Blog dokáže s vašim firemným webom zázraky, 1/2

Prečo by ste mali mať blog na firemnom webe a na aké témy sa zamerať? Ako má taký blog vlastne vyzerať? Na tieto otázky vám odpovieme v tomto článku.

Prečo potrebujem blog? O čom mám na ňom písať? Ako má taký blog vyzerať? Toto sa nás naši klienti často pýtajú.

Blog by ste mali mať na svojom webe, pokiaľ chcete prezentovať vašu odbornosť, poskytovať klientom aktuálne informácie, staviate sa do pozície lídra trhu a máte snahu nastavovať trendy v oblasti, v ktorej podnikáte. Originálny obsah je navyše základ dohľadateľnosti webovej stránky na longtailové kľúčové slová. Blog obohacuje web o informácie, kvôli ktorým sa naň budú ľudia opakovane vracať.

Základná otázka pri stratégii publikovania je, aké sú vhodné témy a obsah.

Analýza obsahu

Úspech vášho blogu bude závisieť od hĺbkovej analýzy cieľovej skupiny, ktorú chcete osloviť a od nastavenia cieľov, ktoré chcete dosiahnuť. Vhodné je vo všeobecnosti takmer všetko, čo je originálne, aktuálne a obsahovo súvisí s oblasťou, v ktorej pôsobíte. Obsah by mala dopĺňať aj pútavá grafická časť: hlavne fotky, grafiky a videá. Blog je tak pre klientov čitateľnejší a pútavejší. Google zároveň takýto obsah pri organickom vyhľadávaní uprednostňuje a privedie k vám viac potenciálnych zákazníkov.

Aké si zvoliť témy?

Začnite definovaním jednej až dvoch základných tém, ktoré podľa vás najviac reprezentujú váš odbor, také, ktoré viete ľahko obsiahnuť. Nemajte potrebu písať o všetkom, ale sústreďte sa na hlavné témy a tie sa snažte dostatočne vyčerpať. To vám zabezpečí koncepciu, jasný rukopis a budete sa sústrediť na úzku problematiku. Po čase, keď už máte prvé témy vyčerpané, môžete pridávať ďalšie.

Zadefinujte si, čo zaujíma vašu cieľovú skupinu, vašich klientov. Otázky, na ktoré sa vás zákazníci pravidelne pýtajú, to, čo im musíte vysvetľovať a radiť. Určite sa s týmito otázkami obracajú na internet a hľadajú tam odpovede. Ak ich nájdu na vašej stránke, tak ich máte, kde ste ich chceli mať.

Základné okruhy tém

Všeobecné okruhy, ktoré platia pri väčšine odborov:

  • Profesionálne informácie z  biznisu (podané aj pre laickú verejnosť, ak je vašou cieľovou skupinou)
  • Nové trendy a novinky (inšpirujte sa zahraničnými webmi – u partnerov, dodávateľov...)
  • Recenzie nových výrobkov a služieb
  • Referencie nových realizácií
  • Prípadové štúdie o vašich klientoch (podrobný popis priebehu zákazky a jej výsledkov)
  • Články o konferenciách a výstavách, kde ste participovali
  • Rady a tipy ohľadom služieb a produktov, ktoré ponúkate
  • Prezentovanie firemných udalostí a života firmy (školenia,  teambuildingy)
  • Klasické tlačové správy

Ako má blog vyzerať?

Váš blog nemusí byť pekný, ale hlavne funkčný. Má  prinášať to, čo od neho požadujete. 

Môže to byť privádzanie návštevnosti cez organické vyhľadávanie, edukácia trhu alebo propagácia vašej odbornosti.  Keď je blog krásny, vizuálne harmonický a zároveň funkčný, tak máte cestu k dosahovaniu cieľov o to ľahšiu.

Vizuálna príťažlivosť

To, aby sa návštevník do blogu začítal, dosiahnete vizuálnou formou, ktorá bude v prvom rade prehľadná. Mnoho ľudí sa orientuje najprv vizuálne, až potom sa začítajú. Preto používajte obrázky. Na druhom mieste musíte dať silný dôraz na výber výstižného nadpisu. Ten často rozhoduje o tom, či si článok prečítajú. Nadpis má byť úderný a pútavý, a v krátkom popise (perexe) ho môžete doplniť o obsahové informácie z článku.

Blog musí byť jasne propagovaný v rámci hlavnej stránky, kde môžeme na nové príspevky upozorniť. Návštevník sa musí hneď zorientovať, kde nájde kategórie a články. Veľa návštevníkov totiž na blog príde priamo cez konkrétne články, nie cez hlavnú stránku webu. 

Daná podstránka s blogom by mala byť prehľadom aktuálnych príspevkov s možnosťou filtrovania článkov podľa kategórií. Pokiaľ už máte množstvo článkov rôzneho obsahu, je vhodné ich členiť do kategórií. Uľahčíte čitateľom orientáciu na webe.

Ako má vyzerať príspevok

Veľmi dôležitá je vizuálna (nielen obsahová) čitateľnosť článku. Nezanedbajte preto tieto parametre:

  • Vhodný font
  • Farba textu a pozadia
  • Primerané riadkovanie
  • Členenie textu pomocou nadpisov a odstavcov
  • Doplnenie textu obrázkami alebo videom
  • Responzívnosť webu
  • Dĺžka riadku a samotného článku

V texte odporúčame použiť v primeranej miere aj prelinkovanie na odkazy, či už interné, alebo externé. Je dobré vytvárať aj sériu článkov, kde si budujete vernosť čitateľa, ten sa potom rád na web vráti ak vie, že môže očakávať pokračovanie zaujímavej témy.

Čo nesmie chýbať pod článkami?

Na konci článku musia byť prvky, ktorými návštevníka udržíte na webe (napr. odporúčanie podobných článkov) a  tiež Call to action prvky orientované na dosahovanie vytýčeného cieľa a konverzií. Môže to byť výzva na kontaktovanie autora, registrovanie sa na odber článkov cez newsletter, presmerovanie na ponuku služieb a produktov a podobne.

Pri príspevku by mala byť aj vizitka autora s profilom a článkami,  ktoré publikoval.

V druhej časti sa pozrieme na napojenie na sociálne siete a SEO parametre blogu.

 

Milan Markovič

Projektový manažér v Effectix.com

(pr)

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.