StoryEditor

V DOX-e sa bude diskutovať o súčasnosti a budúcnosti médií

19.03.2015, 15:34

Na summite NEWTON Daily – Out of Print budú 2. apríla diskutovať zástupcovia popredných českých a slovenských médií i zahraniční hostia, ktorí určujú trendy médií v globálnom meradle. Matúš Kostolný, Mark Little, Sabina Slonková alebo Ivan Hernandez sú iba niektoré zo zvučných mien panelistov.

Posledné dvadsaťročie prinieslo revolúciu, ktorá tak razantne zmenila svet, že si iba ťažko pamätáme, ako vyzeral predtým. Je to iba 25 rokov, odkedy vznikol World Wide Web, budúci rok to bude 20 rokov od vzniku sociálnych sietí Facebook a Twitter alebo kanálu YouTube. Nástup digitálnych médií zmenil všetko – biznis i spoločnosť, ale zo všetkého najviac – média.

Smerujú médiá Out of Print?

Samozrejmosť, s ktorou sme výdobytky digitálnej revolúcie prijali, sa prejavuje napríklad v našom vzťahu k informáciám. Dnes je pre nás samozrejmá rýchlosť, s ktorou sa informácie dostávajú k nám i od nás, ale i neistota, aká je hodnota týchto „rýchlych“ informácií. Tento fenomén najtvrdším spôsobom dopadol práve na médiá, na ich fungovanie i zmysel. Počas neuveriteľne krátkej doby došlo k tak hlbokej a zásadnej transformácii médií a tieto premeny stále prebiehajú. Iba málokto dnes tuší, ako by mohli vyzerať za ďalších 20 rokov.

Ďalší jubilant, spoločnosť NEWTON Media, ktorá tento rok slávi 20 rokov a zaoberá sa monitoringom médií a mediálnymi analýzami, sa rozhodla tieto otázky položiť tým najpovolanejším na summite NEWTON Daily – Out of Print. „Od roku 1995 monitorujeme, analyzujeme a archivujeme mediálne výstupy. Náš mediálny archív je najúplnejší v strednej Európe. Za 20 rokov sme získali skúsenosti, ktoré chceme zúročiť. Napríklad tým, že dáme médiám spätnú väzbu summitom, na ktorom otvoríme diskusie o ich súčasnosti i budúcnosti,“ hovorí Petra Mašínová, CEO v spoločnosti NEWTON Media.

Novinári i vizionári

Summit ponúkne tri panely, ktoré budú venované trom základným okruhom otázok. V prvom paneli budú hostia diskutovať o vzťahu klasických a digitálnych médií, o dôveryhodnosti informácií zo sociálnych sietí i o tom, kde je hranica medzi novinárskym obsahom a obsahovým marketingom. „Podarilo sa nám priviesť do Prahy skutočne výnimočných hostí. Napríklad Mark Little odišiel zo sveta veľkých médií, aby založil agentúru Storyful, ktorá verifikuje informácie zo sociálnych sietí. Netrvalo dlho a z jeho informácií teraz čerpá napríklad The New York Times, Reuters či France24. To, že Storyful kúpil Rupert Murdoch, je jasných dôkazom, aký vizionársky a revolučný krok Little urobil,“ hovorí Pavlína Kvapilová, bývalá riaditeľka sekcie Nových médií v ČT a spoluorganizátorka summitu.

Ďalší panel bude venovaný vplyvu veľkých peňazí na médiá a nezávislosť médií v dobe mediálnych impérií. K jeho obsadeniu dodáva Kvapilová: „The New York Times zverejnil alarmujúci článok o oligarchizácii médií v stredoeurópskom regióne. My sme pozvali zástupcov najvýznamnejších českých a slovenských médií, ktorých sa chceme pýtať, či je situácia skutočne tak vyhrotená, ako sa zdá zvonku. Šéfredaktori a mediálni manažéri budú spolu diskutovať o tom, ako súčasnú situáciu ako insideri vnímajú oni. V paneli zasadnú okrem iných šéfredaktori Matúš Kostolný a Sabina Slonková alebo manažér internetových aktivít mediálneho domu MAFRA Michal Hanák“.

Posledný panel bude venovaný premenám v PR a stretne sa v ňom doyen českého PR Václav Pavelka s PR osobnosťou roka 2014, kaviarnikom Ondřejom Kobzom, ktorý o sebe prehlasuje, že PR vôbec nerozumie. Toto stretnutie sľubuje veľmi zaujímavú udalosť, ktorá bude iste uvoľnenejšia, hoci nie menej zaujímavá ako predchádzajúce panely.

Diskusie o médiách sú v poslednej dobe veľmi časté, avšak príliš často sa nestáva, aby sa na jednej zišli tak významné osobnosti mediálnej scény, ktoré určujú smer a ovplyvňujú dianie ako v stredoeurópskom, tak v globálnom meradle. Summit NEWTON Media – Out of Print ašpiruje na to, stať sa jednou z najzaujímavejších udalostí mediálnej scény v tomto roku. K svojim dvadsiatym narodeninám nám NEWTON Media ponúka darček, vďaka ktorému možno dokážeme lepšie porozumieť uplynulým dvom dekádam mediálnych turbulencií a budeme sa môcť pripraviť na budúcnosť, ktorá snáď bude o niečo menej nejasná. Ktokoľvek sa zaujíma o svet médií a jeho premeny, mal by si rozhodne dátum 2. apríla rezervovať vo svojom kalendári a zaistiť si účasť na tejto mimoriadnej udalosti.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
12. máj 2025 20:20