Zug, Švajčiarsko – 20.marec 2015 – Spoločnosť Coca-Cola HBC AG, čo do objemu druhý najväčší výrobca výrobkov spoločnosti The Coca-Cola Company, zverejnila svoju tretiu Integrovanú výročnú správu za rok 2014 - "Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť".
Výkonný riaditeľ Dimitris Lois povedal: “Vieme, že náš úspech je úzko spätý s vitalitou a blahom našich spotrebiteľov a komunít, ktorým slúžime. Už viac ako desať rokov neustále kultivujeme svoj prístup, aby sme svoje podnikanie riadili zodpovedne a udržateľne a aby sme si zaslúžili dôveru tým, že vytvárame hodnoty pre všetky zainteresované strany. Túto hodnotu stále viac dotvárajú faktory presahujúce finančný výkon, ako napr. environmentálna a spoločenská zodpovednosť, povesť v komunitách, ktorým slúžime ako aj zainteresovanosť všetkých zúčastnených strán a investície do rozvoja našich ľudí - pričom to všetko prispieva k odolnosti a stabilite nášho podnikania.”
Coca-Cola HBC sa usiluje prinášať hodnotu prostredníctvom výstupov dosahovaných vďaka najvyššej úrovni kvality, účinnosti a starostlivosti. V roku 2014 sem patrili:
- predané 2 miliardy unifikovaných prepraviek nápojov,
- obslúžených 589 miliónov spotrebiteľov,
- 2.1 milióna zákazníkov v 28 krajinách,
- 36,362 priamych zamestnancov, viac ako 600.000 ľudí zamestnaných v celom hodnotovom reťazci,
- 8.7 milióna EUR v komunitných programoch,
- 31,296 dobrovoľníckych hodín, investovaných do ďalších spoločenských a environmentálnych iniciatív,
- vodná stopa firmy bola znížená na 18.4 miliárd litrov,
- uhlíková stopa znížená na 718,766 ton,
- zhodnocovanie obalov 73%,
- recyklácia odpadov z prevádzky 91%.
V roku 2014 sa iniciatívy dlhodobej udržateľnosti spoločnosti zameriavali na tieto tri kľúčové oblasti: podpora zdravia a zdravého životného štýlu, minimalizácia vplyvov na životné prostredie a aktivity v prospech miestnych komunít. Medzi hlavné aktivity v týchto oblastiach patria:
Zdravie a zdravý životný štýl
- 1.6 milióna aktívnych účastníkov v športových a fitnes programoch.
- Ponuka nealkoholických nápojov s nízkym alebo nulovým obsahom kalórií je od roku 2015 dostupná na všetkých trhoch.
- Dobrovoľná informácia o obsahu kalórií na prednej časti etikety obalov.
Minimalizácia vplyvov na životné prostredie
- Zníženie celkových uhlíkových emisií o 7.8 % v porovnaní s rokom 2013.
- Investície vo výške 5.8 milióna EUR do projektov na šetrenie vody vo viac ako 20 krajinách, čím sa ušetrilo viac ako 1,1 milióna m3 vody.
- Osem výrobných závodov ocenených zlatým certifikátom Európskeho vodného hospodárstva - European Water Stewardship Gold.
- Investícia vo výške 4.3 milióna EUR do programov na úsporu energie, zníženie spotreby energií o 300 miliónov MJ.
Aktivity v prospech miestnych komunít
- Investície vo výške 8.7 milióna EUR (2.5% zisku pred zdanením) do komunitných partnerstiev a iniciatív, ktoré sa venujú environmentálnym a spoločenským otázkam.
- Investície vo výške 2.4 milióna EUR na podporu vzdelávania mladých, aby sa zvýšili ich šance na získanie zamestnania a ženy mali podporu a šancu stať sa podnikateľkami.
- Podpora komunít v núdzi tým, že sme investovali vyše 30.000 dobrovoľníckych hodín v kombinácii s finančnými a vecnými darmi v časoch prírodných katastrof.
Podľa svetových ako aj európskych Dow Jones indexov udržateľnosti sa spoločnosť Coca-Cola HBC v roku 2014 stala globálnym lídrom odvetvia medzi spoločnosťami vyrábajúcimi nápoje a je zaradená do hodnotenia indexu FTSE4Good a to už od jeho založenia v roku 2001. Spoločnosť tiež získala A-rating podľa hodnotenia organizácie Carbon Disclosure Project (CDP) a tým aj miesto v CDP indexe Global Climate Performance Leadership Index.
Správa ‘Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť’ vyplýva z rámca Medzinárodnej rady pre integrovaný reporting (IIRC) a je v súlade s Globálnou iniciatívou pre reporting GRI 3.1. Napĺňa to záväzok spoločnosti Coca-Cola HBC informovať o pokroku na základe 10 zásad Dohody OSN Global Compact (UNGC), iniciatívy OSN CEO Water Mandate a biznis fóra OSN o starostlivosti o klimatické podmienky - Caring for Climate Business Forum.
Informácie o spoločenských a environmentálnych otázkach, ktoré sú v tejto správe zverejnené, boli nezávisle overené spoločnosťou Denkstatt GmbH, vrátane obsahu týkajúceho sa požiadaviek GRI a informácií o pokroku podľa UNGC. Dáta o investíciách do komunít overila spoločnosť London Benchmarking Group.
Integrovanú výročnú správu spoločnosti Coca-Cola HBC za rok 2014 s titulom ‘Je dobré sa podeliť - budovať dôveru, šíriť spokojnosť’ je možné stiahnuť z:
http://www.coca-colahellenic.com/investorrelations/annualreports
Informácie: Marian Pavelka, oddelenie vonkajších vzťahov a komunikácie, tel. 02/49 263 304, e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
O spoločnosti Coca-Cola HBC
Spoločnosť Coca-Cola HBC je čo do objemu druhým najväčším výrobcom značiek spoločnosti The Coca-Cola Company na svete s objemom predaja viac ako 2 miliardy unifikovaných prepraviek. S prevádzkami v 28 krajinách zanecháva rozsiahlu zemepisnú stopu a slúži populácii v rozsahu približne 589 miliónov ľudí. Coca-Cola HBC ponúka rozmanitú škálu hotových nealkoholických nápojov v kategóriách sýtených nealkoholických nápojov, balených vôd, džúsov, športových a energetických nápojov, čaju a káva. Coca-Cola HBC má záväzok propagovať a podporovať dlhodobo udržateľný rozvoj s cieľom vytvárať hodnoty pre svoj biznis a tiež pre spoločnosť. To zahŕňa dodávanie produktov, ktoré napĺňajú potreby spotrebiteľov, podporu otvoreného a inkluzívneho pracovného prostredia, a tiež spôsoby podnikania, ktoré chránia a udržiavajú životné prostredie a prispievajú sociálno-ekonomickému rozvoju miestnych komunít.
Spoločnosť Coca-Cola HBC má prémiové kótovanie na Londýnskej burze London Stock Exchange (LSE: CCH) a jej akcie sú obchodované na burze v Aténach - Athens Exchange (ATHEX: EEE). Coca-Cola HBC je zaradená do hodnotenia indexov Dow Jones Sustainability a FTSE4Good. Viac informácií nájdete na http://www.coca-colahellenic.com/
(pr)