívne venovať. To samozrejme platí i pre všetky ostatné činnosti, či to sú PPC kampane, e-maily, či marketing na sociálnych sieťach.
Ak teda chcete poradiť s plánovaním svojich on-line kampaní, môžete sa obrátiť na našu agentúru Effectix, kde vám radi poradíme či pripravíme návrh vašich on-line kampaní.
Doplňujúce informácie:
http://www.google.com/insidesearch/howsearchworks/thestory/
http://googleblog.blogspot.cz/2008/07/we-knew-web-was-big.html
http://www.factshunt.com/2014/01/total-number-of-websites-size-of.html
(pr)